Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Hur för man över musik och tjafs till 360n? Är det med nätverkssladden, över nätverk på nåt sätt, eller?

Man kan streama musik från datorn till Xbox360. Se till att båda är i samma nätverks och att du har ställt in Windows Media Player 11 på att dela ut musik. Sen så går du in på (xbox) music och söker efter din dator... :naughty:

Undra hur många som frågar denna fråga nu för tiden :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu jävlar.

Sista gången jag frågar om det här.

I slutet av januari ska jag köpa mitt xbox.

Jag måste ha den versionen med HDMI-utgång.

Även en HDD vill jag ha. Spelar ingen roll hur stor.

Sen.

Vad kostar det att chippa ett xbox så man kan ladda ner spel, bränna ut dom och spela dom på xbox?

Dålig morgon? :whistling:

1. Dom enda boxarna som har HDMI är den NYASTE Premium och Elit. Men får hårddisk med både bara att Elit är svart och har 120 gb istället för Premiums 20 gb, plus lite dyrare. Låter som Xbox 360 Elite passar dig bättre...

2. Det finns inga chipp för Xbox 360 än. Men det finns tilläggs saker som gör så att du kan föra översaker mellan xbox och pc. Men för att kunna spela brända spel så kan du flasha din xbox-dvdspelare. Så att den kan spela brända spel. Do.c kan du då inte andvända Xbox Live...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dålig morgon? :whistling:

1. Dom enda boxarna som har HDMI är den NYASTE Premium och Elit. Men får hårddisk med både bara att Elit är svart och har 120 gb istället för Premiums 20 gb, plus lite dyrare. Låter som Xbox 360 Elite passar dig bättre...

2. Det finns inga chipp för Xbox 360 än. Men det finns tilläggs saker som gör så att du kan föra översaker mellan xbox och pc. Men för att kunna spela brända spel så kan du flasha din xbox-dvdspelare. Så att den kan spela brända spel. Do.c kan du då inte andvända Xbox Live...

Nejdå, ingen dålig morgon :rolleyes:

Du skriver att man inte kan spela Xbox Live ifall man flashar sin dvdspelare, men en kompis till mig säger att det går?

Vilket är rätt påstående?

Och, att det inte finns något chip än.

Min polare har ett vanligt Xbox, som han har chippat så att han kan ladda ner spel till datorn, packa upp och sedan föra över till Xboxet, och gå in i en meny och välja vilket spel han vill. Det går inte än?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejdå, ingen dålig morgon :)

Du skriver att man inte kan spela Xbox Live ifall man flashar sin dvdspelare, men en kompis till mig säger att det går?

Vilket är rätt påstående?

Och, att det inte finns något chip än.

Min polare har ett vanligt Xbox, som han har chippat så att han kan ladda ner spel till datorn, packa upp och sedan föra över till Xboxet, och gå in i en meny och välja vilket spel han vill. Det går inte än?

Jo, jag har hört talas om nya flash-"Chipp" till Xbox360 dvd-spelarna. Dom chippen gjorde så att inte M$ kunde märka om du hade flashat din spelare :whistling: . Det ska inte vara så mycket dyrare men svårare att installera.

Det din kompis har på sin gammla xbox är ett chipp. Alltså ett chipp till moderkortet och inte till dvd-spelaren. Då kan han starta xbox:1 både med chipp-funktionen igång eller utan så att han kan spela Online. Alltså det finns 2 OS i xboxen, typ som :

Tryck en gång för att starta chipp-OS (Knappen är RÖD)

Håll in i 3 sekunder för att starta vanliga Xbox OS (Knappen är grön)

Har en kompis som har som din polare hade, Så att man kunde föra över spel och skit och spela upp via Xboxen

Do.c finns det inga chipp till Xbox 360 än..

tyvärr >_<

Jo då. Det går, så länge man inte kör brändaspel online. Fast, man kan ha otur att bli avstängd från XBL, för dom gör kontroller i vissa uppdateringar.

Inte än så vitt jag vet.

Men dom vart ju stärngare med anit-flash efter patchen i våras (-07). Men det kanske finns något chipp/flash som än funkar... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har jag 3 frågor:

1. Gjorde du/ni det själv?

2. Vilken flash var det?

3. Vilken dvd-läsare har du/ni?

Och jag förmodar att ni inte spelade då brända spel?

1. Jag lät dom på Console flasha mitt.

2.Xtreme Firmware. Vet inte mer än det tyvärr.

3.BenQ läsare har jag tror jag...

Jag körde Live med ett köpt spel och det funkade utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt xbox är elakt! Förut tankade jag GHIII demot, hängde sig efter en halvlåt, helt stumt, sen fick jag starta om. Tankade om, samma sak. Nu lånade jag det av en kompis, och samma sak händer på fullversionen också. Varför?

Sen laddade jag ner en uppdatering för ett tag sen, men nu måste jag tanka om videouppdateringar för att jag ska kunna kolla på filmer från min hårddisk, och det funkade innan uppdateringen, varför är det så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har 3 frågor.

1: Hur kommer man in på msn på xbox 360in

2: Hur läggar man in musik på xbox 360 från datorn?

1. Skaffa Live Silver. :mf_doof:

2.Du får se till att skaffa ett nätverk mellan datorn och din 360. Och ja, det funkar ypperligt bra. Spelar både DivX och Xvid nu efter den senaste uppdateringen.

Grejer du behöver:

Nätverkskabel/Trådlösadapter - Från 360 till router

Nätverkskabel/Trådlösadapter - Från dator till router

Xbox Live Silver/Guld

Windows Media Player 10/senare

-

När du är i dashboard på din 360 gå till Mediafliken och välj t.ex. Musik. Där kan du se att det finns knapp du kan trycka på som gör att du går in i din dator. Det står något i stil med, Console, Current Disc, Portable Device och sen ditt datornamn (t.ex. DINDATOR: Användarnamn). Mycket svårare än så är det inte. Glöm inte att lägga till grejerna i WMPs bibliotek bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor