_EmiL_ Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Du får se till att skaffa ett nätverk mellan datorn och din 360. Och ja, det funkar ypperligt bra. Spelar både DivX och Xvid nu efter den senaste uppdateringen. Grejer du behöver: Nätverkskabel/Trådlösadapter - Från 360 till router Nätverkskabel/Trådlösadapter - Från dator till router Xbox Live Silver/Guld Windows Media Player 10/senare - När du är i dashboard på din 360 gå till Mediafliken och välj t.ex. Musik. Där kan du se att det finns knapp du kan trycka på som gör att du går in i din dator. Det står något i stil med, Console, Current Disc, Portable Device och sen ditt datornamn (t.ex. DINDATOR: Användarnamn). Mycket svårare än så är det inte. Glöm inte att lägga till grejerna i WMPs bibliotek bara. Kan jag inte koppla direkt från datorn till Xboxet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Kan jag inte koppla direkt från datorn till Xboxet? Det ska väl funka det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 (redigerad) Det ska väl funka det också. Får väl testa det då! Återkommer strax med svar! Edit Vad ska jag skriva in i IP-adressfälten? Det står att network-adaptern är connected men på IP-adress står det Failed. Vad ska jag skriva in för att det ska funka? Eller ska jag ha det på automatic? Redigerad 29 december, 2007 av _EmiL_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Gamertag: Tsubacid Adda mig gärna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Får väl testa det då! Återkommer strax med svar! Edit Vad ska jag skriva in i IP-adressfälten? Det står att network-adaptern är connected men på IP-adress står det Failed. Vad ska jag skriva in för att det ska funka? Eller ska jag ha det på automatic? Ha det på Automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Hur fungerar egentligen kommunikationen på 360? Har funderat över det här en längre tid men eftersom att jag aldrig har lirat online på en konsol så kan jag inte komma på någon lösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Hur fungerar egentligen kommunikationen på 360? Har funderat över det här en längre tid men eftersom att jag aldrig har lirat online på en konsol så kan jag inte komma på någon lösning. Hur menar du? Det enklaste är väll röstkommunikation eller vanliga PM's. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Ha det på Automatiskt. Blir ändå bara Failed. Ska testa imorgon med att koppla från routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Hur fungerar egentligen kommunikationen på 360? Har funderat över det här en längre tid men eftersom att jag aldrig har lirat online på en konsol så kan jag inte komma på någon lösning. När du kör matcher så chattar du ju med medspelarna, I vissa fall så kan man även prata med motspelarna. Beror på spel. Man kan även ha igång en "Private chat", Då gör att man kan prata med en i bakgrunden. Alltså alla röster från 'spelet' hörs inte. Bara den du chattar med, ni kan även spela olika spel samtidigt... Säg till om du inte förstår... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Hur menar du? Det enklaste är väll röstkommunikation eller vanliga PM's. Tänkte mest på om man lirade freeroam på t.ex Skate. Röstkommunikation, att jag inte tänkte på det tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2007 Har nu provat Burnout Paradis demot. Det är bra och grafiken är sjukt snygg, men det känns som att det är ett spel som man inte kommer fastna för. Som kan hålla en underhållande flera dagar. Sedan känns det som inget är speciellt nytt, men miljön är fin. --- Hur som helst testade jag Bioshock som jag tidigare sade och fastnade totalt. Riktigt bra spel känns det som. Men jag vill också ha CoD 4. Nu vet jag inte riktigt vilket jag ska välja. Har hört att storyn i CoD är kort, men bra. Och att det är ett bra MP-spel. Har inte aktiverat min guld-månad, men det har jag tänkt att göra då jag köper det. Men bioshock är just den typen av spel jag vill ha, men håller den i längden? Är storyn lång och svår? Vilket ska jag köpa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Har nu provat Burnout Paradis demot. Det är bra och grafiken är sjukt snygg, men det känns som att det är ett spel som man inte kommer fastna för. Som kan hålla en underhållande flera dagar. Sedan känns det som inget är speciellt nytt, men miljön är fin. --- Hur som helst testade jag Bioshock som jag tidigare sade och fastnade totalt. Riktigt bra spel känns det som. Men jag vill också ha CoD 4. Nu vet jag inte riktigt vilket jag ska välja. Har hört att storyn i CoD är kort, men bra. Och att det är ett bra MP-spel. Har inte aktiverat min guld-månad, men det har jag tänkt att göra då jag köper det. Men bioshock är just den typen av spel jag vill ha, men håller den i längden? Är storyn lång och svår? Vilket ska jag köpa? Jag testade demot på Paradise idag jag med. Jag håller med dig. -- Du borde köpa CoD 4 imo. Jag tycker det är roligare, men jag vet dock inte vad du skulle tycka. Du måste somsagt ha Live Gold för att kunna ha kul (efter den korta kampanjen) med CoD 4. _________ Jag har stött på lite problem. När jag loggar in mig på Live så loggas jag ut direkt igen!?! Ibland, oftast, kan jag inte logga in på MSN fast MSN är nedstängt på datorn. Live Marketplace verkade vara nere för ca 40 min sedan, kunde inte ladda ner något. Nån som har lösningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Har nu provat Burnout Paradis demot. Det är bra och grafiken är sjukt snygg, men det känns som att det är ett spel som man inte kommer fastna för. Som kan hålla en underhållande flera dagar. Sedan känns det som inget är speciellt nytt, men miljön är fin. --- Hur som helst testade jag Bioshock som jag tidigare sade och fastnade totalt. Riktigt bra spel känns det som. Men jag vill också ha CoD 4. Nu vet jag inte riktigt vilket jag ska välja. Har hört att storyn i CoD är kort, men bra. Och att det är ett bra MP-spel. Har inte aktiverat min guld-månad, men det har jag tänkt att göra då jag köper det. Men bioshock är just den typen av spel jag vill ha, men håller den i längden? Är storyn lång och svår? Vilket ska jag köpa? Jag skulle valt Bioshock. Cod4 är enligt mig roligast att köra till dator om man ska lira MP för att kunna prestera hela vägen ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Jag skulle valt Bioshock. Cod4 är enligt mig roligast att köra till dator om man ska lira MP för att kunna prestera hela vägen ut. Prestera hela vägen ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Prestera hela vägen ut? Sikta bättre, döda mer. Ingen som har svar på mina frågor?? Jag har stött på lite problem. När jag loggar in mig på Live så loggas jag ut direkt igen!?! Ibland, oftast, kan jag inte logga in på MSN fast MSN är nedstängt på datorn. Live Marketplace verkade vara nere för ca 40 min sedan, kunde inte ladda ner något. Nån som har lösningar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Prestera hela vägen ut? Sikta bättre, döda mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Eller så lär man sig spela på konsoll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Du kan ju knappast mena att man har bättre kontroll över spelandet på konsoll? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Du kan ju knappast mena att man har bättre kontroll över spelandet på konsoll? Hm. Jo. Mycket skönare, lite mer avslappnat, och jag drar lika många HS om jag spelar med kontroll eller med tangentbord så.. meh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 30 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2007 Hm. Jo. Mycket skönare, lite mer avslappnat, och jag drar lika många HS om jag spelar med kontroll eller med tangentbord så.. meh. Kanske för att siktet alltid är i huvudhöjd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts