Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Måste man aktivera xbox live på en gång? kan man vänta lite?

Hur menar du???

På vanliga Xbox om du har sånt 3 mån gratis live så har du en uttgångs tid, medens på Xbox 360 när du skspar ett silver konto kan dum välja att prova Guld i en månad.

Men som svar, Nej. Du behöver inte akrivera Live direct (Jag antar att du nyss köpt Xbox360)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmpf.

Har ett ganska störande problem. Sitter här med min Elite och kan inte logga in. Hur fasen fixar jag detta? Kolla på filmen så ser ni vad som händer.

http://youtube.com/watch?v=rEHzzwnRMpc

Va händer om du går in på inställningar och testar internet connection??

Och nu när du har ett nytt konto, kommer du fortfarande inte in på ditt gammla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör jag om jag vill lägga över filer på mitt Xbox-360 från min dator? Går det?

Nej, det går inte orginellt. Men det finns nån sak som man kan köpa, Man sätter den mellan HDD och Xbox360. Så kan man koppla den till PC via USB. Då kan man föra över filer. Men om du bara vill ha musik så kan du ju streama musik/filmer till Xbox360 via nätverket

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste man ha XP för det? :whistling:

Tyvärr.. Eller i alla fall WMP 11..

Men vad har du?

EDIT: kom på att man kan ju använda andra program också..

Om du går in på "Test Media connection" och om den säger fel så får du upp en lista på vilka program du kan använda...

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kommer xbox 360 bli utägd av ps3 när det gäller grafik??

vf laddar min kompis ner dubbelt så snabbt som mig på marcetplace? jag har ju fan snabbare bredband och allt och om jag ringer suporten så säger dom att dom inte fattar och så lägger jävlarna på!! :cry:

Edit: kan man byta namn på live eller måste man göra ett nytt konta??

Redigerad av eminem33
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kommer xbox 360 bli utägd av ps3 när det gäller grafik??

vf laddar min kompis ner dubbelt så snabbt som mig på marcetplace? jag har ju fan snabbare bredband och allt och om jag ringer suporten så säger dom att dom inte fattar och så lägger jävlarna på!! :cry:

Edit: kan man byta namn på live eller måste man göra ett nytt konta??

:(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte glänsa lite...

Ordernr: 1530***

Beställd: 2007-12-16 19:36

Betalningsmetod: Föreningssparbanken

Fraktmetod: Skicka som Brev / Postpaket

Beställare: **** ********

Leveransadress: ********* ***, 27144 Ystad

Xbox 360 Basenhet - Elite (HDMI) - 360 1 st á 4299 kr

Frakt: 79 kr

Summa: 4378 kr

Varav moms: 875.6 kr

Förbetalat, Föreningssparbanken: 4378 kr

Att betala: 0 kr

Totalt i denna kategori: 4378 kr

När man kopplar upp Xboxen mot internet, åker man på första Live Guld-månaden då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte glänsa lite...

När man kopplar upp Xboxen mot internet, åker man på första Live Guld-månaden då?

För att få dom 30 dagarna Guld så måste du regga din Xbox. Först skapar du ett silver konto. Sen går du in på xbox.com och reggar din konsoll. Efter det ska ditt silver konto få Guld i en månad...

Om info visar sig fel rätta mig...

EDIT: Grattis BTW..

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att få dom 30 dagarna Guld så måste du regga din Xbox. Först skapar du ett silver konto. Sen går du in på xbox.com och reggar din konsoll. Efter det ska ditt silver konto få Guld i en månad...

Om info visar sig fel rätta mig...

EDIT: Grattis BTW..

Det betyder alltså att jag kan vänta ett tag innan jag aktiverar guldkontot? Finns det någon limit på hur länge jag kan vänta med att regga konsollen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det betyder alltså att jag kan vänta ett tag innan jag aktiverar guldkontot? Finns det någon limit på hur länge jag kan vänta med att regga konsollen?

Precis...

Den enda "limit" jag känner till är i så fall M$ egna garanti på 3-4 (minns inte vilket). Men när det gäller Live så ska det inte finnas nån "Limit"..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kopplade in Xboxen igår, och redan idag börjar problemen. Jag aktiverade 1 månad gratis guld live, sedan fixade jag en Live Pass code. Nu när jag trycker in kodjäveln så kommer jag inte in. Vet att jag valde den koden och allt sådant. Mailat kundtjänst också.

Funderar på om jag kan aktivera 1 månad gratis live om jag skapar ett nytt gamertag. Men jag testade lite och det sket sig iaf, för jag har redan reggat Windows Live ID't. Så jag kan inte ha samma. Måste jag skapa en ny MSN isf bara för att kunna skapa ny gamertag? Och isf, kan jag logga in på min vanliga msn ändå? Ändå drygt. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kopplade in Xboxen igår, och redan idag börjar problemen. Jag aktiverade 1 månad gratis guld live, sedan fixade jag en Live Pass code. Nu när jag trycker in kodjäveln så kommer jag inte in. Vet att jag valde den koden och allt sådant. Mailat kundtjänst också.

Funderar på om jag kan aktivera 1 månad gratis live om jag skapar ett nytt gamertag. Men jag testade lite och det sket sig iaf, för jag har redan reggat Windows Live ID't. Så jag kan inte ha samma. Måste jag skapa en ny MSN isf bara för att kunna skapa ny gamertag? Och isf, kan jag logga in på min vanliga msn ändå? Ändå drygt. :cry:

Du kan bara logga in på MSn med det Live Pass som är kopplat till ditt gamertag..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor