Umberto Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Igår hintade morsan om att hon funderar på att köpa en 360 i julklapp till min bortskämde bror och hon frågade mig om mina åsikter och förslag på inköpsställen osv. Som fanatisk och övertygad konsolmotståndare intog jag naturligtvis omedelbart en defensiv position i frågan. Jag menar är den ens värd pengarna? Eller bör man hellre satsa på en något dyrare PS3? Och OM man väljer att köpa en 360, vilken "version" bör man välja? Hur ser framtiden ut? Är 360:an antik om säg 2-3 år? Om jag ska vara ärlig så lutar det just nu mot att jag försöker avråda moderskapet från att göra inköpet i fråga. Kan ju tillägga att eftersom JAG inte bor hemma kommer JAG inte att ha någon större användning av konsolen, så på så vis är jag egentligen ganska likgiltig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Jag menar är den ens värd pengarna? Ja, defenetivt. Eller bör man hellre satsa på en något dyrare PS3? Om man vill betala mer för mindre, go ahead. Och OM man väljer att köpa en 360, vilken "version" bör man välja? Premium eller Elite Hur ser framtiden ut? Är 360:an antik om säg 2-3 år? 2010 ska det komma ny Xbox och Playstation, så ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alftakillen Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Spel jag har nu är 1. Halo3 2. CoD4 3. CoD3 4. CoD2 (sönder) 5. GoW 6. Oblivion 7. Viva piñata (brorsans) 8. Asassinss Creed 9. BF2 MC 10. Perfect Dark 11. TH American Wasteland 12. GRAW 13. GRAW2 14. GH2 15. Tombraider Legends (stavning?) 16. Hitman Blood Money 17. Blazing Angels 18. Splinter Cell DA 19. Condemned 20. Shadowrun 21. Test drive 22. Crackdown Kanske eller troligen så får ja GH3 i Julklapp. Kanske Mass Efect med. Man vet alldrig vad tomten kan komma med ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Spel jag har nu är 1. Halo3 2. CoD4 3. CoD3 4. CoD2 (sönder) 5. GoW 6. Oblivion 7. Viva piñata (brorsans) 8. Asassinss Creed 9. BF2 MC 10. Perfect Dark 11. TH American Wasteland 12. GRAW 13. GRAW2 14. GH2 15. Tombraider Legends (stavning?) 16. Hitman Blood Money 17. Blazing Angels 18. Splinter Cell DA 19. Condemned 20. Shadowrun 21. Test drive 22. Crackdown Kanske eller troligen så får ja GH3 i Julklapp. Kanske Mass Efect med. Man vet alldrig vad tomten kan komma med ^^ Antecknar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Igår hintade morsan om att hon funderar på att köpa en 360 i julklapp till min bortskämde bror och hon frågade mig om mina åsikter och förslag på inköpsställen osv. Som fanatisk och övertygad konsolmotståndare intog jag naturligtvis omedelbart en defensiv position i frågan. Jag menar är den ens värd pengarna? Eller bör man hellre satsa på en något dyrare PS3? Och OM man väljer att köpa en 360, vilken "version" bör man välja? Hur ser framtiden ut? Är 360:an antik om säg 2-3 år? Om jag ska vara ärlig så lutar det just nu mot att jag försöker avråda moderskapet från att göra inköpet i fråga. Kan ju tillägga att eftersom JAG inte bor hemma kommer JAG inte att ha någon större användning av konsolen, så på så vis är jag egentligen ganska likgiltig. Frågan är snarare: vilka spel vill din brorsa spela? Man kan disskutera prestanda, teknik, ditten och datten - inget av detta spelar roll jämfört med spelen. Eftersom en konsol är gammal redan efter ett par år jämfört med en dator är det i längden bara spelen som spelar roll. Ta reda på vilka spel din brorsa är intresserad av. Vissa spelserier är ju mer eller mindre exklusiva för en konsol, det är just därför PS2- ägare köper PS3 och Xbox- ägare 360, eftersom de har hängt med i vissa spelserier. Själv ska jag köpa PS3 p.g.a. MGS4, som inte kommer till 360 eller Wii. Spel > Teknik/prestanda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Såg precis denna: http://www.gametrailers.com/player/28005.html?type= PS3:an ser dock ut att ha blivit styvmoderligt behandlad i just den jämförelsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 5 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2007 Såg precis denna: http://www.gametrailers.com/player/28005.html?type= PS3:an ser dock ut att ha blivit styvmoderligt behandlad i just den jämförelsen. Men är det inte så att Xbox 360 har en bättre grafikmotor/grafikkort? Anledningen att Ps3'an har bättre grafik ibland, eller vad man säger var väl på grund av att Ps3'an har tre dubbelkärniga processorer eller hur det nu var? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Såg precis denna: http://www.gametrailers.com/player/28005.html?type= PS3:an ser dock ut att ha blivit styvmoderligt behandlad i just den jämförelsen. Jag är riktigt dålig på att se små skillnader. Vad är det som är skillnaden här? Jag ser bara att PS3:an är ljusare ibland och att 360 har bättre grafik ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 PS3:an ser dock ut att ha blivit styvmoderligt behandlad i just den jämförelsen. 360 är mörkare, jag gillar mörkare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alftakillen Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 (redigerad) Antecknar.. gu va du e neggo Vill bara visa vilka bra spel det finns... Redigerad 6 december, 2007 av Alftakillen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Men är det inte så att Xbox 360 har en bättre grafikmotor/grafikkort? Anledningen att Ps3'an har bättre grafik ibland, eller vad man säger var väl på grund av att Ps3'an har tre dubbelkärniga processorer eller hur det nu var? Vissa grafikprocesser kan grafikortet överlåta till processorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 (redigerad) Men är det inte så att Xbox 360 har en bättre grafikmotor/grafikkort? Anledningen att Ps3'an har bättre grafik ibland, eller vad man säger var väl på grund av att Ps3'an har tre dubbelkärniga processorer eller hur det nu var? Jag är riktigt dålig på att se små skillnader. Vad är det som är skillnaden här? Jag ser bara att PS3:an är ljusare ibland och att 360 har bättre grafik ibland. Var det inte så att PS3 är fysiskt sett starkare. Men tekniken i den är inte lika bra som PS3. Alltså dom utnyttjar inte konsollen 100%... Men som i filmen har ju Xbox 360 MYCKET bättre Contrast/Skugg förmåga. Lite bättre texturer också.. EDIT: Nu när jag kollar på filmen som Tackelberry länkade till så har (I början) människorna bättre bumps i ansiktet. Nånting med rynkorna.. Redigerad 6 december, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 Såg precis denna: http://www.gametrailers.com/player/28005.html?type= PS3:an ser dock ut att ha blivit styvmoderligt behandlad i just den jämförelsen. Nice spoilers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 (redigerad) Vad kostar en trådlös handkontroll på ett ungefär i vanliga butiker? De har en slags julkalender på Webhallen, just idag får man köpa en för 319 kr (http://www.webhallen.com/prod.php?id=46045), men då tillkommer också frakt på 99 kr. Är priset mycket dyrare i butik beställer jag direkt, annars får det vara. Redigerad 6 december, 2007 av Tackleberry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 En MED sladd kostar ca 350kr på GAME etc. Så det där är ett bra pris. You go girlfriend! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 En MED sladd kostar ca 350kr på GAME etc. Så det där är ett bra pris. You go girlfriend! Okej, tack. Såg även att frakten bara blev 49, måste ha valt fel betalsätt tidigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 6 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2007 (redigerad) Har äntligen lyckats skrapa ihop tillräckligt med pengar för att kunna köpa en Xbox 360 Elite, nämligen denna. Som man ser på följande bilder så ligger det en rad trevliga kablar, får man med alla dessa när man köper boxen? Redigerad 6 december, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) Har äntligen lyckats skrapa ihop tillräckligt med pengar för att kunna köpa en Xbox 360 Elite, nämligen denna. Som man ser på följande bilder så ligger det en rad trevliga kablar, får man med alla dessa när man köper boxen? Du får med Lan- och HDMIkabeln. Men dom andra grejerna köper du till tror jag. Komponentkabeln ingår ju med Premiumversionen, fast tror inte att den gör det med Elite. Du får inte heller med den där kontrollladdaren som man kan se på en bild. Tror jag inte iallafall. Har inte fått min Elite ännu. Redigerad 7 december, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 (redigerad) Du får med Lan- och HDMIkabeln. Men dom andra grejerna köper du till tror jag. Komponentkabeln ingår ju med Premiumversionen, fast tror inte att den gör det med Elite. Du får inte heller med den där kontrollladdaren som man kan se på en bild. Tror jag inte iallafall. Har inte fått min Elite ännu. Verkar ju underligt att de i så fall skulle lägga upp bilder på dessa tillsammans med basenheten? HDMI-sladden skickar ju både ljud och bild så jag antar att man behöver en TV med två HDMI-ingångar för att detta ska fungera? Eller... ja... Redigerad 7 december, 2007 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 7 december, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2007 Mjo. Lite underligt. Men vad vet jag. Jag tycker du ska skicka iväg ett mail. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts