Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Kollade på Ebgames erbjudande. http://www.ebgames.se/xboxTradein.asp

Jag ska göra det, men vilket utav dom ska man ta?, funderar mellan Det första för 799:-, eller om man ska satsa på Premium där Forza hänger med också för 1499:-???

Nån som kan?

Det för 1499:-

Om du köper det för 799 måste du köpa hårddisk till och det kostar lite också. Dessutom så får du ju med två spel för den 1499:- så satsa på det om du har pengar! Det ska jag göra :whistling:

Angående Ebgames erbjudande. Jag har ett PS2 som ibland kan vara svårt att starta (kan inte läsa skivan alla gånger). Någon som vet (eller tror) om ändå kan göra bytet? Kollar dom upp sånt, får man skriva under på att PS2an är hel och felfri?

Har ingen aning. Själv ska jag ringa till Ebgames och ställa några frågor imorgon angående erbjudandet.

Så du kan väl ringa eller dra till med ett mail till dom, mitt tips :offtopic:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen aning. Själv ska jag ringa till Ebgames och ställa några frågor imorgon angående erbjudandet.

Så du kan väl ringa eller dra till med ett mail till dom, mitt tips :whistling:

Får nog ta och göra så.

Men om du ställer några frågor som kan vara intressanta för oss övriga, posta då gärna dem här tillsammans med svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle vara gulligt om du frågade vad man måste lämna in mer än Själva playstationet, en kontroll och 5 spel. Alltså om man måste inkludera kartongen och allt?

Det är en av frågorna jag ska ställa ja :whistling:

Sedan så skulle det vara väldigt konstigt om PS2 kartongen ska med för den har jag inte kvar. Kastat för länge sen. I så fall är det kört för mig. Också om dom behöver kvitto. Hoppas inte det iaf.

@Bommer: Hur vet du det?

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte så mycket tid nu, men jag har just ringt Ebgames och frågat 6-7 frågor.

Jag skriver kortfattat om dom, så mycket jag kommer ihåg vad han sade. Kom ihåg att fråga om det finns i lagret ännu och boka gärna en i förtid >_<

1. Vad är det som man behöver ta med förutom Playstation 2? Sladdar, kartong?

Du tar med allt som du fick med när du köpte ditt Playstation 2. Det vill säga alla sladdar samt en handkontroll.

Men det behövs ingen kartong eller något, utan själva Playstation 2 och tillbehören du fick med då du köpte det.

2. Det finns ju tre exemplar av PS2. En stor, en mellanstor och en liten (som de flesta har). Nu har jag en mellanstor och undrar om den går att byta in?

Ja, absolut, så länge det är en Playstation 2 så går det bra.

3. Man kan lämna in de spel man har förutom EA sports-spelen under de åren som finns på eran hemsida?

Ja, alla spela förutom dom går bra.

4. Men om man t.ex har mer än 5 spel och vill lämna in dessa. Får man någon rabatt eller något om man lämnar in mer?

Ja, om du har t.ex 30 spel, så värderar vi dom spelen och låt oss säga om dom är värda 1000 kronor, då drar vi av kostnaden på dom och du får ditt Xbox ännu billigare.

5. Minneskort då? Måste man lämna in det också?

Nej, men om du gör det så gäller samma sak som för spelen. Vi värderar dom och drar av ytterligare på kostnaderna.

6. Men då ska man alltså radera alla sparade spel på minneskortet först innan man lämnar in dom.

Ja, det måste man göra.

7. Går det att lägga undan en för mig?

Ja absolut, kan jag ta ditt namn så lägger jag undan den för lördag.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nån kunna förklara skillnaden mellan en xbox 360 premium med HDMI och en vanlig för mig? Jag ska köpa en xbox 360 men vet inte vilken, typiskt Microsoft att släppa 20 olika versioner hehe >_<

Köper jag en vanlig Xbox Premium för ca 3000 kan jag väl ändå köra i HD? Borde jag satsa på en med HDMI istället och lägga till ca 500 spänn?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle nån kunna förklara skillnaden mellan en xbox 360 premium med HDMI och en vanlig för mig? Jag ska köpa en xbox 360 men vet inte vilken, typiskt Microsoft att släppa 20 olika versioner hehe >_<

Köper jag en vanlig Xbox Premium för ca 3000 kan jag väl ändå köra i HD? Borde jag satsa på en med HDMI istället och lägga till ca 500 spänn?

Alla 360-versioner har stöd för HighDefenition. ;)

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor