MrNoNja Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 Vad är det för skillnad på HDMI versionen och vanliga premium? Snabba svar tack! Ska ut och äta korv. HDMI varianten har HDMI utgång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
den0m Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 HDMI varianten har HDMI utgång. Och vafan är HDMI!!?!?!??! XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 (redigerad) Och vafan är HDMI!!?!?!??! XD Citerar från Wikipedia "High Definition Multimedia Interface, förkortat HDMI, är en digitalkontakt för överföring av både ljud och bild." Redigerad 12 oktober, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 Och vafan är HDMI!!?!?!??! XD Nya kablarna för HDtv. (Istället för den vita, röda och gula.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 finns det hdmi utgångar på xbox prenium?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 Vad är det för skillnad på HDMI versionen och vanliga premium? Snabba svar tack! Ska ut och äta korv. Xbox 360 Pro som den kallas har ny DVD-spelare och HDMI utgång och Halo 3 ingår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 12 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 12 oktober, 2007 finns det hdmi utgångar på xbox prenium?? Nej, inte på dem första som kom ut. Dem nya har. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 14 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2007 Nej, inte på dem första som kom ut. Dem nya har. Var det därför premium gick upp tillbaka till det gamla priset ca en vecka efter att den sjönk i priset då elite kom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Var det därför premium gick upp tillbaka till det gamla priset ca en vecka efter att den sjönk i priset då elite kom? Det tror jag, mycket möjligt. Visste inte ens om att den gick upp i pris igen dock. Det är lite snålt att HDMi kabeln inte ingår i nya premium paketet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 Det tror jag, mycket möjligt. Visste inte ens om att den gick upp i pris igen dock. Det är lite snålt att HDMi kabeln inte ingår i nya premium paketet. Gör den inte? MS som var så stolta över att vara bättre än Sony med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 15 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 oktober, 2007 (redigerad) Gör den inte? MS som var så stolta över att vara bättre än Sony med det. "Xbox 360 Basenhet - Premium HDMI Version - Nu äntligen med HDMI! Kabel ingår ej." Vad säger man ... M$ *suck* Edit: Stvafel Redigerad 15 oktober, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Har ju frågat mycket om det här med hur bra bilden blir om man kör på en vanlig gammal tv. Nu vill jag ha riktiga svar, och gärna bilder från någon som kör på en gammal tv. Är ganska nära ett köp nu så... Vill veta det mesta. Läst att, nästan alla som har en klagar på att den låter. Det är ingenting jag märkt av när jag varit hos kompisar med 360, och inte heller någonting jag tror jag kommer bry mig om allt för mycket. Men ni får gärna säga vad ni tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Har ju frågat mycket om det här med hur bra bilden blir om man kör på en vanlig gammal tv. Nu vill jag ha riktiga svar, och gärna bilder från någon som kör på en gammal tv. Är ganska nära ett köp nu så... Vill veta det mesta. Läst att, nästan alla som har en klagar på att den låter. Det är ingenting jag märkt av när jag varit hos kompisar med 360, och inte heller någonting jag tror jag kommer bry mig om allt för mycket. Men ni får gärna säga vad ni tycker. jag stör mig inte så mycket på att det låter på dagen men på kvällen när allt är tyst omkring dig och du spelar något så e det skit jobbit ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Har ju frågat mycket om det här med hur bra bilden blir om man kör på en vanlig gammal tv. Nu vill jag ha riktiga svar, och gärna bilder från någon som kör på en gammal tv. Är ganska nära ett köp nu så... Vill veta det mesta. Läst att, nästan alla som har en klagar på att den låter. Det är ingenting jag märkt av när jag varit hos kompisar med 360, och inte heller någonting jag tror jag kommer bry mig om allt för mycket. Men ni får gärna säga vad ni tycker. För att demonstrera skillnad på HD och vanlig tv så har jag gjort en bild i photoshop. Ganska svårt att visa så på en bild, men kör du ej HD på en 42" så kommer du ju förmodligen tycka det är ganska fult, vare sig det är 360, PS3 eller någon av de gamla konsollerna, då ska man helst ha liten skärm. Låt oss säga att du har en 19" LCD till datorn, då ska den köras på 1280x1024. Men kör du i en mindre upplösning så blir det klart, mer pixligt. Så fungerar det på TVn också. Ser du ingen skillnad på bilderna, tja. Då spelar det ju ingen roll anyhow. Och den låter en del, men det är inget man tanker på. Och dom nyare versionerna är mycket tystare än de äldre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 För att demonstrera skillnad på HD och vanlig tv så har jag gjort en bild i photoshop. Ganska svårt att visa så på en bild, men kör du ej HD på en 42" så kommer du ju förmodligen tycka det är ganska fult, vare sig det är 360, PS3 eller någon av de gamla konsollerna, då ska man helst ha liten skärm. Låt oss säga att du har en 19" LCD till datorn, då ska den köras på 1280x1024. Men kör du i en mindre upplösning så blir det klart, mer pixligt. Så fungerar det på TVn också. Ser du ingen skillnad på bilderna, tja. Då spelar det ju ingen roll anyhow. Och den låter en del, men det är inget man tanker på. Och dom nyare versionerna är mycket tystare än de äldre. Vist ser jag lite skillnad. Har 19" LCD (Liquid Crystal Display?) till min PC som inte är speciellt bra. Kör på 1280x1020. Min tv är en ganska gammal (Rätt så iaf, fick den något år innan min far och mor skilde sig, vilket var 4 år sedan) 14"s (tror jag) gammal "vanlig" skittv. Ser inte någon enorm skillnad på bilderna där. Men tycker att jag märker en liten skillnad dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Den vänstra är skarpare för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Den vänstra är skarpare för mig. För mig också. Tillfällighet? (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 (redigerad) För mig också. Tillfällighet? (:!!! OFCOURSE! :) -- Men är inte den där bilden lite fel när det gäller HD eller ej? När jag kollar på filmer så ser jag ganska stor skillnad mellan HD och Ej HD. Mycket större skillnad än vad man ser på bilden. Redigerad 16 oktober, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 OFCOURSE! (:!!! -- Men är inte den där bilden lite fel när det gäller HD eller ej? När jag kollar på filmer så ser jag ganska stor skillnad mellan HD och Ej HD. Mycket större skillnad än vad man ser på bilden. När man kollar på film så spelar HD ingen roll för då ställs bilden automatiskt in på 480i eller vad det nu är om man inte kollar på HD-DVD. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Remoob Skrivet 16 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 oktober, 2007 Alltså nu blir jag arg.. Någon gång i april-maj köpte jag en xbox 360 och den gick sönder efter ca 3-4 dagar, i förrigår köpte jag en ny, den gick oxå sönder.. och båda var från elgiganten, någon som köpt från elgiganten också? har ni stöt på problem oxå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts