Jazz Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Vad är riskerna för att köpa en Xbox i USA? De har andra elkontakter där, är det en annan spänning också? Går det att använda en Xbox köpt i USA här hemma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 (redigerad) Är det värt att skaffa en Xbox360 om man inte har en HD-TV. Belive it or not, jag har ingen! -> Redigerad 28 september, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Vad är riskerna för att köpa en Xbox i USA? De har andra elkontakter där, är det en annan spänning också? Går det att använda en Xbox köpt i USA här hemma? Ja, det går att använda en XBox från USA här i Sverige. Är det värt att skaffa en Xbox360 om man inte har en HD-TV. Belive it or not, jag har ingen! -> Jag tycker det. Jag hade mitt utan HDTV i över 1 år. Bilden är ändå riktigt bra. Vissa anser att det inte är värt det och köpte Wii istället eftersom det kvittar vad för TV man har där, bilden blir aldrig bättre för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 (redigerad) Ja, det går att använda en XBox från USA här i Sverige. Jag tycker det. Jag hade mitt utan HDTV i över 1 år. Bilden är ändå riktigt bra. Vissa anser att det inte är värt det och köpte Wii istället eftersom det kvittar vad för TV man har där, bilden blir aldrig bättre för det. Tack! Tror ändå jag borde köpa en HDTV... Funderar nämligen på att avbeställa min nya dator (för 17k) och köpa 360 (Premium HDMI), 16 spel och en HDTV (LG 32LC51) för ungefär lika mycket... Känns som om datorn jag skulle köpt/köpa pallar högsta grafik i något år till... det är ju så dyrt med speldatorer, men nice Edit: Spellistan Amped 3 Bioshock Blue Dragon Burnout 4 - Revenge Crackdown Dead or Alive 4 Far Cry Instincts Predator Gears of War Ghost Recon: Advanced Warfighter 2 Halo 3 Lost Planet: Extreme Condition Project Gotham Racing 3 Saints Row Shadowrun The Elder Scrolls IV- Oblivion Viva Piñata Har ni haft problem med kass kvalitet på 360-basenheten? Har kollat runt lite och sett att ganska många haft det. Redigerad 28 september, 2007 av Sniper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 fy fan va cp surt att min xbox inte funkar me våran cp hd-tv det borde funka bilden är helt svart men man hör när man klickar runt i dashborden.. jag har ställt in på sladden på xboxet ... :mf_doof: Nån som vet va fan cp felet e? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 fy fan va cp surt att min xbox inte funkar me våran cp hd-tv det borde funka bilden är helt svart men man hör när man klickar runt i dashborden.. jag har ställt in på sladden på xboxet ... :mf_doof: Nån som vet va fan cp felet e? Har du kopplat in dem oranga, gröna och blåa kablarna också? Det hade jag missat, sedan funkade det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Kort fråga... 360 Elite är ju släppt, och reklamen säger att den har "HDMI-portar!!!!oneoneoneone!11!", så här är min fucking question... hade inte 360 HDMI-portar innan dess?! Hur hade man då HD-spel, annars?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 (redigerad) Kort fråga... 360 Elite är ju släppt, och reklamen säger att den har "HDMI-portar!!!!oneoneoneone!11!", så här är min fucking question... hade inte 360 HDMI-portar innan dess?! Hur hade man då HD-spel, annars?! Haha. Du vet tydligen inte vad High Defenition är. Föreslår att du kollar upp det på google eller wikipedia annars kan du läsa min lilla beskrivning. HD = High Defenition = Högupplöst bild. Förut har man kört med komponentkabel alternativt VGA-kabel för att få höga upplösningar på 360, HDMI är inte bättre på något sätt förutom att det bara är en kabel att koppla in för både ljud och bild och den kan måla upp till 1080p vilket inte var möjligt förut, tror jag ivilketfall.(Förut var 1080i max) http://www.siba.se/images/articles/4/SE94882.jpg Komponent VGA HDMI Redigerad 28 september, 2007 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Kort fråga... 360 Elite är ju släppt, och reklamen säger att den har "HDMI-portar!!!!oneoneoneone!11!", så här är min fucking question... hade inte 360 HDMI-portar innan dess?! Hur hade man då HD-spel, annars?! Xbox 360 hade inga HDMI portar förns Elite kom. Dem använder en "Scart/HDTV"-grej, så att du kan "switcha" mellan HDTV och vanlig Scart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Ja, det går att använda en XBox från USA här i Sverige. Hur ligger det då till med regionspärrar? Jag kommer alltså inte kunna spela EU-spel? Sen undrar jag hur det går till med kopplingarna, jag kommer i vilket fall som helst köpa en Xbox innan releasen av GTA IV. Har frågat innan men... den enda HDMI-porten på TVn är upptagen av DVD-spelaren (som står för surroundljudet)... kan man koppla Xboxen till DVD-spelaren (som har två HDMI-utgångar, tror jag). Hur gör man annars? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Visst vet jag vad HD är, men jag visste däremot inte att man kunde koppla VGA-kabel för HD-bild, eller för den delen en komponentkabel. Har 360 Full HD då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eminem33 Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Har du kopplat in dem oranga, gröna och blåa kablarna också? Det hade jag missat, sedan funkade det. doh! har fuckat med det här problemet skit länge nu och det så enkelt lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Hur ligger det då till med regionspärrar? Jag kommer alltså inte kunna spela EU-spel? Sen undrar jag hur det går till med kopplingarna, jag kommer i vilket fall som helst köpa en Xbox innan releasen av GTA IV. Har frågat innan men... den enda HDMI-porten på TVn är upptagen av DVD-spelaren (som står för surroundljudet)... kan man koppla Xboxen till DVD-spelaren (som har två HDMI-utgångar, tror jag). Hur gör man annars? XBox 360 har inga regionspärrar, det är spelen som har det. Vissa spel går att spela på alla men vissa går inte. Det där med DVDn vet jag inte, tyvärr. Visst vet jag vad HD är, men jag visste däremot inte att man kunde koppla VGA-kabel för HD-bild, eller för den delen en komponentkabel. Har 360 Full HD då? Nej, tyvärr inte. Men den nya XBox 360 Elite har full HD därimot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Visst vet jag vad HD är, men jag visste däremot inte att man kunde koppla VGA-kabel för HD-bild, eller för den delen en komponentkabel. Har 360 Full HD då? Jag sade fel, Första 360:t använder Komponent för HDstöd. Man behöver inte "switchen". ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Nej, tyvärr inte. Men den nya XBox 360 Elite har full HD därimot. Finns det andra skillnader mellan Elite och Premium förutom det och färgen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Finns det andra skillnader mellan Elite och Premium förutom det och färgen? +100 GB på Premiums hårddisk så är de identiska. HDMI, svart färg och 100 GB mer utrymme på hårddisken. Med så mycket vinner Elite över Premium. Om man nu föredrar svart över vitt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Vilka 10 spel tycker ni är bäst på 360'n? (360-exklusiva titlar eller ej spelar ingen roll) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Upptäckte precis att det finns reklam i Crackdown. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Vilka 10 spel tycker ni är bäst på 360'n? (360-exklusiva titlar eller ej spelar ingen roll) Jag skulle säga: HALO 3 Blue Dragon Oblivion Saints Row Gears of War Dead Rising GUN Battle for Middleearth II Stranglehold The Darkness Fast det är bara av de jag spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 28 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2007 Upptäckte precis att det finns reklam i Crackdown. Kan inte låta att bli att tycka att det ser lite suspekt ut när det står på svenska. Om du skrivit på engelska så kanske det varit enklare att gå på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts