Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Funderat på det här, om man köper en 360, utan garanti(från butiken - microsoft ingår väll?) får man då ändå skicka in den till Microsoft om den går sönder? Dom hade väll sagt att dom skulle laga alla 360's gratis som.. Ja någonting. Är bara så osäker när man läser överallt om hur ofta dom verkar gå sönder. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderat på det här, om man köper en 360, utan garanti(från butiken - microsoft ingår väll?) får man då ändå skicka in den till Microsoft om den går sönder? Dom hade väll sagt att dom skulle laga alla 360's gratis som.. Ja någonting. Är bara så osäker när man läser överallt om hur ofta dom verkar gå sönder. :rolleyes:

De har 3 års garanti på tre röda lampor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om man får prata om det på forumet eller inte, men jag chansar.

Jag har en polare som har ett vanligt Xbox. De har chippat eller gort något med deras Xbox, så de har kopplat en nätverkskabel mellan Xboxet och datorn, och på så sätt kan ladda ner spel från någon tracker och sedan ladda över det till hdd'n på Xboxet och spela. Han laddar även över filmer och musik.

Han har även massa emulatorer med gamla spel, Mario 64, Mario Kart osv.

Kan man göra så i Xbox 360?

Om ja, vart kan man göra det?

Han har också bytt ut hårddisken i Xboxet, går det i 360?

Fick ett ganska bra svar av Alle090 när jag frågade..

Har sökt lite på google, men tyvärr inte lyckats hitta någon sida som kan hjälpa mig. Kan ha sökt fel eller annat.

Vet någon om en bra svensk sida där man kan få hjälp, och vad det ungefär kostar?

Vad tjänar jag på, ett Premiumversion + en ny hdd till xboxet, eller att vänta tills Elite kommer om jag vill chippa dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick ett ganska bra svar av Alle090 när jag frågade..

Har sökt lite på google, men tyvärr inte lyckats hitta någon sida som kan hjälpa mig. Kan ha sökt fel eller annat.

Vet någon om en bra svensk sida där man kan få hjälp, och vad det ungefär kostar?

Vad tjänar jag på, ett Premiumversion + en ny hdd till xboxet, eller att vänta tills Elite kommer om jag vill chippa dem?

Du får med en 20 Gb HD med Premium Versionen. Men om din TV södjer HDMI så ska du vänta på Elit, Då man får 120 Gb HD och den går bara på HDMI.

Men sen kommer det ju också Premium HDMI, Den går till både HDMI och Scart..

Men i nu läget finns inget Chipp till Xbox 360...

Nån mer än jag som tänker på en face lift :lol:

*Klicka här om ni ville se nåt COOLT!!!

Man behöver inte ens öppna boxen (Förutom byta ut face platen). Det är bara klistermärken.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du får med en 20 Gb HD med Premium Versionen. Men om din TV södjer HDMI så ska du vänta på Elit, Då man får 120 Gb HD och den går bara på HDMI.

Men sen kommer det ju också Premium HDMI, Den går till både HDMI och Scart..

Men i nu läget finns inget Chipp till Xbox 360...

Nån mer än jag som tänker på en face lift :lol:

*Klicka här om ni ville se nåt COOLT!!!

Man behöver inte ens öppna boxen (Förutom byta ut face platen). Det är bara klistermärken.

Jag får en ny tv på fredag, en Samsung 32" blabla.. Den har HDMI...

Så, jag ska helst vänta till Elite släpps, men till den så finns det inget chipp än så länge?

Eller, menar du att det inte finns chipp till 360 alls som kan göra så som jag vill? (närverksslad mellan 360 och datorn för att skicka över spel)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får en ny tv på fredag, en Samsung 32" blabla.. Den har HDMI...

Så, jag ska helst vänta till Elite släpps, men till den så finns det inget chipp än så länge?

Eller, menar du att det inte finns chipp till 360 alls som kan göra så som jag vill? (närverksslad mellan 360 och datorn för att skicka över spel)

Vad jag fått fram. Inget chipp alls. Men det finns ju lita andra saker som te.x

En sak man sätter mellan HD och 360:t och sen kopplar man in den i datorn. *vips* så kan man överföra saker mellan HD och dator, Men om du lägger över ett spel så kommer ju inte Xbox:et kunna spela det.

Eller då flasha dvd-spelaren så du kan spela brända spel offline...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, finns en liten möjlighet att MS upptäcker dig. Min kompis box blev avstängd från Live.

Precis. men jag lästa faktiskt att dom hade lyckats flasha Hitachi-läsaren så att den är LIVE säker.

Nu har en ny firmware-uppdatering för Xbox 360 Samsung- samt Hitachi-läsare släppts.

Firmwaren heter iXtreme och ska enligt tillverkaren vara helt Live-säker för tillfället.

Vi flashar numer alla Samsung- och Hitachi-läsare med denna firmware.

Features

(v1.0) Defeats all current and some future Xbox Live detection attempts

(v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 360 backups

(v1.0) Boots ONLY Stealth Xtreme Xbox 1 backups

(v1.0) Boots all Xbox 360 originals

(v1.0) Boots all Xbox 1 originals on Xbox 360

källa

Dom var inte lika säker på Samsungs läsaren. Det är bara skaparna som säger att den är säker, Men inte testad.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor