Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

För någon vecka sen så köpte jag en Xbox 360, efter 3 dagar så lyste det 3 röda lampor, så jag lämna den till affären där jag köpte det.

Dom höll på i några minuter men dom kunde inte heller laga det så jag fick pengarna tbx, nu till min fråga, vet någon varför det hände så? tänker köpa en ny men vill veta varför det hände så.. vill inte att det ska bli så igen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För någon vecka sen så köpte jag en Xbox 360, efter 3 dagar så lyste det 3 röda lampor, så jag lämna den till affären där jag köpte det.

Dom höll på i några minuter men dom kunde inte heller laga det så jag fick pengarna tbx, nu till min fråga, vet någon varför det hände så? tänker köpa en ny men vill veta varför det hände så.. vill inte att det ska bli så igen :unsure:

(w00t).

Xbox 360: Tre röda lampor blinkar i ljusringen (Svenska)

Xbox 360: Fyra lampor blinkar röda i ljusringen (Svenska)

ERROR SOM KAN INTRÄFFA HOS XBOX

1 Röd lampa = Vanlig Hårdvaru fel.

2 Röda lampor = Konsolen är för varm.

3 Röda lampor = Konsolen har fått ett hårdvaru fel.

4 Röda lampor = A/V kabeln är inte kopplad till Xboxen.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom höll på i några minuter men dom kunde inte heller laga det så jag fick pengarna tbx, nu till min fråga, vet någon varför det hände så? tänker köpa en ny men vill veta varför det hände så.. vill inte att det ska bli så igen :unsure:

Lämna in till Microsoft? Dröjer ca 3 veckor tills du får tillbaka den men du får den lagad eventuellt en helt ny, helt gratis! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(w00t).

Xbox 360: Tre röda lampor blinkar i ljusringen (Svenska)

Xbox 360: Fyra lampor blinkar röda i ljusringen (Svenska)

ERROR SOM KAN INTRÄFFA HOS XBOX

1 Röd lampa = Vanlig Hårdvaru fel.

2 Röda lampor = Konsolen är för varm.

3 Röda lampor = Konsolen har fått ett hårdvaru fel.

4 Röda lampor = A/V kabeln är inte kopplad till Xboxen.

Skillnaden är? :unsure:

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte så att microsoft hade lanserat ett x antal konsoller som hade ett hårdvarufel i sig för en kort tid sen?

Alla 360's har ett design-fel. Varenda 360 som någonsin släppts kan gå sönder vilken dag som helst. Moderkortet kröker sig och det bryter sig helt, det är det som tar fram 3 röda lampor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla 360's har ett design-fel. Varenda 360 som någonsin släppts kan gå sönder vilken dag som helst. Moderkortet kröker sig och det bryter sig helt, det är det som tar fram 3 röda lampor.

Men det sägs att M$ har fixat till dom nya 360 konsollerna lanseras (Elit, Premium HDMI etc).

Så om ni har en konsoll som är lite cpad som te.x min (Låter konstigt, kan gå OTROLIGT segt ibland etc)

så kanske man borde fundera på att byta ut efter dom nya har lanseras :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bioshock-demo ute! 1,3 GB. Går extremt långsamt för vissa att ladda ner eftersom servern verkar vara överbelastad.

(Är det inte sånt här man ska slippa när man betalar för Live?)

Precis vad jag skulle säga laddar nu btw. Blir att lira ikväll efter tufft träningspass (w00t) . Får se om detta demo kan övertyga mig om att köpa spelet. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va fan!! :P Jag kan ju inte få ner bioshock nu äntligen när det här spelet börjat bli intressant!!! Först stanna den på 71% o sen 97% ( ^_^ ) Får prova igen imorgon! Btw har min kusin fått besök av "The Red Light Of Doom!" Så jag fick låna tre spel av han; Eragon, Sonic, Och Testdrive. Eragon haha skit lätt bra spel att få GS på. Sonic njaa trodde faktiskt att jag skulle ha liite kul med det men nix pix absolut inget att lägga pengarna på. Men test drive däremot! :( Får se om det går o ladda ner BS imorrgon annars får jag köpa spelet direkt! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Va fan!! :P Jag kan ju inte få ner bioshock nu äntligen när det här spelet börjat bli intressant!!! Först stanna den på 71% o sen 97% ( ^_^ ) Får prova igen imorgon! Btw har min kusin fått besök av "The Red Light Of Doom!" Så jag fick låna tre spel av han; Eragon, Sonic, Och Testdrive. Eragon haha skit lätt bra spel att få GS på. Sonic njaa trodde faktiskt att jag skulle ha liite kul med det men nix pix absolut inget att lägga pengarna på. Men test drive däremot! :( Får se om det går o ladda ner BS imorrgon annars får jag köpa spelet direkt! :P

Varit mycket problem med BioShock-nerladdningen för många. För mig tog det 10 timmar (!).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor