Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Jag är jävligt förbannad nu. Det går inte att spela mitt Worms som jag köpte på XBox Live. Ända sedan jag laddade ner de nya ljud- och bakgrundspaketen så fryser maskinen när jag ska spela.

Kan ju vara Update problem. Pröva att återställa systemet (Tar inte bort sparade data, bara patchar).

Följ nedan:

To perform the function, access 'memory' in the system blade, and then highlight the hard drive. Now press: Y, X, X, LB, RB, X, X.

The following message should appear: "Do you want to perform maintenance on your Xbox 360 storage devices?"

If you initiate maintenance, the hard drive's cache will be cleared, including all software updates. Theoretically,

this function could be used to un-update Oblivion in order to regain access to the unlimited gold and item duplication glitches.

Note: we have not tested this function.

Som RadiuZ skrev, det du köpt en gång kan du ladda ner gratis senare...

Så om inte detta funkar så blir det KANASE Formatering som gäller... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läste på FZ att Bully ska komma till Xbox 360. Vad tycker ni om detta? Jag tycker det ska bli intressant att se hur dom har fixat till spelet, för grafikmotorn är inte den nyaste på marknaden. xD

Tror inte det blir så mycket bättre då rockstar är ganska upptagna med GTA IV, fast, man kan ju inte veta säkert..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tycker 20 gig är lite så kan man köpa ett större minne nån stanns hittar inge ?? och när kommer Xbox 360 ELIT till sverige?

tack i för hand

24 augusti. Då kan man också köpa 120 GB-hårddisken seperat till dom gamla modellerna. Men 120 GB känns lite overkill imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaaaarrgghh!!!! Jag får damp! På GoW när man kör online och jag downat någon, och sen ska avrätta honom med ett skott så hör man bara nått konstigt ljud, typiskt sånt här "error ljud", och han reser sig upp och blåser skallen av mig! Har hänt många ggr. samma problem som uppstått för någon annan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aaaaarrgghh!!!! Jag får damp! På GoW när man kör online och jag downat någon, och sen ska avrätta honom med ett skott så hör man bara nått konstigt ljud, typiskt sånt här "error ljud", och han reser sig upp och blåser skallen av mig! Har hänt många ggr. samma problem som uppstått för någon annan? :huh:

Det är för du kör execution. Då måste du göra t.ex. slå honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om man får prata om det på forumet eller inte, men jag chansar.

Jag har en polare som har ett vanligt Xbox. De har chippat eller gort något med deras Xbox, så de har kopplat en nätverkskabel mellan Xboxet och datorn, och på så sätt kan ladda ner spel från någon tracker och sedan ladda över det till hdd'n på Xboxet och spela. Han laddar även över filmer och musik.

Han har även massa emulatorer med gamla spel, Mario 64, Mario Kart osv.

Kan man göra så i Xbox 360?

Om ja, vart kan man göra det?

Han har också bytt ut hårddisken i Xboxet, går det i 360?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte om man får prata om det på forumet eller inte, men jag chansar.

Jag har en polare som har ett vanligt Xbox. De har chippat eller gort något med deras Xbox, så de har kopplat en nätverkskabel mellan Xboxet och datorn, och på så sätt kan ladda ner spel från någon tracker och sedan ladda över det till hdd'n på Xboxet och spela. Han laddar även över filmer och musik.

Han har även massa emulatorer med gamla spel, Mario 64, Mario Kart osv.

Kan man göra så i Xbox 360?

Om ja, vart kan man göra det?

Han har också bytt ut hårddisken i Xboxet, går det i 360?

1. Ja, det går. Do.c finns det inte sSÅÅ många än..

2. Tror dom mesta chipp finns och betsälla utomlands, och sen själv montering

3. klart, men då krävs säkert chippat Xbox om en annan än M$ HD ska läggas in..

Googla på "Xbox 360 Chipp" eller nåt och se vad du hittar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag spelar på min Xbox 360 så efter 5-10 minuter så hänger den sig och power knappen börjar lysa rött.. Nån som vet vad det är för fel? Eller måste den in på lagning.?

1. Alla 4 eller bara 3 st?

2. Vilket spel/bara det spelet?

3. Är det även så i dashboarden?

3. Hur länge har det varit så?

Annars låter det som antingen överhettning eller software problem...

Men troligast så låter det som att du får lämna in den.. tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Alla 4 eller bara 3 st?

2. Vilket spel/bara det spelet?

3. Är det även så i dashboarden?

3. Hur länge har det varit så?

Annars låter det som antingen överhettning eller software problem...

Men troligast så låter det som att du får lämna in den.. tyvärr..

1. Alla 4.

2. Alla spel.

3.Dashboard?

4.Kanske 5 veckor!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor