50 cent Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Gears of War? Saint's Row? JA! Båda spelen är fantastiskt bra! Du kommer inte att ångra dig BTW har inte spelat Gears of War på hur länge som helst nu . Men igår så bestämde jag mig att köra lite, klarade av både act 4 och act 5 på Insane! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 JA! Båda spelen är fantastiskt bra! Du kommer inte att ångra dig Aidi. Några andra exklusiva spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Äter skivor? *svälj*(Kalle Ankas Pocket) Ja du Alle, jag skiter nog i chippning om Live är värt det. Jag har haft online adapter till PS2 ett bra tag och tillsammans med den har jag haft många minnesvärda stunder. Men PS2 online är gratis, Live kostar. Eller? Om det är en allt för dyr årlig eller månadskostnad så kanske jag bajsar på Live och därmed chippar min Xbox. Känner mig lite ful nu när jag helt plötsligt ska byta inriktning från Sony till Microsoft. Som när jag gick från N64 till Playstation. Apropå Nintendo, de har tappat stinget. Vad jag sett från Wii så liknar det en relativt dyr barnleksak. Så jävla synd att Microsoft köpte upp Rare, där försvann alla älskvärda titlar som Donkey Kong, Banjo och Mario. Err lite off-topic nu. Aja några flippiga spel jag bör införskaffa? Assassin's Creed är spikat, Gears of War? Saint's Row? Jo, Xbox Live kostar ca 599:-/år.. MEN, Online spelandet är inte över BARA för att du inte har XboxLive. Det finns ett sätta att köra online (Xbox/Xbox360) utan att gå över Live. Om du har en dator och ett Xbox är kopplat på samma router så kan du använda ett program på dator för att köra över internet med Xbox. Detta funkar på alla spel med LAN funktion. I och med att du inte kör över Live så kan du köra med chippat Xbox. Programmet heter Xbox connect, Det finns mer än bara Xbox connect med XC är rätt så känt. När du väl har installerat så är det bara att ställa in rätt inställningar och köra. *WARNING* Det finns inget som stoppar fuskare för att fuska *WARNING* Säg till om det är nåt du inte förstår... Till Spel frågan så kan jag också Rekommendera Crackdown. Och senare kommer ju också Bioshock, Mass effekt och halo 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 (redigerad) Alltså vad som bekymrar mig mest just nu är att "Xbox äter skivor". Har någon av er erfarenhet av det här eller är det väldigt sällan det inträffar? Angående Live, 599 låter lite dyrt men jag såg på Webhallen att man kan köpa endast tre månader för 179 vilket passar mig perfekt eftersom jag spelar i perioder. Ibland spelar jag inte på flera månader och ibland spelar jag någon gång varje dag. Vad jag förstår så får man med Live "silver" när man köper 360? Vad kan man göra med Gold som inte går med Silver då? "Xbox Connect" intresserar mig inte då jag inte har mer än en kompis med Xbox 360 och därför kan jag inte spela LAN. Men tack ändå. Jag har sett ett par filmer med Crackdown och det verkar lite för överdrivet för min smak. Dead or Alive 4 då? Diggade faktiskt trean till den första Xboxen, även fast jag är ett Tekken-fan och DOA är en "rip-off". Burnout Revenge? Lost Planet? Redigerad 15 juni, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 (redigerad) Alltså vad som bekymrar mig mest just nu är att "Xbox äter skivor". Har någon av er erfarenhet av det här eller är det väldigt sällan det inträffar? Angående Live, 599 låter lite dyrt men jag såg på Webhallen att man kan köpa endast tre månader för 179 vilket passar mig perfekt eftersom jag spelar i perioder. Ibland spelar jag inte på flera månader och ibland spelar jag någon gång varje dag. Vad jag förstår så får man med Live "silver" när man köper 360? Vad kan man göra med Gold som inte går med Silver då? "Xbox Connect" intresserar mig inte då jag inte har mer än en kompis med Xbox 360 och därför kan jag inte spela LAN. Men tack ändå. Jag har sett ett par filmer med Crackdown och det verkar lite för överdrivet för min smak. Dead or Alive 4 då? Diggade faktiskt trean till den första Xboxen, även fast jag är ett Tekken-fan och DOA är en "rip-off". Burnout Revenge? Lost Planet? Det spel som mest har blivit upp-ätet är då Projekt Gotham Racing. Dom andra falla har mest varit för att ägaren har säkåert tippat konsollen när den stod upp. LIVE: Det som GULD har är * Att Spela Online * Kompislista * Köpa från marcet Place med ditt VISA. Dom 3 saknar do.c Silver. Men du kan ändå spela demos (Online om demot stödjer), Ladda ner filmer os.v. och om du vill köpa nåt så får du köpa Mickrosoft Poäng från nån affär och lägga in på ditt konto. Du missförstod mig angällande Xbox Connect. Du kan alltså köra med folk över hela världen via XC. Alltså som XboxLive fast gratis och via LAN. Det prgrammet gör är att LURA xbox:et att det är ett vanligt LAN spel fast det är ett Online spel. Förstår du? Dom spelen kan jag inte kommentera då jag inte har dom, Men jag har spelaT Burnout:Revenge och det är alltid kul. kanske lite tråkigt i längden do.c. Och DOA är otroligt snyggt fast samma där, Lite tråkigt i längden. Men kom ihåg att du kan tanka gratis demos från XboxLive.. Redigerad 15 juni, 2007 av Alle090 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 (redigerad) LIVE: Det som GULD har är * Kompislista Umm, måste bara tillägga att silver medlemskapet har ju också kompislistan? Alltså vad som bekymrar mig mest just nu är att "Xbox äter skivor". Jag har haft min sedan releasen och inget har hänt mina skivor. Det är folk som sitter och petar/rör på konsolen när dem lirar, vilket man uppenbart inte ska göra. Redigerad 15 juni, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 15 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2007 Okey! Tack allihopa för all hjälp ni gett mig, särskilt du Alle, jag uppskattar det verkligen. Jag köper nog inte min Xbox än på ett tag men nu har jag i alla fall bestämt mig för att jag vill ha en och vilken next-gen konsoll jag vill ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Umm, måste bara tillägga att silver medlemskapet har ju också kompislistan? Jag har haft min sedan releasen och inget har hänt mina skivor. Det är folk som sitter och petar/rör på konsolen när dem lirar, vilket man uppenbart inte ska göra. Jasså, kan även Silver ha kompis lista!? Är det då också 100st eller bara 50st?! Jag kan ju inte veta då jag bara har varit Guld medlem under min långa tid på Live... Okey! Tack allihopa för all hjälp ni gett mig, särskilt du Alle, jag uppskattar det verkligen. Jag köper nog inte min Xbox än på ett tag men nu har jag i alla fall bestämt mig för att jag vill ha en och vilken next-gen konsoll jag vill ha. Ok, Man får önska dig lycka till... Ska bara ge ig lite RÅD... Därifrån får du döma själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 M$ ska visst ha ljugit om sina försäljningssiffror för att garanterat får större siffror än Sony. Enligt Super Play så har de räknat alla XBox 360 som de skickat ut till affärerna istället för hur många som faktiskt är sålda. Faktumet är det att jag är ganska jättesäker på att Sony gör på pricis samma sätt. Nintendo räknar dock siffrorna efter antalet sålda enheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Jasså, kan även Silver ha kompis lista!? Är det då också 100st eller bara 50st?! Jag kan ju inte veta då jag bara har varit Guld medlem under min långa tid på Live... Haha ok. Jag har faktiskt inte en aning hur många man kan ha som silver. Men kompislista har man iallafall =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Faktumet är det att jag är ganska jättesäker på att Sony gör på pricis samma sätt. Nintendo räknar dock siffrorna efter antalet sålda enheter. Nintendo uppskattar hur många dom sålt genom att ta skeppade * en viss procent. Det som skiljer Microsoft från resten är att dom i praktiken använt utpressning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Igår så skicka jag ett mail till supporten på xbox.com för att få reda på hur man bytte mail till sitt Live och fick inte alls det svaret jag ville ha. "Tyvärr går det inte att ändra Windows Live ID (email addressen) som man har lagt in på sitt Xbox Live konto. Om Du vill använda den nya email addressen på MSN funktionen på Xbox Live då måste Du skapa ett helt nytt konto och välja ouchbeck@hotmail.com som Windows Live ID." Var det jag fick som svar, så nu funderar jag på att skapa ett nytt konto. Men är ändå osäker om jag ska det. Jag kommer få rätt email (bra), jag förlorar min gamerscore samt mina sparfiler (dåligt), jag kommer att kunna använda msn när jag fyllt 18 med rätt msn (bra), det är 2 år tills dess (dåligt). Jag vet inte alls vad jag ska göra, vad tycker ni? Jag är ledsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Igår så skicka jag ett mail till supporten på xbox.com för att få reda på hur man bytte mail till sitt Live och fick inte alls det svaret jag ville ha. "Tyvärr går det inte att ändra Windows Live ID (email addressen) som man har lagt in på sitt Xbox Live konto. Om Du vill använda den nya email addressen på MSN funktionen på Xbox Live då måste Du skapa ett helt nytt konto och välja ouchbeck@hotmail.com som Windows Live ID." Var det jag fick som svar, så nu funderar jag på att skapa ett nytt konto. Men är ändå osäker om jag ska det. Jag kommer få rätt email (bra), jag förlorar min gamerscore samt mina sparfiler (dåligt), jag kommer att kunna använda msn när jag fyllt 18 med rätt msn (bra), det är 2 år tills dess (dåligt). Jag vet inte alls vad jag ska göra, vad tycker ni? Jag är ledsen. Håll kvar vid den Gammla! Så är det bara att ändra vid 18 år... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Igår så skicka jag ett mail till supporten på xbox.com för att få reda på hur man bytte mail till sitt Live och fick inte alls det svaret jag ville ha. "Tyvärr går det inte att ändra Windows Live ID (email addressen) som man har lagt in på sitt Xbox Live konto. Om Du vill använda den nya email addressen på MSN funktionen på Xbox Live då måste Du skapa ett helt nytt konto och välja ouchbeck@hotmail.com som Windows Live ID." Var det jag fick som svar, så nu funderar jag på att skapa ett nytt konto. Men är ändå osäker om jag ska det. Jag kommer få rätt email (bra), jag förlorar min gamerscore samt mina sparfiler (dåligt), jag kommer att kunna använda msn när jag fyllt 18 med rätt msn (bra), det är 2 år tills dess (dåligt). Jag vet inte alls vad jag ska göra, vad tycker ni? Jag är ledsen. Har gjort samma sak. Fast jag skickade inte något mail eller ringde kundtjänst, för att dem är värdelösa på Xbox-supporten. Jättemånga som har klagat på deras "hjälp". De säger nästan jämt samma sak till varje problem; "Skapa nytt Gamertag så löser det sig". Man varken orkar/vill skapa ny gamertag, och förlora all prestation och gamerscore man har lyckats skrapat ihop. Får hoppas på att detta blir bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nerheden Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Igår så skicka jag ett mail till supporten på xbox.com för att få reda på hur man bytte mail till sitt Live och fick inte alls det svaret jag ville ha. "Tyvärr går det inte att ändra Windows Live ID (email addressen) som man har lagt in på sitt Xbox Live konto. Om Du vill använda den nya email addressen på MSN funktionen på Xbox Live då måste Du skapa ett helt nytt konto och välja ouchbeck@hotmail.com som Windows Live ID." Var det jag fick som svar, så nu funderar jag på att skapa ett nytt konto. Men är ändå osäker om jag ska det. Jag kommer få rätt email (bra), jag förlorar min gamerscore samt mina sparfiler (dåligt), jag kommer att kunna använda msn när jag fyllt 18 med rätt msn (bra), det är 2 år tills dess (dåligt). Jag vet inte alls vad jag ska göra, vad tycker ni? Jag är ledsen. Kommer dem inte fixa det med 18 års gräns på MSN? För det är jävligt löjligt att man inte får det, fattar inte vad dem tänker med, 18 eller 1 år vad kvittar det om man kan använda msn vanligt på en dator med vilken ålder som helst men inte på 360:n. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 16 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2007 Kommer dem inte fixa det med 18 års gräns på MSN? För det är jävligt löjligt att man inte får det, fattar inte vad dem tänker med, 18 eller 1 år vad kvittar det om man kan använda msn vanligt på en dator med vilken ålder som helst men inte på 360:n. Jag såg i en topic på Xbox.com forumet att en FIX skulle komma vid "Fall Update":en. Alltså i HÖST! Dom är alltszå medvetna om problemet men dom kommer inte att fixa det med en mini-update... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 (redigerad) Satt och kolllade lite på tradera idag och såg den här: Xbox @ tradera Skitbra pris och de fyra spelen är precis vad jag vill ha så den här skulle vara perfekt för mig. Men saken är den att skiten är flashad. Vilket betyder att jag kommer bli Livebannad om jag spelar online eller hur? Så min fråga den här gången är går det att återställa xboxen på något sett? Edit: DVD-fodralen på bilden ser inte ut som riktiga köpta spel. :/ Så de kanske är kopior? Det framgår liksom inte i beskrivningen. Redigerad 18 juni, 2007 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 (redigerad) Satt och kolllade lite på tradera idag och såg den här: Xbox @ tradera Skitbra pris och de fyra spelen är precis vad jag vill ha så den här skulle vara perfekt för mig. Men saken är den att skiten är flashad. Vilket betyder att jag kommer bli Livebannad om jag spelar online eller hur? Så min fråga den här gången är går det att återställa xboxen på något sett? Edit: DVD-fodralen på bilden ser inte ut som riktiga köpta spel. :/ Så de kanske är kopior? Det framgår liksom inte i beskrivningen. Du kan fråga honom om han är bannad då han inte nämner det i beskrivningen. Men chansen är nog stor att han är det. Om en konsol är bannad så är den bannad... tro mig, jag har en egen. Ingen möjlighet att återställa... än så länge. Microsoft har bannat ett unikt ID som varje konsol har, det ligger någonstans inbyggt i CPU:n har jag för mig. Hackarna lyckades få bannade XBox 1 på Live igen, genom att ändra serial-numret som fanns gömt i EEPROM. Men har för mig att det tog dom ett tag. Men om du känner dig modig så kan du köpa boxen, göra så den får tre röda lampor, och skicka in den till Microsoft och hoppas på att du får en ny tillbaka. Redigerad 18 juni, 2007 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 Men om du känner dig modig så kan du köpa boxen, göra så den får tre röda lampor, och skicka in den till Microsoft och hoppas på att du får en ny tillbaka. Haha, Äkta Stil! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 18 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2007 Måste man köpa Live Market "valuta" i affär eller går det att få på andra sett? Kostar allt på Live market eller finns det freeware också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts