Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

En sladd som denna behövs för att spela på en datorskärm. En vanlig VGA-kabel räckar alltså inte.

xbox_360_vga_cable_unwrapped_894312_0.jpg

VGA är idag det vanligaste på skärmar. Tyvärr väljer vissa tillverkare att sätta dit en VGA-kabel på skärmen som inte går att ta bort. Isf går den inte att koppla till en Xbox 360. Kolla om skärmen har ett sånt här uttag (isf funkar det).

300px-VGA_port_894312_1.jpg

Så det behövs en VGA-kabel + en sådan sladd?

Jag har ett sådan't uttag, men vart ska VGA-kabeln in då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aight... jag antar att det är någon slags universalkabel då? Det finns antagligen guider på nätatet, du vet inte exakt vad dina polare köpte? Det kanske kommer något liknande along med Eliten?

32" HD/HDMI, soround med 800W i uteffekt och en Elite borde ge en härlig stund med GTA IV right? :)

Jag har soround inkopplad i 360:n. Tyvär vet jag inte exakt vad det är för sladdar osv. men kanske kan ta reda på det! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

M$ ska visst ha ljugit om sina försäljningssiffror för att garanterat får större siffror än Sony. Enligt Super Play så har de räknat alla XBox 360 som de skickat ut till affärerna istället för hur många som faktiskt är sålda.

Ojsan, lol..

Men då, Dom har ju sålt konsollerna till en utförsäljare :)

Vet nån vad för siffror det igentligen rör sig om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vore trevligt, gärna någon bild. :)

Min kompis har detta ljudsystem iafl.

z5500_894495_0.jpg

logitech z-5500

Men vad för sladd de behövde vet jag inte exakt.

Fast xboxens ljudsladdar ser ju ut så här: 4520_894495_1.jpg ??Fast tre sladdar??

Och ljudsystemets så här:230213754_894495_2.jpg Fast tre sladdar.

Då måste man väl ha en sladd som fixar ihop dessa olika varianter.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

M$ ska visst ha ljugit om sina försäljningssiffror för att garanterat får större siffror än Sony. Enligt Super Play så har de räknat alla XBox 360 som de skickat ut till affärerna istället för hur många som faktiskt är sålda.

Japp, det är omöjligt att veta hur många man verkligen har sålt. Att de bara räknar hur många som skeppats har varit känt länge. Det som är lågt av Microsoft är att dom skickat så många enheter som möjligt till affärerna för att få upp siffran, och om affärerna vägrade ta emot enheterna så slutade Microsoft att sälja konsoler överhuvudtaget till dom. Utpressning med andra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som spelat Dead Rising och kan förklara hur jag ska få stopp på Isabela när hon försöker köra ner mig med sin motorcykel? De flesta walkthroughs säger åt en att gå till Huntin Shack längre bak i North Plaza för att hämta en shotgun och det har jag testat, men så fort jag går in i butiken, så är det en psykopat där som försöker skjuta ner mig. Ja, och han klarar jag inte av med hans gigantiska shotgun, och med tanke på att det finns inget att verkligen ta skydd bakom så är man ganska rökt, speciellt när jag inte har några distans-vapen när jag kommer in i butiken.

Nån som kan rekommendera något annat sätt att få stopp på henne eller vet vart jag kan hitta en shotgun på något annat ställe?

Heeeelp meeee. (:!!!:)

Edit: YAY! Jag fick ner henne med en nail gun till slut. Tog sin tid dock. Faaaan vad rolig motorcykeln är att meja ner zombies med! Hohoho! Äntligen lite komedi i det här spelet! (w00t)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fråga angående chippning. Om man chippar sin Xbox 360 för att kunna spela backup-skivor, går det då att spela backup-skivorna live?

Det räcker med att flasha dvd-spelaren för att köra backup.

MEN, i den senaste Live updaten så kom det en spärr mot backup-play. Så om du kör online med en backup cd så blir du banna från Live.

M$ har spärrar emot både flashing och chiping nu. Förut var det bara emot chippning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det räcker med att flasha dvd-spelaren för att köra backup.

MEN, i den senaste Live updaten så kom det en spärr mot backup-play. Så om du kör online med en backup cd så blir du banna från Live.

M$ har spärrar emot både flashing och chiping nu. Förut var det bara emot chippning.

Så tekniskt sett kan jag både köpa och kopiera, så länge jag håller mig offline med de brända?

Berätta lite mer detaljerat för mig vad flashing är också är du snäll.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så tekniskt sett kan jag både köpa och kopiera, så länge jag håller mig offline med de brända?

Berätta lite mer detaljerat för mig vad flashing är också är du snäll.

Chipping:

Betyder oftas att man antingen lägger in ett kort eller byter ut nåt i Xbox:et så att du kan göra mycket mer, te.x skicka ALLA sorts filer mellan Xbox och PC. Och då kan du bränna in ett spel os.v. Det bästa är att du kan (nästan med alla chipp) STÄNGA av chippen så att du kan köra Online med en orginal skiva, Då chippet är av stängt funkar inget av dom funktionerna.

I dags läget finns inget bra chipp eller som har många funktioner.

Flashing

Man öppnar upp Xbox:et så att du kan komma åt dvd-spelaren (finns filmer på Youtube) och så ska man koppla in den till dator, det är mycket att göra. Men det man gör är att man ändrar den inbyggda program varan i dvd-spelaren så att den "lära" sig att spela upp brända skivor.

Men den senaste Patchen (tror jag) innehöll en spärr som kollade om du hade en orörd dvd-spelare och därmed bannar dig.

Ett av paketen du behöver. (tror jag)

______________________________________________________________________________________

EDIT:

Nu googlade jag do.c ett chipp dom SÄGER att det är Xbox Live säkert till dvd-spelaren.

klick

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey tack för förklaringen men jag fick inget direkt svar på min första fråga. Är det om man har ett chippad/flashad konsoll du blir upptäckt och live-bannad eller är det om man spelar ett spel som är bränt online?

Du blir Live-bannad om du är online någon gång överhuvudtaget med en bränd kopia i maskinen. Du behöver inte spela online. Sen kan Microsoft säkert pressat in någon check så kärnan i 360:n sparar vad du trycker in i din DVD-läsare, och sen när din box går online igen skickar den iväg resultaten till Microsoft.

Hur som helst, det finns ett nytt firmware som gör det "säkert" att lira på Live igen. Microsoft kan ju plugga igen hålen igen, men det tvekar jag på, men med tanke på att de lyckades hitta folk förut så... frågan är om det finns några hål kvar. Det fanns 2 säkerhetshål förut som jag känner till, och det har hackarna täppt till.

Inga chipp är live-säkra idag. NME är ett gammalt chip och de som hade det har blivit bannade. Så sidan som Alle090 postade har något folk vill kalla falsk marknadsföring om de påstår att chippet är 100% live-säkert.

Men får man verkligen prata om sånt här på GTAsajten? Är inte det här warez? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey tack för förklaringen men jag fick inget direkt svar på min första fråga. Är det om man har ett chippad/flashad konsoll du blir upptäckt och live-bannad eller är det om man spelar ett spel som är bränt online?

Nae, i och med att du har gjort om din maskinvara som tillåter dig att spela/göra nåt olagligt. te.x spela brända spel som är tankade eller fuska.

halvt OT:

MEN, som på Xbox:1 med Halo 2. Det var ju otroligt många som moddade. Det dom gjorde var att chippa sin konsoll. Och då moddade dom alla NEDLADDADE banor och saker. Och på så sätt kunde dom spela moddade banor Online. För att Xbox Live kollar inte VILKA banor du har, bara versionen på ditt spel.

____________________________--

Respons på Cortez fårga:

"om detta handlar om Warez?"

Detta kan ju också handla om som det heter Backup skivor. alla har ju hört hur Xbox 360 ÄTEr skivor till frukost.. (w00t)

Sååå...

Mr.Magic

Hur tänker du göra? (:!!!:)

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äter skivor? *svälj*(Kalle Ankas Pocket)

Ja du Alle, jag skiter nog i chippning om Live är värt det. Jag har haft online adapter till PS2 ett bra tag och tillsammans med den har jag haft många minnesvärda stunder. Men PS2 online är gratis, Live kostar. Eller? Om det är en allt för dyr årlig eller månadskostnad så kanske jag bajsar på Live och därmed chippar min Xbox. Känner mig lite ful nu när jag helt plötsligt ska byta inriktning från Sony till Microsoft. Som när jag gick från N64 till Playstation. Apropå Nintendo, de har tappat stinget. Vad jag sett från Wii så liknar det en relativt dyr barnleksak. Så jävla synd att Microsoft köpte upp Rare, där försvann alla älskvärda titlar som Donkey Kong, Banjo och Mario. Err lite off-topic nu.

Aja några flippiga spel jag bör införskaffa? Assassin's Creed är spikat, Gears of War? Saint's Row?

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor