L_Voll Skrivet 8 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2007 (redigerad) Det ska gå. Ändrade du i dashboarden? Är tv:n Wide? Vad är dashboarden? Ja det är widescreen, kanske inte syns så bra på bilden, eftersom den är tagen från sidan. Redigerad 8 juni, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 8 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2007 (redigerad) Vad är dashboarden? Ja det är widescreen, kanske inte syns så bra på bilden, eftersom den är tagen från sidan. Dashboard är menyerna. Sista fliken, så kan du välja TV format, Ljud format osv. Där kan du ändra till HDTV. Det är det Alle090 menar antar jag. =) Edit:Stvafel Redigerad 8 juni, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 9 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2007 Dashboard är menyerna. Sista fliken, så kan du välja TV format, Ljud format osv. Där kan du ändra till HDTV. Det är det Alle090 menar antar jag. =) Edit:Stvafel Ok, det provade vi nog aldrig. Ska testa det nästa gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Dashboard är menyerna. Sista fliken, så kan du välja TV format, Ljud format osv. Där kan du ändra till HDTV. Det är det Alle090 menar antar jag. =) Edit:Stvafel Ja, Precis. Det är det första du ser när du startar Xbox utan nån CD i. Och längst till höger finns ju alla inställningar då som 'MrNoNja' sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Ja, Precis. Det är det första du ser när du startar Xbox utan nån CD i. Och längst till höger finns ju alla inställningar då som 'MrNoNja' sa. Ok, nice. Har precis köpt mig ett alldeles eget 360. 3195 kr på Elgiganten. Ska köpa Dead Rising i morgon på Game. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Ok, nice. Har precis köpt mig ett alldeles eget 360. 3195 kr på Elgiganten. Ska köpa Dead Rising i morgon på Game. Gött, Premium eller Core? Jag har själv inte Dead Rising(Spelat Demot) men mina kompisar tycker det är "sjukt"-kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Har nu funderat länge och till slut bestämt mig att köpa en Xbox360. Fast nu är det några frågor jag skulle vilja ha svar på och finns inget bättre ställe än här att fråga dom på 1. Jag vill inte köra så många spel men man vet aldrig, jag tror jag högst kommer att spela 3-6 spel på 360-n och jag vill inte slösa för mkt pengar på "Premium" då. Frågan är hur bra "Core System" är? Duger den för att köra 3-6 spel på och har den tillräckligt minne för det? 2. Jag och över huvud taget min familj brukar väldigt sällan se på tv. Bara på nyheterna och liknande. Vi har en 20 eller 22 tums tv, (Inte så säker). Kommer den visa bra grafik på den eller är det ett måste att man skaffar HDTV? 3. Hur länge håller 360-n? Går den lätt sönder eller något liknande, har den många buggar? Det var nog allt just nu, editerar in något om jag glömde. Tack på förhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 (redigerad) Har nu funderat länge och till slut bestämt mig att köpa en Xbox360. Fast nu är det några frågor jag skulle vilja ha svar på och finns inget bättre ställe än här att fråga dom på 1. Jag vill inte köra så många spel men man vet aldrig, jag tror jag högst kommer att spela 3-6 spel på 360-n och jag vill inte slösa för mkt pengar på "Premium" då. Frågan är hur bra "Core System" är? Duger den för att köra 3-6 spel på och har den tillräckligt minne för det? 2. Jag och över huvud taget min familj brukar väldigt sällan se på tv. Bara på nyheterna och liknande. Vi har en 20 eller 22 tums tv, (Inte så säker). Kommer den visa bra grafik på den eller är det ett måste att man skaffar HDTV? 3. Hur länge håller 360-n? Går den lätt sönder eller något liknande, har den många buggar? Det var nog allt just nu, editerar in något om jag glömde. Tack på förhand. 1. Med Core måste du köpa till ett minneskort eller en hårddisk, och du kommer i praktiken bara kunna spara sparfiler på ett minneskort. Tycker verkligen du ska köpa Premium då den endast kostar någon hundralapp mer, och då får du med HDD, så du kan spela gamla Xbox-spel, ladda ner gratis demos och Live Arcade-spel. Tro mig, det är värt pengarna. 2. HDTV förbättrar grafiken rejält. Har du en datorskärm kan du koppla in Xboxen i den via en VGA-kabel (typ som denna). Jag har en 21''-skärm och en 21''-TV, och TV:n duger egentligen bara till gamla Xbox 1-spel. 3. Det är en chansning. Vissa har fått skicka in sina boxar 5 ggr, vissa har aldrig behövt göra det. Dock är det gratis att skicka in Xboxen och det gå vanligtvis på 1-3 veckor. Redigerad 10 juni, 2007 av RadiuZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Jag köpte en premium. Har precis spelat demot som följde med. Det var ett ganksa tråkigt bilspel. Fick huvudvärk också, men man vänjer väl sig. Fick huvudvärk när jag bytte till Vista också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 *Text* Okej, tack så mycket för svaren. Men om jag förstått det rätt så är det bättre att köra på en datorskärm än en CTR-tv skärm? (som de kallas) Jag har just nu en sådan dator (Lite dålig bild), skulle denna duga isåfall? Bättre bild, inte samma dator som jag har, men nästan likadan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Okej, tack så mycket för svaren. Men om jag förstått det rätt så är det bättre att köra på en datorskärm än en CTR-tv skärm? (som de kallas) Jag har just nu en sådan dator (Lite dålig bild), skulle denna duga isåfall? Bättre bild, inte samma dator som jag har, men nästan likadan. Tror han menade stationär skärm, eller så att säga. En enskild. Vet inte hur man gör med Laptops... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 10 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2007 Tror inte det funkar med en bärbar, utan bara stationär. Jag kör med en gammal skärm från mitten av 90-talet som funkar fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 Tror inte det funkar med en bärbar, utan bara stationär. Jag kör med en gammal skärm från mitten av 90-talet som funkar fint. Okej, men jag har en ganska stor eller t.o.m en väldigt stor skärm av märket Nokia. Men jag är osäker om den har ett VGA-uttag eller vad det var, men eftersom du har en från 90-talet borde det väl gå på den hoppas jag. Tack igen, bara en sak till, vart kan man köpa VGA-kablar? I närmaste datorbutik eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 (redigerad) Okej, men jag har en ganska stor eller t.o.m en väldigt stor skärm av märket Nokia. Men jag är osäker om den har ett VGA-uttag eller vad det var, men eftersom du har en från 90-talet borde det väl gå på den hoppas jag. Tack igen, bara en sak till, vart kan man köpa VGA-kablar? I närmaste datorbutik eller? Japp! Säkert de vanliga ställena också, Elgigante, Siba osv. Redigerad 11 juni, 2007 av L_Voll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 Behövs det några speciella kablar för att kunna lira Xbox på soroundsystem? Eller... hur det nu kan ligga till med kablarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 En sista fråga bara, sorry om jag frågar så mycket =/ När man spelar på datorskärmen, hur kan grafiken bli bättre på tv:n? Hur långt avstånd ska man ha datorskärmen ifrån positionen där man spelar, ska det vara lika långt som från tv-n (Cirkus 3-5 meter). Fast då ser man ju inte så bra, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 En sista fråga bara, sorry om jag frågar så mycket =/ När man spelar på datorskärmen, hur kan grafiken bli bättre på tv:n? Hur långt avstånd ska man ha datorskärmen ifrån positionen där man spelar, ska det vara lika långt som från tv-n (Cirkus 3-5 meter). Fast då ser man ju inte så bra, eller? Vad menar du? Du kan sitta nära datorskämen, eftersom det är hög upplösning. Sitt så nära som känns bra. Jazz: Mina polare hade beställt någon specialkabel för surroundsystemet de vanligtvis har till datorn. Eftersom det inte gick att koppla in till Xboxet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 Vad menar du? Du kan sitta nära datorskämen, eftersom det är hög upplösning. Sitt så nära som känns bra. Jazz: Mina polare hade beställt någon specialkabel för surroundsystemet de vanligtvis har till datorn. Eftersom det inte gick att koppla in till Xboxet. Aight... jag antar att det är någon slags universalkabel då? Det finns antagligen guider på nätatet, du vet inte exakt vad dina polare köpte? Det kanske kommer något liknande along med Eliten? 32" HD/HDMI, soround med 800W i uteffekt och en Elite borde ge en härlig stund med GTA IV right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 Vad menar du? Du kan sitta nära datorskämen, eftersom det är hög upplösning. Sitt så nära som känns bra. Jazz: Mina polare hade beställt någon specialkabel för surroundsystemet de vanligtvis har till datorn. Eftersom det inte gick att koppla in till Xboxet. Jaha, nej jag menade precis så. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 11 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2007 En sladd som denna behövs för att spela på en datorskärm. En vanlig VGA-kabel räckar alltså inte. VGA är idag det vanligaste på skärmar. Tyvärr väljer vissa tillverkare att sätta dit en VGA-kabel på skärmen som inte går att ta bort. Isf går den inte att koppla till en Xbox 360. Kolla om skärmen har ett sånt här uttag (isf funkar det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts