p-c-2 Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Okej nu ber jag om ursäkt om den här frågan har ställts förut. Hur som helst, är ps3:an hästlängder bättre en x360 i prestanda eller är det inte så stort gap emellan? Har tänkt att köpa en next-gen konsol och det lutar ganska mycket åt en x360 pga av priset. Men jag skulle vilja veta skillnaden i prestanda. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 21 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2007 Okej nu ber jag om ursäkt om den här frågan har ställts förut. Hur som helst, är ps3:an hästlängder bättre en x360 i prestanda eller är det inte så stort gap emellan? Har tänkt att köpa en next-gen konsol och det lutar ganska mycket åt en x360 pga av priset. Men jag skulle vilja veta skillnaden i prestanda. Tack. Prestanda skillnaden är väll inte så stor, den enda stora skillnaden är väll att Ps3 kan spela Blu-ray skivor. Product name: PLAYSTATION 3 CPU: Cell Processor PowerPC-base Core @3.2GHz 1 VMX vector unit per core 512KB L2 cache 7 x SPE @3.2GHz 7 x 128b 128 SIMD GPRs 7 x 256KB SRAM for SPE * 1 of 8 SPEs reserved for redundancy total floating point performance: 218 GFLOPS GPU: RSX @550MHz 1.8 TFLOPS floating point performance Full HD (up to 1080p) x 2 channels Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines Sound: Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell-base processing) Memory: 256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz System Bandwidth: Main RAM: 25.6GB/s VRAM: 22.4GB/s RSX: 20GB/s (write) + 15GB/s (read) SB: 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read) System Floating Point Performance: 2 TFLOPS Storage: HDD Detachable 2.5” HDD slot x 1 I/O: USB: Front x 4, Rear x 2 (USB2.0) Memory Stick: standard/Duo, PRO x 1 SD: standard/mini x 1 CompactFlash: (Type I, II) x 1 Communication: Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x3 (input x 1 + output x 2) Wi-Fi: IEEE 802.11 b/g Bluetooth: Bluetooth 2.0 (EDR) Controller: Bluetooth (up to 7) USB2.0 (wired) Wi-Fi (PSP®) Network (over IP) AV Output: Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p HDMI: HDMI out x 2 Analog: AV MULTI OUT x 1 Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1 CD Disc media (read only): PlayStation CD-ROM PlayStation 2 CD-ROM CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW SACD Hybrid (CD layer), SACD HD DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side) DVD Disc media (read only): PlayStation 2 DVD-ROM PLAYSTATION 3 DVD-ROM DVD-Video: DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW Blu-ray Disc media (read only): PLAYSTATION 3 BD-ROM BD-Video: BD-ROM, BD-R, BD-RE ------------------------------------------------------ Хboх 360 System Performance - Draft Custom IBM PowerPC-based CPU 3 symmetrical cores running at 3.2 GHz each 2 hardware threads per core; 6 hardware threads total 1 VMX-128 vector unit per core; 3 total 128 VMX-128 registers per hardware thread 1 MB L2 cache CPU Game Math Performance 9 billion dot product operations per second Custom ATI Graphics Processor 500 MHz 10 MB embedded DRAM 48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines Unified shader architecture Polygon Performance 500 million triangles per second Pixel Fill Rate 16 gigasamples per second fillrate using 4X MSAA Shader Performance 48 billion shader operations per second Memory 512 MB GDDR3 RAM 700 MHz DDR Unified memory architecture Memory Bandwidth 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM 21.6 GB/s front-side bus Overall System Floating-Point Performance 1 TFLOP Storage Detachable and upgradeable 20 GB hard drive 12X dual-layer DVD-ROM Memory unit support starting at 64 MB I/O Support for up to 4 wireless game controllers 3 USB 2.0 ports 2 memory unit slots Optimized for Online Instant, out-of-the-box access to Xbox Live features, including Xbox Live Marketplace for downloadable content, Gamer Profile for digital identity and voice chat to talk to friends while playing games, watching movies or listening to music Built in Ethernet Port Wi-Fi Ready: 802.11 A, B and G Video Camera Ready Digital Media Support Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD Stream media from portable music devices, digital cameras, Windows XP PCs Rip music to Xbox 360 hard drive Custom playlists in every game Windows Media Center Extender built in Interactive, full screen 3D visualizers HD Game Support All games supported at 16:9, 720p and 1080i, anti-aliasing Standard definition and high definition video output supported Audio Multichannel surround sound output Supports 48 KHz 16-bit audio 320 independent decompression channels 32-bit audio processing Over 256 audio channels System Orientation Stands vertically or horizontally Customizable Face Plates Interchangeable to personalize the console Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 22 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2007 Gapet är så stort utvecklarna gör det till. Processorn i PS3 slår helt klart den i 360, men utvecklarna måste lära sig utnyttja kraften. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 31 maj, 2007 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2007 Lite gammalt men... http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1034416,00.html Kommer antagligen att köpa den då jag redan börjat spara. >.< 479 USD = 3 373,12 SEK = 3 399 SEK? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 1 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2007 Lite gammalt men... http://aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1034416,00.html Kommer antagligen att köpa den då jag redan börjat spara. >.< 479 USD = 3 373,12 SEK = 3 399 SEK? Finns bara en anledning till varför jag vill ha den ... SVART! Inte för sabba någonting, men kan inte ni 360-lirare adda mig på live? MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 3 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2007 Lirade Gears of War på 360 igår. Nu är jag inte sugen på att köpa en sådan konsoll längre. Kanske var pga. den analoga TVn. Ingen känsla iafl. Får låna hem Xboxen och prova att spela på våran HDTV, för att se om det blir något bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Funderar på att köpa en Xbox 360, främst pga av GTA 4. Undrar om jag köper en Xbox 360 Core, behöver jag köpa till ett minneskort för att spara på eller finns det någon hårddisk i lådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Funderar på att köpa en Xbox 360, främst pga av GTA 4. Undrar om jag köper en Xbox 360 Core, behöver jag köpa till ett minneskort för att spara på eller finns det någon hårddisk i lådan? Med Core versionen får du ingen HD nej. Men det går som du säger att köpa ett minneskort, Eller köpa till en HD för ca 1000:-. Vet inte exakt priset idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Om man köper en Xbox 360 premium, är det inbyggd hårddisk då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Om man köper en Xbox 360 premium, är det inbyggd hårddisk då? Jäpp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 5 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2007 Om man köper en Xbox 360 premium, är det inbyggd hårddisk då? Ja, Och du får också med: * Trådlöshandkontroll * Headset * En Kromad DVD-lucka * 30 Dagars Live Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Hej! Har en fråga om Xbox 360 och Xbox 360 elite. Hur är en Xbox 360 på en HDTV? Kommer Elite bli bättre på en HDTV? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Ja, Och du får också med: * Trådlöshandkontroll * Headset * En Kromad DVD-lucka * 30 Dagars Live Men då måste man väl köpa till en laddare till kontrollen? Eller är det vanliga batterier, i så fall hur länge räcker dom? Det går alltså att spara savegames på hårddisken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 (redigerad) Men då måste man väl köpa till en laddare till kontrollen? Eller är det vanliga batterier, i så fall hur länge räcker dom? Det går alltså att spara savegames på hårddisken? Ja du kan spara saves på hårddisken. Jag rekommenderar att du köper "Play and charge kit", då får du batteri och laddare. Du kan ladda upp den medans du lirar något spel, den kostar runt 200:-, inte så farligt (Du får bara vanliga batterier med konsolköpet.) Hej! Har en fråga om Xbox 360 och Xbox 360 elite. Hur är en Xbox 360 på en HDTV? Kommer Elite bli bättre på en HDTV? Xbox 360 blir HighDefinition på en HDTV . Det är inte någon skillnad på HDTV mellan elite och vanliga. Elite har en 120GB hårrdisk medans Premium har en på 20Gb, PLUS att elite är svart Redigerad 6 juni, 2007 av MrNoNja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Okej, men de går att köra med vanliga uppladdningsbara batterier också? Kanske köper en Xbox 360 idag, så undrar om det finns nått roligt spel ute nu, gärna väldigt billigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Okej, men de går att köra med vanliga uppladdningsbara batterier också? Kanske köper en Xbox 360 idag, så undrar om det finns nått roligt spel ute nu, gärna väldigt billigt Jepp det går. Roliga spel, finns ju ett par.. Gears of War, Crackdown (ett måste), Saints Row, Splinter Cell D.A, Tony Hawk's Project 8, NHL 07 och så självklart Dead Rising. Det är vad jag tycker är roligt på den just nu. =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Provade Saints Row igår för första gången. Jag var skitfull så det gick inte så bra. Lyckades köra över lite folk iafl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MrNoNja Skrivet 6 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 6 juni, 2007 Provade Saints Row igår för första gången. Jag var skitfull så det gick inte så bra. Lyckades köra över lite folk iafl. haha, älska ragdoll i sådana spel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2007 Provade kompisens 360 på min HDTV. Vi lirade Saints Row och det såg väldigt snyggt ut i HD. Problemet var att det inte blev widescreen. Det gick ju att ändra i TV:n, men då blev bilden utdragen. I spelet gick det inte att ändra. :/ Måste man skaffa en annan HDTV för att det ska bli rätt? Jag har en SwedX 32" nånting nånting.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 8 juni, 2007 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2007 Provade kompisens 360 på min HDTV. Vi lirade Saints Row och det såg väldigt snyggt ut i HD. Problemet var att det inte blev widescreen. Det gick ju att ändra i TV:n, men då blev bilden utdragen. I spelet gick det inte att ändra. :/ Måste man skaffa en annan HDTV för att det ska bli rätt? Jag har en SwedX 32" nånting nånting.. Det ska gå. Ändrade du i dashboarden? Är tv:n Wide? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts