Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Har länge funderat på att skaffa ett Xboxzor 360 men är lite fundersam över hus pass sämre bilden blir med en "vanlig" tv. Skulle någon vänlig själ kunna lägga upp en bild ifrån xbox 360 på en vanlig tv och en på en HDTV?

Ahh.. Nu går det inte riktigt att göra så då det är inge någon skillnad i grafikinställningar utan upplösning. Vanlig tv är oftast 800x600 och HD-tv (1080i/p) 1920x1080.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har länge funderat på att skaffa ett Xboxzor 360 men är lite fundersam över hus pass sämre bilden blir med en "vanlig" tv. Skulle någon vänlig själ kunna lägga upp en bild ifrån xbox 360 på en vanlig tv och en på en HDTV?

Tänk på alla HDTV reklamer där dom hela tiden visar upp exempel eller kolla upp på nätet. Allt som ändras vid HD är bara skarpheten. (Som Boomer säger)

tror dom senaste HDTV apparaterna har nån ny kontrast funktion som gör bilden ÄNNU bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kan du inte köpa nytt?

Vet ej, tror att det är för att dom håller på o uppdatera med msn o skit. Sen tog jag en sån där 48 timmars trial o skrev in, dom på support sa att det kan påverka det är typ som en liten "bugg".

Köpte den nya uppdatering till Crackdown idag oxå för 800 microsoft points! Ni som har Crackdown köööp detta pack, helt klart värt stålarna! >_<

Redigerad av 50 cent
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ej, tror att det är för att dom håller på o uppdatera med msn o skit. Sen tog jag en sån där 48 timmars trial o skrev in, dom på support sa att det kan påverka det är typ som en liten "bugg".

Köpte den nya uppdatering till Crackdown idag oxå för 800 microsoft points! Ni som har Crackdown köööp detta pack, helt klart värt stålarna! >_<

Har också köpt det. Många små roliga uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ahh.. Nu går det inte riktigt att göra så då det är inge någon skillnad i grafikinställningar utan upplösning. Vanlig tv är oftast 800x600 och HD-tv (1080i/p) 1920x1080.

Vanlig TV (SDTV) ligger på så lågt som 480p eller 576i beroende på om det är PAL eller inte.

Och det är inte bara skärpan som ökar med HDTV, utan även kvalité på färg, kontrast osv.

Igår fick jag hem min 360 från Tyskland. Allt verkar vara bra förutom att den hängde sig på BlackSite-demot. Fick även 1 månads extra Live, vilket passar bra då reperationen endast tog 8 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor