Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Jag tror nog att det blir o köpa det! Jaaa då kan jag hjälpa dig på crackdown också, kan typ allt. :)

EDIT: fan va mkt stavfel! :wub:

Hehe. Behöver igentligen inte någon hjälp förutom kanske hur man kommer upp på högsta huset. Kommer nästan upp hela vägen, bara typ 30 meter kvar eller nått. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen så ska det vara denna vecka, "The week of May the 7:th".

Ja, idag. Men som en på Xbox.com sa:

Början på veckan den 7:e maj inträffar är den officiella linjen, alltså är den 7-9:e maj möjliga datum.

EDIT:

Nu hittade jag denna sida...

6 Juni :'(

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer om man kör Xbox 360 på en vanlig tv? Förstår ju att man inte kan få HD kvalliteten om man inte har en HD-tv men jag undrar om det går att spela iaf... Eller om man måste, alltså verkligen måste ha en HD-tv för att ens få någon bild.

Du kan koppla Xbox 360 till en vanlig TV. Men då måste du ändra en sak på sladden (HD -> Scart). den ät rätt så tydlig. När du inte har en HD tv så får du ju inte samma skarphet i och med att bara vanliga tv-apparater klarar 480p eller om man har den senaste "icke-HD" apparaten så kanske 720p.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan koppla Xbox 360 till en vanlig TV. Men då måste du ändra en sak på sladden (HD -> Scart). den ät rätt så tydlig. När du inte har en HD tv så får du ju inte samma skarphet i och med att bara vanliga tv-apparater klarar 480p eller om man har den senaste "icke-HD" apparaten så kanske 720p.

En TV som inte är HD-ready kör varken i 480p eller 720p. Inte i någon av dom där talen heller.

http://en.wikipedia.org/wiki/High-definition_television

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men funkar det då, alltså följer det med? Är det en liknande scart som till Xbox eller? Eller måste man köpa till det, om det Bara följer med en HDMI-Kabel? :unsure:

Förstår att bilden inte blir lika skarp och grafiken kanske reduceras lite men ändå... Okay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer om man kör Xbox 360 på en vanlig tv? Förstår ju att man inte kan få HD kvalliteten om man inte har en HD-tv men jag undrar om det går att spela iaf... Eller om man måste, alltså verkligen måste ha en HD-tv för att ens få någon bild.

Jag kör på "vanlig" tv, och tycker det är utmärkt grafik och liknande ändå. :unsure:

Visst, det är finare med HD, men det ser inte så värdelöst ut på vanlig tv som endel verkar tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men funkar det då, alltså följer det med? Är det en liknande scart som till Xbox eller? Eller måste man köpa till det, om det Bara följer med en HDMI-Kabel? :unsure:

Förstår att bilden inte blir lika skarp och grafiken kanske reduceras lite men ändå... Okay.

Du snackar vanliga Xbox 360 nu va?

För med Vanliga kommer det med en kabel som både kan användas till HDTV och vanlig Tv.

Men med Xbox 360 Elit vet jag faktiskst inte alls...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej bra. Då behöver jag inte oroa mig då. Bara köpa och installera. :)

Tack för svaren. Gött det blir. Och sen om jag fixar sommarjobb också (får pengar nu efter konfan på lördag) så kanske man kan fixa en billig HD-tv (lite mindre modell, för att ha på mitt rum). :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor