Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Funderar på att köpa ett XBOX360. Något jag borde veta? Något speciellt ställa som har det billigare? Vilken av dom två versionerna ska man köpa?

Många frågor, och jag hoppas att jag får många svar.

Du ska definitivt köpa den med Hårddisk. Annars kan du inte använda XBox Live, spelen laddar mycket dåligare, vissa spel går segare och vissa funkar inte alls utan.

Webhallen.com har billigast, enligt Pricerunner.com, både när det gäller XBox 360 och PS3.

Ska du spela multiplayer så ska du vara berädd på att det kostar 600 kr per år. Samt att maskinens media del inte är så bra som man kan tro (Titta på film, rippa musik osv).

De kommer senare i året släppa en XBox 360 med inbyggd HD spelare som spelar HD filmer. Men den kommer säkert kosta lite.

Om du ska chippa den så ska du göra det nu för i sommar så kommer en version som nästan är omöjligt att chippa och totalt omöjligt att flasha men den kommer ha en bättre DVD spelare.

Vet inte om det är mer du behöver veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska definitivt köpa den med Hårddisk. Annars kan du inte använda XBox Live, spelen laddar mycket dåligare, vissa spel går segare och vissa funkar inte alls utan.

Webhallen.com har billigast, enligt Pricerunner.com, både när det gäller XBox 360 och PS3.

Ska du spela multiplayer så ska du vara berädd på att det kostar 600 kr per år. Samt att maskinens media del inte är så bra som man kan tro (Titta på film, rippa musik osv).

De kommer senare i året släppa en XBox 360 med inbyggd HD spelare som spelar HD filmer. Men den kommer säkert kosta lite.

Om du ska chippa den så ska du göra det nu för i sommar så kommer en version som nästan är omöjligt att chippa och totalt omöjligt att flasha men den kommer ha en bättre DVD spelare.

Vet inte om det är mer du behöver veta.

Källa?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja. Har äntligen fått min dator skärm av min kusins fassa som jag ska ha till 360. Men vad behöver man för att allt ska funka? Min kusin börja babla om massa sladar en konventerar hitt och ditt osv, fattar inget. Någon som vet vilka saker som behövs?

Redigerad av Nerheden
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja. Har äntligen fått min dator skärm av min kusins fassa som jag ska ha till 360. Men vad behöver man för att allt ska funka? Min kusin börja babla om massa sladar en konventerar hitt och ditt osv, fattar inget. Någon som vet vilka saker som behövs?

Finns en Sladd att köpa i dom mesta spel affärerna. Den är till dator skärmar med vanligt uttag, inte dvi-v eller vad det nu heter?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken meny? Jag ser det inte någonstans. o.O

Koppla in din MP3 eller whatever du ska ha i usb portarna. Gå till Media tryck på "Music" sen går du ner till "Portable Device" gå in där och där ska din MP3 finnas.

NOTE: Du kan inte spara data från din MP3 till Xbox 360 Hårddisken. Bara spela upp..

för att spara music så måste det brännas. För att spara bilder som bakgrund (inte kan kolla på dom i bild sektionen, utan bara spara.) så använd dom en gång som bakgrund och då sparas dom till nästa fromatering.

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha. :lol: Hur rippar man musiken då? Jag tog media center, men det var bara något om att koppla 360:t till en PC.

Måste man ha MP3 spelaren i för att få den musiken i spel med custom soundtrack stöd då?

Ame, har du Windows XP Media Center, Då kan du streama musik mellan Xbox:en coh din dator. Så då kan du lyssna på musiken som finns på din dator via Xbox:en.

OM du inte har. Så bränn en vanlig dvd eller cd (som ljud skiva, inte data skiva) och så slänger du in den i Xbox:et.

Går till Media -> Music -> curret disc. Då kommer du till Music player. Och under play, pause och dom där sakerna så står det "Rip CD".

Hoppas dett var till ditt förfogande...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor