Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Vad är det som är så dåligt med det där då? :lol:

Visst, den är bättre än dom 'vanliga versionerna', och dom skulle kanske kläckt det faktum att dom skulle göra en grymmare version innan folk köpte sig fulla på dom 'vanliga'... men samtidigt så kostar den rent ohyggligt jävla mycket. Jag har en 'vanlig' 360, och åtminstonde jag känner mig då inte lurad eller nått sånt, då jag ändå aldrig skulle få för mig att lägga dom där summorna på en konsol. :lol:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det som är så dåligt med det där då? :o

Visst, den är bättre än dom 'vanliga versionerna', och dom skulle kanske kläckt det faktum att dom skulle göra en grymmare version innan folk köpte sig fulla på dom 'vanliga'... men samtidigt så kostar den rent ohyggligt jävla mycket. Jag har en 'vanlig' 360, och åtminstonde jag känner mig då inte lurad eller nått sånt, då jag ändå aldrig skulle få för mig att lägga dom där summorna på en konsol. :mellow:

Varför den är dålig skulle kunna förklaras på en mängd olika sätt. Priset t.ex. Så ohyggligt dyr för inget nytt. Dom har stoppat in en HDD på 120 GB (gamla 20GB) som man kan även köpa löst för 2000kr ( :rolleyes: ). En vanlig HDD på 120GB får man för ~500kr. Dom har ännu inte skaffat den nya processor tekniken dom lovat och inte heller stoppat in HD-DVDn. Oh, just ja. Dom har stoppat in HDMI port (yay... eller inte). Men detta att dom inte gjort HD-DVDn intern iriterrar mig mycket. Dom vill att vi ska slösa så mycket pengar vi bara kan på denna oslipade konsollen. Nu har MS sagt att spelen ska inte kräva att man har HD-DVDn men om jag känner MS rätt så kommer detta inte ta lång tid. Så, för att kunna spela dom senare spelen så kommer alla behöva köpa en HD-DVD för 1700kr. Argh.. MS för fan. Om ni ska släppa en konsoll stoppa in allt det man ska ha på en gång. Och eftersom denna X360Elite ska vara the final version betyder att vi alla som har en vit 360 konsoll har betalat över 3500kr för att få beta testa den. Stort YAY på MS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SEX LAKAN!? :shifty:

NU KAN MS TA SIG I SIN STORA FETA R*V, varför kostar den så mycket?

Den ska ju gå på 479 dollar och det är ungefär 3400kr, varför ta en avgift på 2,6k mer då?

Äh. Jag bara sa något slumpat. Men den kommer kanske hamna runt en 5000kr om jag känner svenska folket rätt. För det första har vi den dumma momsen sen har vi den svenska girigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh. Jag bara sa något slumpat. Men den kommer kanske hamna runt en 5000kr om jag känner svenska folket rätt. För det första har vi den dumma momsen sen har vi den svenska girigheten.

Oj, jag tänkte inte på momsen.

När jag har räknat på momsen går det på 4100 ungefär men då hamnar den nog runt 5000 som du sa.

Då köper man ett vanligt xbox istället för 3300kr med gears of war, fast när jag köper blir det nog billigare (runt jul)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan.

Jag har bara en fråga för er som haft PS 2 men bytt till Xbox360.

Det är så att jag har funderat på om jag verkligen ska köpa 360 eftersom kontrollen verkar inte vara så "skön".

JAg skulle vilja veta vad ni tycker om kontrollen, om de tar lång tid att bli van med 360-kontrollen eller blir man van på sekunden ?

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan.

Jag har bara en fråga för er som haft PS 2 men bytt till Xbox360.

Det är så att jag har funderat på om jag verkligen ska köpa 360 eftersom kontrollen verkar inte vara så "skön".

JAg skulle vilja veta vad ni tycker om kontrollen, om de tar lång tid att bli van med 360-kontrollen eller blir man van på sekunden ?

Tack.

Hej Kicken!

Kontrollen är extremt skön enligt mig, den fungerar till båda stora och små händer.

Själv hade jag inga speciella problem med att vänja mig, så jag tycker skarpt att du borde införskaffa en 360 :shifty:

Redigerad av MyStiC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In your dreams att Elite kommer kosta 5000 spänn... Från typ 4000 till kanske max 4500 kommer den ligga i sverige.

Sen kommer det ALDRIG, och jag säger ALDRIG behövas HD-DVD för att spela 360. I dagsläget är det ju inte ens möjligt att spela spel på HD-DVD (Man kollar bara på film) och för det andra skulle inte microsoft käna något på det. Microsoft skulle förlora pengar då dom inte skulle sälja lika många spel (inkluderat alla företag som gör spel till 360), kunderna skulle bli missnöjda (Vem vill betala över 1000 spänn för ingenting?). Sen visas inte spelen i högre upplösning för att man kör dom i HD-DVD, det handlar om TVn (Och vad spelet klarar i maxupplösning). Den enda fördelen skulle vara att HD-DVD skivor har större förvaringskapacitet.

Anledningen till att microsoft stödjer HD-DVD är för den enkla anledningen att dom inte vill att Sony ska få sitt Blu-ray format igenom. Inte för att kräva sina kunder på extra pengar.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor