Karatemorfar Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Jag har ett litet problem, eller snarare en litet önskemål om det går. Jag har mitt Xbox 360 kopplat till mitt nätverk och har fått upp en ruta i datorn av Windows Media Center som vill "synca" mitt Xbox med datorn så jag kan spela filmer, bilder etc över nätverket. Det är faktiskt något jag gärna vill då jag har mycket filmer och serier på min externa hdd. Alltså, datorn märker att jag har ett xbox, så inget problem med att de inte hittar varandra. Om jag går in i "My Xbox ---> Video Library" så finns min dator där under Sources och två mappar med namn Delade videofilmer/recorded TV, dessvärre bara sample filmer. Okej, det där är väl en sak, men om jag i mitt Xbox går in i "My Xbox ---> Windows Media Center så försöker den "Contacting" men efter ett tag ger den upp. Så, finns det hjälp någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 http://forums.xbox.com/29174772/ShowPost.aspx#29174772 awesome thread is awesome Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Jag har ett litet problem, eller snarare en litet önskemål om det går. Jag har mitt Xbox 360 kopplat till mitt nätverk och har fått upp en ruta i datorn av Windows Media Center som vill "synca" mitt Xbox med datorn så jag kan spela filmer, bilder etc över nätverket. Det är faktiskt något jag gärna vill då jag har mycket filmer och serier på min externa hdd. Alltså, datorn märker att jag har ett xbox, så inget problem med att de inte hittar varandra. Om jag går in i "My Xbox ---> Video Library" så finns min dator där under Sources och två mappar med namn Delade videofilmer/recorded TV, dessvärre bara sample filmer. Okej, det där är väl en sak, men om jag i mitt Xbox går in i "My Xbox ---> Windows Media Center så försöker den "Contacting" men efter ett tag ger den upp. Så, finns det hjälp någonstans? Skit i Media Center. Det laggar och är fult, och bara rent utav suger. Kan inte spela upp alla filtyper heller. Kör PC conectivity (som är det du nämnde först också). Se till att datorn och Xboxen är uppkopplade till samma nätverk (via samma router eller så), starta Windows Media Player på datorn, klicka på pilen under "Bibliotek" och välj mediedelning. Då ska du kunna se din 360 där och klicka på aktivera, eller någonting sådant. Klicka i checkrutan för "Dela ut mina media". Klicka sedan på Ok och sedan på pilen under bibliotek igen. Välj "lägg till i bibliotek" och välj de mappar du vill övervaka. Sedan så ska du kunna hitta filerna genom 360n som du först skrev. Source device PC och så datorn namn. Sedan så ska du se mapparna där. Det är rätt så trevligt faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 (redigerad) Skit i Media Center. Det laggar och är fult, och bara rent utav suger. Kan inte spela upp alla filtyper heller. Kör PC conectivity (som är det du nämnde först också). Se till att datorn och Xboxen är uppkopplade till samma nätverk (via samma router eller så), starta Windows Media Player på datorn, klicka på pilen under "Bibliotek" och välj mediedelning. Då ska du kunna se din 360 där och klicka på aktivera, eller någonting sådant. Klicka i checkrutan för "Dela ut mina media". Klicka sedan på Ok och sedan på pilen under bibliotek igen. Välj "lägg till i bibliotek" och välj de mappar du vill övervaka. Sedan så ska du kunna hitta filerna genom 360n som du först skrev. Source device PC och så datorn namn. Sedan så ska du se mapparna där. Det är rätt så trevligt faktiskt. Jävlar. Tack. Fan, det här var ju helt underbart. Nu slipper jag flytta datorn, koppla bort HDMI-sladden från xboxet och sätta in i datorn när vi ska kolla på något. Fan vad bra det här var. Precis som en mediaspelare som jag tänkt införskaffa, men det behövs inte nu. Edit: Tyvärr kunde man inte spela upp HD-filmer, x264 Edit again: Guide för hur man konverterar x264/mkv filer så att de kan spelas i Xboxet finns här Redigerad 22 september, 2009 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZlAy3R^ Skrivet 24 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2009 Det står i en sånn guide bok att jag har 1månad med gratis LIVE men jag hittar inte kortet! >.< Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 24 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2009 Det står i en sånn guide bok att jag har 1månad med gratis LIVE men jag hittar inte kortet! >.< du behöver inget kort. det aktiveras automatiskt när du skapar ett nytt konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 25 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2009 Satt här och slösurfade och råkade av en händelse komma över världens spel: SEGA MEGA DRIVE ULTIMATE COLLECTION!!! Waaooooow! 40 Megadrive spel som man kan spela på 360n! AWESOME! Satan i gatan, detta är ett solklart köp! http://en.wikipedia.org/wiki/Sega_Mega_Dri...mate_Collection Lol, 3:15. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2009 Satt här och slösurfade och råkade av en händelse komma över världens spel: SEGA MEGA DRIVE ULTIMATE COLLECTION!!! Waaooooow! 40 Megadrive spel som man kan spela på 360n! AWESOME! Satan i gatan, detta är ett solklart köp! http://en.wikipedia.org/wiki/Sega_Mega_Dri...mate_Collection Lol, 3:15. Woot! Det finns ju till PS3 också! *Letar* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 25 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2009 (redigerad) Satt här och slösurfade och råkade av en händelse komma över världens spel: SEGA MEGA DRIVE ULTIMATE COLLECTION!!! Waaooooow! 40 Megadrive spel som man kan spela på 360n! AWESOME! Satan i gatan, detta är ett solklart köp! http://en.wikipedia.org/wiki/Sega_Mega_Dri...mate_Collection Lol, 3:15. Är själv sugen på att skaffa det till PS3, men det får vänta. Redigerad 25 september, 2009 av Pixiegnom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 (redigerad) Får förhoppningsvis mitt saints row 2 i brevlådan imorgon. Var tvungen att beställa det Redigerad 27 september, 2009 av VaXXoR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Har nyss skaffat NHL 10, om nån är sugen på att skapa ett EASHL lag säg till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-Razz- Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Får förhoppningsvis mitt saints row 2 i brevlådan imorgon. Var tvungen att beställa det sugen på lite co-op? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 27 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2009 Halo ODST och Batman till helgen. Det kommer bli en heeeeeel del gibb då! Någon som har ODST btw? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Kan någon tipsa mig om nå bra spel? Helst inte sport eller racing. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 (redigerad) Kan någon tipsa mig om nå bra spel? Helst inte sport eller racing. Batman: Arkham Asylum eller vad fan det heter. EDIT:ASYLUM! Redigerad 30 september, 2009 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 (redigerad) Batman: Arkham Asylum eller vad fan det heter. EDIT:ASYLUM! Har du kört det? Är spelet bra? Redigerad 30 september, 2009 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Har du kört det? Är spelet bra? Har kört demot och har hört från vänner och internet att det ska vara bra. Själv tyckte jag att demot var hel nice, finns att tanka på LIVE. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 8 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2009 klarat ut batman nu! kul spel. Anyw, Velat fixa Resident Evil 5 ett tag nu. Har hört flera rykten att spelet orsakar rrod, falskt eller sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Refur Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 Som ni alla säkert vet så finns det idag ungefär 4 olika modeller av Xbox 360 ute på marknaden. Dom heter ungefär Arcade, Core, Premiun, Elite och Super Elite. Jag spelade IV på en Elite i veckan som gick. Saknade direkt spelet, konsollen och handkontrollerna. Bestämde mig för att införskaffa en ny Xbox när lönen kommer. Som jag förstår det kan jag utesluta Arcade och Super Elite direkt. Arcade saknar hdd och kommer dessutom med trådad(!?) kontroll. Super Elite utesluts då det är en bundle. Iofs får man 250gb hdd (vad jag nu ska göra med allt det utrymmet?) och spelet Modern Warfare 2 eller GPR. Samt en extra handkontroll. Valet står således mellan Premium och Elite. Förutom färgen, vad skiljer dom båda konsollerna åt? Jag är ute efter den tystaste, mest pålitliga/hållbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 11 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2009 Som ni alla säkert vet så finns det idag ungefär 4 olika modeller av Xbox 360 ute på marknaden. Dom heter ungefär Arcade, Core, Premiun, Elite och Super Elite. Jag spelade IV på en Elite i veckan som gick. Saknade direkt spelet, konsollen och handkontrollerna. Bestämde mig för att införskaffa en ny Xbox när lönen kommer. Som jag förstår det kan jag utesluta Arcade och Super Elite direkt. Arcade saknar hdd och kommer dessutom med trådad(!?) kontroll. Super Elite utesluts då det är en bundle. Iofs får man 250gb hdd (vad jag nu ska göra med allt det utrymmet?) och spelet Modern Warfare 2 eller GPR. Samt en extra handkontroll. Valet står således mellan Premium och Elite. Förutom färgen, vad skiljer dom båda konsollerna åt? Jag är ute efter den tystaste, mest pålitliga/hållbara. Om jag inte minns fel så är Elite tystare och chansen för RROD är mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts