Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Gör så man kan spela hemladdade spel? Gratis?

Jo men vem har sagt just att han ska spela "hemladdade" spel?

För att svara på skottens fråga så tror jag att du blir bannad från Live samt att din konsol blir bannad då jag har hört det från andra. Men jag har inte 360 så jag vet inte.

Redigerad av Agent.47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men vem har sagt just att han ska spela "hemladdade" spel?

För att svara på skottens fråga så tror jag att du blir bannad från Live samt att din konsol blir bannad då jag har hört det från andra. Men jag har inte 360 så jag vet inte.

haha, vad ska han annars göra med en flashad xbox?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, orolig nu!

Började med att jag flyttade ner xboxet till mitt rum. Kopplade i och tröck på startknappen på konsolen.

Då lös 3 röda lampor! Jag fick panik och stängde av och provade starta med kontrollen istället.

Det funkade och skiten var igång i 3 min, sen började den blinka rött.

Då tröck jag in alla sladdar igen hårt så det inte var det, och nu funkar den igen.

Var det RROD eller var det bara sladdarna som var löst insatta?

Spelade Ninja gaiden och Grid ganska länge utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, orolig nu!

Började med att jag flyttade ner xboxet till mitt rum. Kopplade i och tröck på startknappen på konsolen.

Då lös 3 röda lampor! Jag fick panik och stängde av och provade starta med kontrollen istället.

Det funkade och skiten var igång i 3 min, sen började den blinka rött.

Då tröck jag in alla sladdar igen hårt så det inte var det, och nu funkar den igen.

Var det RROD eller var det bara sladdarna som var löst insatta?

Spelade Ninja gaiden och Grid ganska länge utan problem.

Min brors xbox fick RROD men jag lyckades få igång den efter några försök. Men det slutade med att den fick RROD igen efter en dag och då gick det inte alls.

Jag skulle gissa på att din maskin är på väg att dö. :wub:

Edit: Det är väl inte 3 lampor som blinkar om sladdarna inte är i ordentligt?

Redigerad av Pixiegnom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har några sköna arcade-spel att tipsa om? BF1943 och Castle Crashers uträknat. Ska nog slänga in mitt halvruttna LIVE Gold-kort och spela lite online med xboxen snart hade jag tänkt mig. Lägg till mig på LIVE! :wub: Heter Panimala där.

Worms 2, Monkey Island, 3on3 NHL, Castlevania SOTN, DOOM, Golden Axe, Magic The gathering,

Worms, NHL och Magic är väl egentligen dom enda sköna live liren utav dom medräknade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min brors xbox fick RROD men jag lyckades få igång den efter några försök. Men det slutade med att den fick RROD igen efter en dag och då gick det inte alls.

Jag skulle gissa på att din maskin är på väg att dö. :(

Edit: Det är väl inte 3 lampor som blinkar om sladdarna inte är i ordentligt?

3 Lampor lyser om sladdarna sitter löst har jag för mig.

4 så blir det RROD.

Fick 3 lampor för ca 3 veckor sen, inget hände med min konsoll

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4 lampor = "bild kabeln" är inte ikopplad/glapp i den.(kan vara mer också)

3 lampor(RRoD) = fel med strömkabeln eller så har den dött helt och hållet.(kan igen vara mer som orsakar RRoD, men det är det ända som jag kan komma på just nu)

BTW, mitt Play and Charge kit funkar nu igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger det sig på datorn (om man har den ansluten till sin xbox) eller xboxen då?

om det är som i halo så kan du gå på spelets hemsida, logga in och sen kolla på bilderna/filmerna som du har tagit(du kan bara spara bilder).

annars så kan du koppla in en kamera som har AV-in och med den spela in filmklipp och ta bilder

Länk till kommentar
Dela på andra sidor