Jump to content

Xbox360 - Tråden

DimpZ
 Share

Recommended Posts

Nu som jag säger här ovan så har jag fått Red Ring Of Death, vad ska man göra nu? Ska man försöka med towel trick eller ska man helt enkelt ringa till MS support på en gång och se om de kan göra något? Min garanti från Discshop har nog precis gått ut/går ut om 1-2 veckor. Ska man kontakt Discshop eller MS?

Du har inget att förlora på toweltrick, så pröva det. Annars ring till M$ då dom står för just RRoD problem. BTW, Tror inte RRoD fel är på garanti, för jag fixade mitt RRoD fel när min garanti hade gått ut :confused:

EDIT: Ny SIda!

Redigerad av Alle090
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Microsoft. Du har 3 års garanti från dem och det tar inte mer än 2-3 veckor. Eller klart du kan testa Discshop och se om du kan få en helt ny på plats, och om inte det fungerar så kontaktar du Microsoft, kanske ännu smartare. :confused:

Jag skulle kontakta Discshop om det inte var för det här

"Postförskott 2008-04-17 2538:-"

Garantin hos Discshop gick ut igår, life's a bitch..

Blir toweltrick och om det inte fungerar så ringer jag MS.

EDIT: 360 gick igång nu..

Redigerad av Grumpy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då har det slutligen hänt! Red Ring of Death! :)

Min XBox 360 gick nyss i graven. R.I.P

Det var lite väntat. Jag har känt mig lite som den ända som har en orginalobox som INTE har fått RRD. Jag har hitils haft tur men nu ran turen ut. :D

Blir att köpa en ny. :rolleyes:

Garantin är väl kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pröva att ring ändå. Det kan inte skada. ;)

Jag har ringt nu. 950 kr för lagning. Garenti gäller inte för begagnade maskiner. :rolleyes:

Så nu är frågan... ska jag lägga ut det (och antagligen också frakt) eller köpa en ny?

Att köpa en begagnad är bara att sätta upp för samma problem igen för händer det igen så sitter jag där i samma fälla igen utan garenti.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ringt nu. 950 kr för lagning. Garenti gäller inte för begagnade maskiner. :rolleyes:

Så nu är frågan... ska jag lägga ut det (och antagligen också frakt) eller köpa en ny?

Att köpa en begagnad är bara att sätta upp för samma problem igen för händer det igen så sitter jag där i samma fälla igen utan garenti.

skulle ha köpt en ny... du får betala ca två gånger så mycket som för lagningen men å andra sida så får du en 360 med phoenix/jasper kortet, och det gör ju så att det är näst intill omöjligt att få rrod+mindre strömförbrukning+tystare(vad jag har hört)..

som sagt, jag tycker du ska köpa en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är inne på samma spår. Just nu är frågan om det ska bli en Arcade eller om jag ska lägga till 500 kr för en med 60 GB HDD också.

njaa... nog är det bra med en hårddisk men hur ska du då föra över alla sparfiler :rolleyes: ?

om du köper en arcade så får du ju minneskort, men annars så kan du ju typ köpa ett separat minneskort för typ 200 kr.

så valet är ditt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var mest för att jag då fick HDD mycket billigare. Men jag har ocksdå kommit fram till att det blir jobbigt.

Tror att jag istället ska köpa en sådan där sladd så att man kan föra över filer till PC istället.

Nu gäller det bara att få tag på en med Jasper.

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en ny skärm till datorn idag och undrar om det går att köra 360'n på skärmen med hjälp av en dubbel-HDMI kabel? KLICK

Skärmen har två HDMI-portar och en VGA-port, använder en utav HDMI-portarna till datorn, så det borde väl fungera att köra 360'n i den?

EDIT: Suddig bild på portarna, men ni fattar nog:

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor