Jump to content

87-årig stridsvagnsveteran tog självmord - la sig under en stridsvagn

Jacker
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Knappast, men han kunde ju knappast stoppa stridsvagnen heller och förhindra det, det är nog lite svårt att stoppa en ca. 60 ton stridsvagn som kör i ca. 20-30 km/h direkt på momangen. :D

Precis därför man mår dåligt. Man känns sig ändå skyldig... Min pappa är lokförare, och han har berättat om många lokförare som fått sina liv förstörda när dem kört på människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis därför man mår dåligt. Man känns sig ändå skyldig... Min pappa är lokförare, och han har berättat om många lokförare som fått sina liv förstörda när dem kört på människor.

Wõrd. I det här fallet får man väl bara tycka synd om alla som tvingades se det. (Givetvis föraren också)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njaa, håller inte med dig där riktigt.

Han borde känna sig skyldig om han körde på honom trots att han hade kunnit förhindra det, men det kunde han inte och då är det en ren olyckshändelse och man kan knappast vara skyldig att man inte kunde göra något åt de men visst kan han må väldigt dåligt efter de där för det är ju inte roligt att döda en människa precis :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han borde känna sig skyldig om han körde på honom trots att han hade kunnit förhindra det, men det kunde han inte och då är det en ren olyckshändelse och man kan knappast vara skyldig att man inte kunde göra något åt de men visst kan han må väldigt dåligt efter de där för det är ju inte roligt att döda en människa precis :)

Tågförare kan inte heller stopp tågen titt som tatt, men ändå mår dom dåligt.

YAH?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han borde känna sig skyldig om han körde på honom trots att han hade kunnit förhindra det, men det kunde han inte och då är det en ren olyckshändelse och man kan knappast vara skyldig att man inte kunde göra något åt de men visst kan han må väldigt dåligt efter de där för det är ju inte roligt att döda en människa precis :)

Varför skulle man inte må dåligt av det? Du har motvilligt dödat en människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara göra ett inlägg om att jag inte förstod vad som var så krångligt med ditt inlägg. :)

Läs "Guardian":s inlägg, så ville väl jag också skriva ungefär.....

Eller nu förstår inte jag vad du menar med ditt svar ;) att du inte förstog vad jag skrev eller att du inte förstog vad som var så krångligt med texten :)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför kopiera ett inlägg som redan står precis över?

För att man vill visa att man tycker likadant.

Så tjänar man 10-15 dyrbara sekunder på det med. :)

Och så får man en till post i sitt postcount. ;)

Och är det en forumkändis man delar åsikter med, så finns det en minimal chans att man får mer respekt. :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, tänkte på en sak när ni skrev att han mår dåligt av att ha ihjäl gubben, han som körde är ju troligen millitär vagnsförare, tränad för att döda, troligen motvilligt, så vad gör den här gubbens liv så mera speciellt än dom han dödar i krig?

Det är fred nu?

Även om man är "tränad för att döda" betyder inte det att man iskallt kan ha ihjäl vem som helst, om det är krig kanske man är lite mer mentalt föreberedd. Men det lär ändå vara hårt att ha ihjäl någon för första gången...

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor