Jump to content

Wii ute

darkjak
 Share

Recommended Posts

Blarfgh...

Har tröttnat rejält på det Wii som jag har lånat.

Klarat ut Zelda 100%, spelat wii sports, blablabla.

Ärligt talat, jag kommer nog inte att införskaffa ett eget Wii.

JÄvla batterislukande cp apparat :rolleyes:

Och ja juste innan ni börjar klaga, nej jag har inte testat internet grejerna på Wii't och jag tänker inte göra det heller.

JUst nu vill jag bara ha tillbaka mitt PS2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 135
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Blarfgh...

Har tröttnat rejält på det Wii som jag har lånat.

Klarat ut Zelda 100%, spelat wii sports, blablabla.

Ärligt talat, jag kommer nog inte att införskaffa ett eget Wii.

JÄvla batterislukande cp apparat :(

Och ja juste innan ni börjar klaga, nej jag har inte testat internet grejerna på Wii't och jag tänker inte göra det heller.

JUst nu vill jag bara ha tillbaka mitt PS2

Och de andra nya konsolerna slukar inte batterier, eller?

Nintendo gjorde som de gjorde för att de vet att laddningsbara batterier inte håller i evigheter, och att ett specialbatteri kostar en förmögenhet. Därför har de bestämt sig för att köra med vanliga AA-batterier. Själv har jag laddningsbara AA-batterier hemma, så jag känner mig lugn. Enda jag kan klaga på att man inte får med några laddningsbara med konsolen, och att man inte kan ladda dom utan att plocka ut dom.

Förresten, vem kan klaga på Wiins kvalitet?

Wiil it blend?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ska nog skaffa mig en Wii innom kort.

Men frågan är: Går den att koppla ihop med en dator eller hårddisk?

Varför vill du göra det?

Dator har jag ingen aning om vad du menar, men Wii har USB-portar, och något företag har fått i uppdrag att möjliggöra att man kopplar in de flesta sorters USB-utrustning avsett för dator till Wii (alltså mus, tangentbord, hårddisk, kanske skrivare eller Joystick). Men om du vill kunna överföra filer från PC till Wii är det bara att köpa SD-kort. Wii har nämligen inbyggd SD-port för att man ska kunna utöka Wiins inbyggda minne (på ganska ynkliga 500 MB).

Får se vad nästa spel blir. Är intresserad av såväl Super Smash Bros som Battalion Wars. Hoppas dessutom på att något seriöst FPS visas på E3. COD3 är det bästa hittills, så kanske jag skaffar det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får se vad nästa spel blir. Är intresserad av såväl Super Smash Bros som Battalion Wars. Hoppas dessutom på att något seriöst FPS visas på E3. COD3 är det bästa hittills, så kanske jag skaffar det.

Jag köpte Mario Strikers Charged Football för ett litet tag sedan, och det var roligare än vad jag trodde.

Lyckades komma till finalerna i andra "säsongen", och där möter man Diddy Kong som är "pain in the ass". (w00t)

Jag rekommenderar det faktiskt, är nöjd över köpet. (w00t)

Men som vanligt blir det segt i längden, tyvärr. Men kul var det iallafall (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vill du göra det?

Dator har jag ingen aning om vad du menar, men Wii har USB-portar, och något företag har fått i uppdrag att möjliggöra att man kopplar in de flesta sorters USB-utrustning avsett för dator till Wii (alltså mus, tangentbord, hårddisk, kanske skrivare eller Joystick). Men om du vill kunna överföra filer från PC till Wii är det bara att köpa SD-kort. Wii har nämligen inbyggd SD-port för att man ska kunna utöka Wiins inbyggda minne (på ganska ynkliga 500 MB).

Därför att just som du sa är det inbyggda minnet i minsta laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är sugen på en Wii jag med, nån som har erfarenhet av WiiKey?

Har också blivit sugen på Wii, så jag själv kikade runt lite om WiiKey och det enda negativa jag har läst att den inte tar alla importspel (tror det var bara runt 70% av alla spel). Vilket kan vara lite småpissigt eftersom spelen släpps tidigare i USA och Japan än i Europa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor