Kebab Skrivet 2 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 juli, 2010 Ondskan var ju helt klart läsvärd, och det som förvånade mig var att filmen skildrade boken ganska bra (om jag nu minns rätt, måste vara fyra år sedan jag såg den). Fast det är lite tråkigt i längden att Erik är snabbast, smartast, tålmodigast och så vidare. En och annan näsbränna borde han ha fått tycker man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 I Vendetta av Jan Guillou nämns det att Carl Hamilton ska ha sprängt en rysk u-båtsbas på Svenskt terriotorium. I vilken av Hamilton böckerna utspelar sig detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 4 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 juli, 2010 Har äntligen tagit tag i sist Harry Potter-boken. Har snart hunnit halvvägs, och det känns trist att det är sista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2010 Läste ut Steinbecks Om Möss och Människor häromkvällen. Riktigt, riktigt, RIKTIGT bra! Nu är det Molnfri bombnatt. Också bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 12 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 juli, 2010 David "Wanted" Larsson som skrev boken "Jag är Wanted" har gått ut med fullt namn och bild. Jag dog lite. David Luthman http://www.davidwantedlarsson.com/D14.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2010 (redigerad) Jag skulle vilja börja läsa HP Lovecrafts Cthulhuböcker. Men hur många är dem? Var börjar man? Han har ju skrivit så jäkla mycket! Redigerad 27 juli, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 28 juli, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2010 Har läst Battle Cry av Leon Uris och The Rum Diary av Hunter. S. Thompson under de senaste två veckorna. Båda två rekommenderas, även om The Rum Diary var smått tråkig stundvis.. Battle Cry är en lite självbiografisk roman om Leons liv som marinsoldat under andra världskriget och är väldigt hyllad världen över. Otroligt gripande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 1 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2010 Rekomenderas. Starkt! Fy fan vilken man! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 2 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2010 Går just nu igenom denna på jobbet, mycket av allt har man givetvis hört men känns som man får en djupare och bättre inblick i allt som hänt och det är även väldigt mycket med som för mig är helt nytt. Rekommenderas för den som gillar att läsa om Sverige historia . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2010 Läser Sophies Val Hade inte så höga förväntningar men den är sjukt mångfacetterad och gripande. Rekommenderas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 12 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2010 Fick jag idag av min flickvän. Rolig bok! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 augusti, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 augusti, 2010 Jag gillar Moby Dick. Den är ganska rolig att läsa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Läser Den bästa av världar av Ulf Danielsson, professor i teoretisk fysik. Den här mannen har på sätt och vis skälvt hela min världsbild, ytterst läsvärd bok som kommer att fucka din hjärna. http://www.bokia.se/jackets/large/17/9789100114817.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Läste ut Steinbecks Om Möss och Människor häromkvällen. Riktigt, riktigt, RIKTIGT bra! Bra bok! Kort och koncist! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 (redigerad) Lånat av en polare. Jag har varken kört Icewind Dale eller Baldurs Gate-spelen, och hade aldrig hört talas om Drizzt Do'Urden, men det var något som lockade mig endå! Tycker än så länge om den! Redigerad 9 september, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 Läser Den bästa av världar av Ulf Danielsson, professor i teoretisk fysik. Den här mannen har på sätt och vis skälvt hela min världsbild, ytterst läsvärd bok som kommer att fucka din hjärna. Hey, låter intressant! Gotta love folk som skriver om svår fysik på ett populärvetenskapligt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
zazaza Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Läser trollkarlen från oz i skolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 En flög öst, en flög väst en flög över gökens näst Var på bibblan och fick med mig Gökboet, A Clockwork Orange (på svenska: "Apelsin som urverk" ) och Stig Dagermans debutroman Ormen. Är halvvägs genom Gökboet och gillar den verkligen. Hade ingen aning om att berättaren egentligen var indianen hela tiden. Intressant att läsa ur hans perspektiv eftersom han inte gör något väsen av sig i filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Läser just nu One Flew Over the Cuckoo's Nest (Gökboet) och A Clockwork Orange. Båda på engelska. Stör mig på all slang i den sist nämnda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Gökboet, A Clockwork Orange One Flew Over the Cuckoo's Nest (Gökboet) och A Clockwork Orange. Wait, what? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts