Jump to content

Böcker

Frenzy
 Share

Recommended Posts

Köpte precis Ondskan (inbunden) för 25 kronor! :( Länge sedan jag såg filmen, men vet att jag gillade den. Kan tänka mig att boken är najs.

Om det inte bara vore en grotesk glorifiering av Jan Guillo själv så skulle den vara ganska bra faktiskt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det inte bara vore en grotesk glorifiering av Jan Guillo själv så skulle den vara ganska bra faktiskt. ;)

Har inte förväntat mig något annat... :)

Den är bra, riktigt bra.

Men om du skall läsa i sommar, missa inte, om du nu gjort det, snabba cash.

Den är läst, gillade den! Aldrig fucka upp var emellertid bara långtråkig. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så kan du väl ta o skriva den här för oss som inte har boken. ;)

76) If a Bro is on the phone with a chick while in front of his Bros and, for whatever reason, desires to say "I love you" he shall first excuse himself from the room or employ a subsonic barry white-esque tone.

;3

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Jag funderar på att skaffa mig Äldreomsorgen i Övre Kågedalen skriven utav pseudonymen Nikanor Teratologen. En väldigt sjuk och extrem bok som utspelar sig i Skellefteås glesorter.

Någon som har läst den? Den var väldigt uppmärksammad för något år sedan. Har läst lite runtom på internet om Teratologens verk, och de intresserar mig väldigt mycket. Någon som har erfarenhet av hans verk?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läser om Mästaren och Margarita för fjärde gången. Jag måste verkligen förnya min bokhylla men jag kan verkligen inte "shoppa" böcker. :unsure: Mycket bättre när man får en i handen av en kompis/släkting.

En bra bok!

Jag kan desvärre shoppa böcker, men inte förmå mig att läsa dem alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En bra bok!

Jag kan desvärre shoppa böcker, men inte förmå mig att läsa dem alla.

Faktiskt! Men jag har jättelänge försökt förstå varför.

Jag vet verkligen inte vad det är men jag älskar bara varenda mening av den. Favoritdelarna är verkligen när Behemot, Azazello och Korojev är med. Jag älskar varenda liten kommentar, spydighet, överspel och spratt från deras håll och kan ibland bara brista ut i asgarv på tunnelbanan.

Sen så mitt i denna svarta komedi finns det faktiskt två av de mest sympatiska historierna jag någonsin läst. Kärleken mellan Mästaren & Margarita ("Finns det någon som förnekar att äkta kärlek finns? Skär ut den lögnarens tunga!") känns alltid som den vandrar på en lina mellan vacker och övernaturlig, vilket är så kärlek borde porträtteras oftare. Sen blir jag alltid så fruktansvärt berörd av Pontius Pilatus öde ("Gudar, ge mig gift!") och hans gestaltning är verkligen som ångern och bitterheten personifierad.

Vet inte riktigt vad jag försöker komma till men det är verkligen en fantastisk bok på alla sätt och vis. Har ni inte läst den så gör det nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började läsa Lapidus Snabba Cash häromdagen och är verkligen helt fast. Jag har ofta svårt att ta till mig romaner som blivit alltför upphaussade av folk och var skeptisk till en början, men "daum, was I disproven?". Jag har svårt att lägga den ifrån mig och undrar hela tiden hur det ska gå. Vad ska komma härnäst? Hur ska han klara den här knipan? Nu vill jag få den utläst så snart som möjligt så att jag kan jämföra med filmen.

Har även förberett mig på zombieattack med "The Zombie Survival Guide" under den senaste tiden. Jag tror jag har en skaplig plan färdig i huvudet. Måste bara skriva ner allting och kolla med boken så att inget är bortglömt. Läs den, annars kommer du säkerligen att ångra dig när du hör de odödas jämmrande stön utanför dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooooh, jag har inlett mitt samlande till mitt framtida jättebibliotek :P Mitt besök på Erikshjälpen slutade i tre Strindbergromaner (Röda rummet, Tjänstekvinnans son ochEnsam), en Lagerkvistroman (Barabbas) samt tre Läderlappentidningar från tidigt 70-tal. Alla böcker är såklart vackert inslagna och kommer passa in utmärkt på sina tilltänkta platser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooooh, jag har inlett mitt samlande till mitt framtida jättebibliotek :P Mitt besök på Erikshjälpen slutade i tre Strindbergromaner (Röda rummet, Tjänstekvinnans son ochEnsam), en Lagerkvistroman (Barabbas) samt tre Läderlappentidningar från tidigt 70-tal. Alla böcker är såklart vackert inslagna och kommer passa in utmärkt på sina tilltänkta platser.

Strindberg är verkligen the ultimate snorefest. Och det kommer från mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Strindberg är verkligen the ultimate snorefest. Och det kommer från mig.

Bah, inte då. Hemsöborna gillade jag, väldigt målande bilder och intressanta karaktärer. "Fadren" bjöd på ännu intressantare karaktärer och karaktärsutvecklingar vid sidan av en intrig som heter duga. Röda Rummet, som jag ännu inte läst ut, är väl det av Strindberg som jag gillat minst (vilket inte betyder att jag ogillar den).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor