AngryAxel Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Har du läst något mer av Kafka? Om ja, hur skulle du säga att Slottet förhåller sig till hans andra verk? Dvs är skrivsättet, känslan osv liknande? Jag funderar på att läsa mer Kafka när jag får tid då jag verkligen gillar det jag hittills har läst. Just nu: Pär Lagerkvist, Dvärgen. Mycket underhållande och minst sagt intressant! Det är det första jag har läst av honom, så jag kan inte vara så mycket till hjälp, tyvärr. ...jag glömde säga att jag precis läste ut Nudge - en 'smart' bok om hur man som 'choice architect' kan designa sina val för att få människor att bete sig på ett visst sätt. Skriven av två libertarianskt paternalistiska ekonomer. För det mesta var den intressant och bjöd på tankeväckande åsikter, men den kunde lätt bli lite långrandig när de gick in på djupet på hur man t ex kunde förbättra valen amerikaner gör när de väljer pensionsplaner. Hemsida för 'rörelsen'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Har du läst något mer av Kafka? Om ja, hur skulle du säga att Slottet förhåller sig till hans andra verk? Dvs är skrivsättet, känslan osv liknande? Jag funderar på att läsa mer Kafka när jag får tid då jag verkligen gillar det jag hittills har läst. Just nu: Pär Lagerkvist, Dvärgen. Mycket underhållande och minst sagt intressant! Kafka har en väldigt speciell stil som är prominent i hans flesta böcket. Läs Processen om du har tid! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Läser just nu En drink före kriget av Dennis Lehane. Jag gillar stilen, inte lika tråkig som de flesta andra deckare jag läst, utan mer cynisk humor och otroligt sköna metaforer! Jag kommer läsa mer Lehane, den saken är säker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Funderar på att börja läsa Och världen skälvde av Ayn Rand mest bara "för att". Någon som läst den, yay or nay? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 (redigerad) Funderar på att börja läsa Och världen skälvde av Ayn Rand mest bara "för att". Någon som läst den, yay or nay? Ayn Rand = Objektivism Objektivism = Idioti Go nuts men om du ska läsa Ayn Rand så läs The Fountainhead istället för Atlas Shrugged (som jag antar är Och världen skälvde?). Redigerad 4 december, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2009 Det är det första jag har läst av honom, så jag kan inte vara så mycket till hjälp, tyvärr. Helt ok Kafka har en väldigt speciell stil som är prominent i hans flesta böcket. Läs Processen om du har tid! Det ska jag, tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Ska man läsa 'Jpod' på svenska eller engelska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Läser just nu en deckare som heter Gå på vatten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 (redigerad) Läser just nu en deckare som heter Gå på vatten det var inget.... \O-O/ Redigerad 16 december, 2009 av Flaskan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 ! Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 Jag köpte American Psycho nyligen, efter ha läst ut "Dexters dunkla drömmar" - vilket är Dexter-seriens första bok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 (redigerad) Jag köpte American Psycho nyligen, efter ha läst ut "Dexters dunkla drömmar" - vilket är Dexter-seriens första bok. Jag försökte verkligen läsa American Psycho, tro mig, men jag stog inte ut med alla dessa otroligt detaljerade klädesbeskrivningar. Har för mig att ett helt kapitel bestod utav att Bateman beskrev sin garderob in i minsta detalj. Vem kommer ihåg vilket specialimporterat tyg den och den personens kavaj bestod utav i slutet av boken anyways? Filmen är mycket bättre imo. Jag har beställt Vägen av Cormac McCarthy. Ja, jag litar otroligt mycket Fallout 3 nu Redigerad 16 december, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 16 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2009 (redigerad) Jag försökte verkligen läsa American Psycho, tro mig, men jag stog inte ut med alla dessa otroligt detaljerade klädesbeskrivningar. Har för mig att ett helt kapitel bestod utav att Bateman beskrev sin garderob in i minsta detalj. Vem kommer ihåg vilket specialimporterat tyg den och den personens kavaj bestod utav i slutet av boken anyways? Nu har jag inte läst boken i fråga (eller sett filmen, för den delen - skäms!), men syftet är väl inte att man ska minnas alla detaljer i boken, utan att, vid tidpunkten man läser det, få en övergripande bild om vem Bateman är, som person. En som beskriver sin garderob i minsta detalj är ytlig, stilmedveten, säkert rik, ung, jetsetter, karriärsinriktad, m.m. Redigerad 16 december, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 (redigerad) Nu har jag inte läst boken i fråga (eller sett filmen, för den delen - skäms!), men syftet är väl inte att man ska minnas alla detaljer i boken, utan att, vid tidpunkten man läser det, få en övergripande bild om vem Bateman är, som person. En som beskriver sin garderob i minsta detalj är ytlig, stilmedveten, säkert rik, ung, jetsetter, karriärsinriktad, m.m. Självklart är det det Bret Easton Ellis vill få fram att Bateman är, men han går till överdrift . Efter ett tag förstår man hur jävla ytlig han och hans "kompisar" är, då blir man bara trött på alla överflödiga klädesbeskrivningar. Redigerad 19 december, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Nu har jag inte läst boken i fråga (eller sett filmen, för den delen - skäms!), men syftet är väl inte att man ska minnas alla detaljer i boken, utan att, vid tidpunkten man läser det, få en övergripande bild om vem Bateman är, som person. En som beskriver sin garderob i minsta detalj är ytlig, stilmedveten, säkert rik, ung, jetsetter, karriärsinriktad, m.m. Do behöver verkligen inte skämmas, båda två är extremt dåliga för att inte tala om att hur tråkiga dem är även om man skulle komma in i dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 (redigerad) Do behöver verkligen inte skämmas, båda två är extremt dåliga för att inte tala om att hur tråkiga dem är även om man skulle komma in i dem. Fy skäms! Filmen är extremt bra! Speciellt den här scenen (spoiler varning): "Do you have a dog, a chow or something?" "No Allan" "Is that a raincoat?" "Yes it is" Redigerad 19 december, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 19 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2009 Fy skäms! Filmen är extremt bra! Speciellt den här scenen (spoiler varning): "Do you have a dog, a chow or something?" "No Allan" "Is that a raincoat?" "Yes it is" Ja du ahr nog rätt, den är extremt bra. Och Kung Fu panda är ett mästerverk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 Beställt och beställt! Mycket intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 Beställt och beställt! Mycket intressant! Har du läst Fever Pitch? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2009 Har du läst Fever Pitch? Nej, men jag har sett filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts