FerkurZ Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 Läser denna atm. höh. http://pici.se/pictures/mGhFQUVWa.jpg Jag tyckte den var helt okej, väldigt mycket som de andra böckerna men jag gillade inte slut tampen. (sluttampen?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 The Lost Symbol finns inte som pocket än, va? Jag tycker det är så jobbigt med "riktiga" böcker. Nu har jag läst ut boken Efter Festen. Efter att ha läst Snabba Cash fick jag mersmak på stekarlivet och googlade mig fram till den här boken. Det är verkligen ingen bra bok, men den har helt klart ett underhållningsvärde om man är intresserad av snuskäckelbratsen i Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 oktober, 2009 (redigerad) Jag hörde den på ljudbok. Kan också tipsa om The snowball: Warren Buffett and the business of life Redigerad 18 oktober, 2009 av FerkurZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2009 sluttampen Jag ska ge mig på "Fadren" ikväll tänkte jag, kan ju inte ta alltför lång tid. De sidorna jag hittills läst är minst sagt väldigt Strindbergiga och jag gillar det delvis även om språket ibland kan bli lite väl jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 Lasermannen var verkligen över mina förväntningar. Förväntade mig en tröttsam realitykioskdeckare men titeln höll löftet om att det också var en berättelse om Sverige. Det politiska klimatet i början av 90-talet beskrivs extremt bra samtidigt som det varvar med morden, polisutredningen och lasermannens uppväxt. Ganska coolt att han gick i min morbrors paralellklass! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 27 oktober, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2009 (redigerad) Lasermannen var verkligen över mina förväntningar. Förväntade mig en tröttsam realitykioskdeckare men titeln höll löftet om att det också var en berättelse om Sverige. Det politiska klimatet i början av 90-talet beskrivs extremt bra samtidigt som det varvar med morden, polisutredningen och lasermannens uppväxt. Ganska coolt att han gick i min morbrors paralellklass! Han växte upp i Vällingby precis som jag . Jag har lekt i den där parken som han delade ut godis i ca 10.000 ggr . Köpt godis i samma affär också (den ligger precis brevid Game nu för tiden ) Otroligt bra bok. Läste den under min USA-resa 2005. Mycket bra författare. Redigerad 27 oktober, 2009 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 6 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2009 Ska läsa en roman på engelskan. Engelska C. Har ni några bra tips? Ska kanske inte vara superlång och invecklad utan något en inte så jättevan bokläsare kan ta sig igenom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Läser äntligen HSTs Fear & Loathing, det är fanimig på tiden. Skruvat härlig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Ska läsa en roman på engelskan. Engelska C. Har ni några bra tips? Ska kanske inte vara superlång och invecklad utan något en inte så jättevan bokläsare kan ta sig igenom! On the road, av Jack Kerouac. Jag älskade verkligen den boken! Läser äntligen HSTs Fear & Loathing, det är fanimig på tiden. Skruvat härlig! Visst är den bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Visst är den bra? Väldigt bra! Fast jag tänker hela tiden på hur roligt det skulle vara att försöka pussla ihop alla händelser, typ prata med människorna de stöter på och sådär och höra deras reaktioner, speciellt liftaren! Är nog klar med den imorgon, sen får det bli Extremhögern av Stieg Larsson och Anna-Lena Lodenius. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Väldigt bra! Fast jag tänker hela tiden på hur roligt det skulle vara att försöka pussla ihop alla händelser, typ prata med människorna de stöter på och sådär och höra deras reaktioner, speciellt liftaren! Är nog klar med den imorgon, sen får det bli Extremhögern av Stieg Larsson och Anna-Lena Lodenius. Haha, liftaren. Stackars pojk.. Läser du den på engelska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2009 Haha, liftaren. Stackars pojk.. Läser du den på engelska? Såklart! Tror inte man skulle kunna fånga Hunters vassa tunga på svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Reading this atm, skön bok! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 15 november, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2009 Läser "hans höghet" Dalai Lamas bok "Etik för ett nytt millennium". Fin och tankeväckande men kan inte helt olikt bibeln sammanfattas till "var snäll mot andra annars mår du själv dåligt" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Hittade Mark Billinghams Death Message i lägenheten i Berlin och snodde med mig den hem. I slutändan garvar jag eftersom jag aldrig varit med om att baksidan av boken verkligen ljuger läsaren upp i ansiktet. Hursomhelst var det en vanlig deckare som var extremt utdragen. 500 sidor för ett vanligt (och inte särskilt intressant) mordfall. Nu läser jag Stig Dagermans Nattens Lekar men tror jag kommer börja på Milleniumtrilogin istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Vill ha: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Läser Kafkas Slottet. Gillar den - den är underhållande, fängslande, och det känns så oerhört bra att inte läsa något med en massa fotnoter för en gångs skull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Senaste boken jag läste var Historikern, publicerad 2005 av Elizabeth Kostova. The Historian interweaves the history and folklore of Vlad Ţepeş, a 15th-century prince of Wallachia known as "Vlad the Impaler", and his fictional equivalent Count Dracula together with the story of Paul, a professor; his 16-year-old daughter; and their quest for Vlad's tomb. The novel ties together three separate narratives using letters and oral accounts: that of Paul's mentor in the 1930s, that of Paul in the 1950s, and that of the narrator herself in the 1970s. The tale is told primarily from the perspective of Paul's daughter, who is never named. Tycker det är en väldigt spännande bok och gav en bra överblick hur det var under Kalla Kriget samt lite medeltids historia om storriken runt om i Europa och Mellanöstern även om det är en skönlitterär bok. Fick lite Dan Brown-vibbar i och med att det är ett mysterium som ska lösas och inblandning av gamla myter och reell fakta. Fick nästan en känsla av att det skulle kunna vara verkligt och att Dracula verkligen sitter och myser någonstans på en hemlig ort med ett bibliotek fyllt av mästerverk såsom Fursten, Krigskonsten och inte minst Dracula från 1897 och lurar ner folk i ondskans vagga ! Valakiets samt Europas "stolthet" Vlad Tepes var heller inte någon att leka med då han höll tillbaka Sultan Mehmet II, Ottomanerna och dess muslimska hord (visserligen kom de längre in i Europa senare) samt hade en förkärlek till tortyr såsom spetsning. Är rätt dålig på att recensera böcker men jag rekommenderar den här om man intresserar sig för historia och gamla folkmyter och vill ha en lektion i tyranni och förtryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Började på Kinesen av Henning Mankell, den funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 3 december, 2009 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2009 Läser Kafkas Slottet. Gillar den - den är underhållande, fängslande, och det känns så oerhört bra att inte läsa något med en massa fotnoter för en gångs skull. Har du läst något mer av Kafka? Om ja, hur skulle du säga att Slottet förhåller sig till hans andra verk? Dvs är skrivsättet, känslan osv liknande? Jag funderar på att läsa mer Kafka när jag får tid då jag verkligen gillar det jag hittills har läst. Just nu: Pär Lagerkvist, Dvärgen. Mycket underhållande och minst sagt intressant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts