Kebab Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Nu läser jag "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus. Hittills tycker jag helt klart att den håller samma klass som "Snabba cash". Jag var rädd att allt bara skulle bli en upprepning fast med andra karaktärer, men nu har jag läst halvvägs och insett att det här är något helt annat. Den är självklart väldigt lik Snabba cash på många sätt, men inte så det blir jobbigt. Läste ut Pojken som inte fanns under en eftermiddag häromdagen, inte lika hemsk som Pojken som kallades det men bra nära! Nu måste jag se till att hitta sista boken. Var beredd på att bli uttråkad. Visst kan det vara intressant att veta hur det gick för honom senare i livet, men fy fasen vad lång och segdragen den är. Jag läste bara halvvägs innan jag gav upp. Förresten: Nåväl, till saken. Jag söker fler böcker som skildrar överklassen/stekarna/bratsen i Stockholm. Det känns som att det borde finnas en del, känner ni till några? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 (redigerad) Jag tycker filmen verkar lovande även fast jag är rädd att den kommer fokusera för mycket på action och försöka fylla i tomrummen i vad som egentligen hände. Nåja, blir att se! Mmm, det finns en viss risk för det. Jag läste bl.a. om att modern (spelad av Charlize Theron) kommer att ha en ganska framträdande roll i filmen trots att moderns roll i boken är mycket begränsad. Kan ju vara kul att läsa boken samtidigt som man spelar Fallout 3 . Japp, jag satt och spelade Fallout 3 och blev väldigt inspirerad av det postapokalyptiska temat och det var faktiskt en bidragande orsak till att jag läste boken. The Road-världen visade sig dock vara mycket mycket mörkare än Fallout-världen. --- @Keb: Här finns kanske nåt: https://www.flashback.info/showthread.php?t=670269 Redigerad 6 juli, 2009 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 6 juli, 2009 Nu läser jag "Aldrig fucka upp" av Jens Lapidus. Hittills tycker jag helt klart att den håller samma klass som "Snabba cash". Jag var rädd att allt bara skulle bli en upprepning fast med andra karaktärer, men nu har jag läst halvvägs och insett att det här är något helt annat. Den är självklart väldigt lik Snabba cash på många sätt, men inte så det blir jobbigt. Åh, Aldrig fucka upp påminner mig om Dominikanska. :/ Jag tyckte också att Aldrig fucka upp var bra, men inte riktigt lika bra som Snabba Cash. Men, som jag skrev i min recension, hade jag läst Aldrig fucka upp innan Snabba Cash så hade jag antagligen tyckt åt andra hållet. Jag fick förövrigt en intressant bok i studentpresent. Gänkrig 145 av just Lapidus tillsammans med Peter Bergting, det är en seriebok som verkar väldigt lik Snabba Cash och Aldrig fucka upp. Den handlar om en tjej som blir våldtagen av sin kompis bror. Tjejens brorsa säger åt henne att polisanmäla, men han bestämmer sig också för att hämnas sin syster. Ska nog börja på den redan ikväll. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2009 Ska snart börja på Det jämlika klassamhället, av Harikesa Swam Visupada. Hittade den i min kompis trapphus där det stod flera flyttlådor fulla med böcker man fick ta för sig av. Verkar intressant, hur som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 7 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2009 En vän läste "I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra", och lovordade den starkt, ska ta och läsa den när jag är klar med Ajvide Lindqvists "Låt den rätte komma in". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 7 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2009 @Keb: Här finns kanske nåt: https://www.flashback.info/showthread.php?t=670269 Helt otroligt att jag missade att googla. Du ska ha stort tack, det där var en mycket intressant tråd! Simpa: Japp, jag såg om det där seriealbumet och det verkar ganska intressant faktiskt. Återkom gärna med åsikter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 (redigerad) Fick nyss "Pride and Prejudice and Zombies" i present. En remake av Austens klassiska bok, men... Med zombies! På baksidan kan man läsa "...complete with Romance, heartbreak, swordfights, cannibalism, and thousands of rotting corpses, Pride and Prejudice and Zombies transforms a masterpiece into something you'd actually want to read". Låter lovande! Har inte läst orginalet, men jag planerar att se filmen snart, så att jag kan sätta mina gaddar i PaPaZ. edit: stavfel Redigerad 8 juli, 2009 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Håller på å lyssnar igenom Parfymen på ljudbok, helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Håller på å lyssnar igenom Parfymen på ljudbok, helt okej. Oj - Har typ bara hört dåliga saker om den - fruktansvärt tråkig, etc. Säg vad du tycker när du läst klart den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Oj - Har typ bara hört dåliga saker om den - fruktansvärt tråkig, etc. Säg vad du tycker när du hört klart den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2009 Helt otroligt att jag missade att googla. Du ska ha stort tack, det där var en mycket intressant tråd! Simpa: Japp, jag såg om det där seriealbumet och det verkar ganska intressant faktiskt. Återkom gärna med åsikter! Läste klart den igår när jag skulle sova. Den var bra, några av karaktärerna från tidigare böcker är med, eller i alla fall sidokaraktärer till de tidigare böckerna. Storyn var precis som man kan förvänta sig att den är när Lapidus skriver. Men det jag gillade mest var illustrationerna som Bergting har gjort, riktigt bra illustrerat tycker jag! Det enda negativa är väl att det gick otroligt fort att läsa den, det var så att jag blev förvånad, som annars brukar sluka böcker fort. Men visst, det var ju i serieform så det var kanske inte så konstigt. Kort och gott: Gillar man Snabba Cash och Aldrig fucka upp så är den här boken läsvärd den med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Läste klart Aldrig fucka upp förra veckan. Och, mja. Varken den eller Snabba cash är några vidare mästerverk egentligen, men de har ändå ett visst underhållningsvärde. Ska man jämföra böckerna så tycker jag i absolut att Snabba cash vinner eftersom JW-avsnitten intresserade mig mycket. Aldrig fucka upp var helt enkelt tråkigare och det var inte alls lika lätt att läsa 150+ sidor på raken i den. Thomas-kapitlen var riktiga sömnpiller. Kort sagt, kommer det en tredje bok i "serien" så kommer jag absolut att läsa den, även fast mina förväntningar är låga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 (redigerad) Lystnar igenom Aldrig fucka upp på ljudbok för tillfället, riktigt bra tycker jag. Håller inte riktigt samma klass som Snabba cash gjorde. Men vad gör det? Den är grym! Redigerad 20 juli, 2009 av antepanteboy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 (redigerad) Beställde precis The Road efter att ha läst vad Umberto skrev om den. Den verkar mycket intressant, tack! Drog även med World War Z när jag väl beställde. Redigerad 20 juli, 2009 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Gaah, jag har haft sista Harry Potter-boken i min ägo ända sen den släpptes, men jag har inte läst den än! Måste ta tag i den snart, är hur som helst glad att jag har hållit mig undan från spoilers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Håller på å lyssnar igenom Parfymen på ljudbok, helt okej. Ska läsa den till skolan innan hösten, borde jag vara glad eller ledsen? ----- Läser förresten Molieres "Tartuffe" för tillfället, ingen höjdare precis men faktiskt heller inte värdelös, trots att vi talar om franskklassicismen. Började även läsa The Color Purple av Alice Walker, men den var så hiskeligt tråkig och jobbig att läsa så jag fick helt enkelt ge upp. Det blir till att göra ett nytt försök när Parfymen är avklarad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Ska läsa den till skolan innan hösten, borde jag vara glad eller ledsen? Har inte läst boken men har sett filmen, och den är imo rätt tråkig och intetsägande. Blev rätt frustrerad på den, men boken kan ju vara bättre, även om handlingen inte verkade vara något för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 20 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2009 Gaah, jag har haft sista Harry Potter-boken i min ägo ända sen den släpptes, men jag har inte läst den än! Måste ta tag i den snart, är hur som helst glad att jag har hållit mig undan från spoilers. Du kommer att märka att den är lite annorlunda än dom tidigare böckerna. Men allting knyts ihop på ett bra sätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2009 (redigerad) Jag har ett jobbigt bokuppehåll eftersom att jag glömde min White Fang/Call of the Wild hemma hos en kompis som bor väldigt många mil bort.. Redigerad 21 juli, 2009 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 21 juli, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2009 Ska läsa den till skolan innan hösten, borde jag vara glad eller ledsen? Jag vet inte hur mycket jag hört.. men säg 4/5 av den. de första tre femtedelarna är riktigt bra och intressanta. Men jag tror det är stor skillnad på att läsa och lyssna igenom den här boken, tror den blir dryg att läsa pga språk namn och att den ibland är ganska invecklad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts