Sikorka Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 (redigerad) Den mörka mörka materian trilogin av Philip Pullman Låt den rätte komma in och Hanteringen av de odöda John Ajvide Lindqvist. Kärlek, Zombies, Vampyrer, Fantasy och fan allting. Tjoohoo. Redigerad 9 december, 2006 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Jag har gjort en liknande tråd förut men men.. Läste Ulf Lundells självbiografi Jack för ett tag sen. Innan dess lite Thompson-böcker och har just läst klart Anad Nagar, The City of Joy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Läser för tillfället "Mina drömmars stad" skriven av Anders F. Fogelström. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Låt den rätte komma in Läser också den, ganska bra bok även fast jag inte har läst mer än 100 sidor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Ack, ack...svårt att välja. Men jag har gillat samtliga av Dan Brown's böcker: Änglar och Demoner, Da Vinci Koden, I Cirkelns mitt och Gåtornas Palats. Alla Harry Potter har jag också uppskattat, samtliga Artemis Fowl (och även 'Cosmo Hill' och 'Mellan Himmel och Helvete' av Eoin Colfer), Bara du kan rädda mänskligheten, många av Sven Hassels WWII-romaner... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Dan Brown's böcker: Änglar och Demoner. Hm, den har jag funderat starkt på att läsa. Är den i samma anda som Da Vinci Koden? D.v.s, har med Jesus och liknande att göra. Eller är den helt annorlunda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 (redigerad) Har precis börjat läsa Frukta Ingenting av Dean Koontz. Kan inte säga vad jag tycker om boken, har bara läst 1 kapitel. Läste i somras Life Expectancy, Velocity och The Husband av samma författare. Senast läste jag böckerna om Arn Magnusson av Jan Guillou, lätt de bästa svenska böckerna jag har läst. Kan även rekomendera alla Dan Browns böcker, böckerna om Harry Potter (dah?) och de andra böckerna som jag har läst av Dean Koontz. Eudoros: Kanske inte med Jesus, men religion är inblandat. Robert är i vatikanstaten i den boken. Har även en del med partikelfysik att göra. Redigerad 9 december, 2006 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 samtliga Artemis Fowl Just det ! Det var du som gillade Artemis Fowl mer än mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Eudoros: Kanske inte med Jesus, men religion är inblandat. Robert är i vatikanstaten i den boken. Har även en del med partikelfysik att göra. På så vis, tack. Låter intressant nog för mig, blir nog att önska sig den i julklapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 På så vis, tack. Låter intressant nog för mig, blir nog att önska sig den i julklapp. Passa på att kolla upp Gåtornas Palats, vilken jag nästan tycker är den bästa av Dan Brown. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Passa på att kolla upp Gåtornas Palats, vilken jag nästan tycker är den bästa av Dan Brown. Ah, "Gåtornas Palats. När kodkrypteringsmaskinen som NSA trodde var oövervinnerlig stöter på en kod den inte kan tyda, tillkallas deras bästa kryptograf, matematikern Susan Fletcher. Hon finner att koden är farlig, obrytbar, och att den skulle kunna förlama hela USAs säkerhetsverksamhet." Även den lät bra. *Krafsar dit den på önskelistan* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Saving Private Ryan (Rädda Menige Ryan) Ni som sett filmen vet så klart vad boken handlar om. Boken berättar saker som filmen inte gjorde, allting ur en mer detaljerat synvinkel. Denna boken är ett måste. LÄS DEN! Bästa boken jag någonsin läst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Nej, hur kunde jag glömma? Min absoluta favoritbok inom svensk litteratur är Dogge som är en självbiografi om författarens uppväxt i Solna på sjuttiotalet. Mycket rolig och mysig bok! Dogge? Ahh....hade totalt glömt den, den bästa bok jag läst innom ungdomslitteratur . Om det finns någon här som föredrar inte fullt så svåra böcker så rekomenderar jag också starkt Kort kjol Som handlar om en tjej som blir våldtagen av hennes så kallade kompisar. Emanuel böckerna är ju jävligt bra med och skildrar verkligheten ganska bra Flickan som älskade Tom Gordon är den bästa bok jag någonsin läst, helt klart. Den handlar om en flicka i 7-8 års åldern som kommer bort från sin mamma och bror i skogen. Skriven av Stephen King Där fick ni lite tips Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 (redigerad) Just nu läser jag Den siste tempelriddaren av Raymond Khoury, har kommit en bra bit och den är riktigt bra; The Wal-Mart Effect av Charles Fishman, lagom intressant; samt den aldrig sinande strömmen kurslitteratur(zzz). En av mina favoritböcker är Agatha Christies klassiker Tio Små Negerpojkar-- rekommenderas! Redigerad 10 december, 2006 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Jag har gjort en liknande tråd förut men men.. Läste Ulf Lundells självbiografi Jack för ett tag sen. Innan dess lite Thompson-böcker och har just läst klart Anad Nagar, The City of Joy När han har fått mens under naglarna som han slickar bort och känner smaken av kvinna, eller något sådant? Isåfall har jag läst den, den är bra Min absoluta favoritbok är Liftarens guide till galaxen Just nu läser jag "Tre män i en båt" av Jerome K. Jerome.. Vilket jävla namn. Redigerad 10 december, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Just nu läser jag "Tre män i en båt" av Jerome K. Jerome.. Vilket jävla namn. Du, Du & Du är också ett häftigt namn på en bok. Den handar om tre personer, varje kapitel handlar om en person, sedan rullar det runt för varje kapitel. Den är väl inte jättebra, men den duger i krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Hm, den har jag funderat starkt på att läsa. Är den i samma anda som Da Vinci Koden? D.v.s, har med Jesus och liknande att göra. Eller är den helt annorlunda? Da Vinci Koden är en exakt kopia av Änglar och demoner. En tjej som bor hos sin farfar, som blir mördad, hon blir kär i Robert Langdon, det finns en galning, Munk i Da Vinci koden och något liknande i Änglar och demoner, sedan finns det någon som styr galningen. Båda är bra att läsa men du kommer se att det är likadana böcker. Bara namnen är ändrade. Duktigt dålig fantasi verkar killen ha! Har läst en del böcker av Dean Koontz, (Tack för tipset Hew, har inte läst den boken) Blixtsken bla. Läste nu senast Pestens tid av Steven King. Mycket bra bok. Redigerad 10 december, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Da Vinci Koden är en exakt kopia av Änglar och demoner. En tjej som bor hos sin farfar, som blir mördad, hon blir kär i Robert Langdon, det finns en galning, Munk i Da Vinci koden och något liknande i Änglar och demoner, sedan finns det någon som styr galningen. Båda är bra att läsa men du kommer se att det är likadana böcker. Bara namnen är ändrade. Duktigt dålig fantasi verkar killen ha! Har läst en del böcker av Dean Koontz, (Tack för tipset Hew, har inte läst den boken) Blixtsken bla. Läste nu senast Pestens tid av Steven King. Mycket bra bok. Så lika är de väl ändå inte? Men jag håller med om att det är många saker som är återkommande i alla hans böcker. T.ex. Han försöker alltid måla upp någon oskyldig som den onde och vice versa. Huvudpersonerna är också en man och en kvinna som det brukar uppstå någon form av romans mellan. Ingen orsak föresten, Life Expectancy kan jag nog rekomendera varmast, vet dock inte om den har blivit översatt till svenska. x_simpa_x: Ah, Per Nilsson, en av mina absoluta favoritförfattare för ett par år sedan. Speciellt Baklängeslivet tyckte jag väldigt mycket om Redigerad 10 december, 2006 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Pojken med guldbyxorna är enda boken jag läst igenom Men den är bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Da Vinci Koden är en exakt kopia av Änglar och demoner. En tjej som bor hos sin farfar, som blir mördad, hon blir kär i Robert Langdon, det finns en galning, Munk i Da Vinci koden och något liknande i Änglar och demoner, sedan finns det någon som styr galningen. Båda är bra att läsa men du kommer se att det är likadana böcker. Bara namnen är ändrade. Duktigt dålig fantasi verkar killen ha! Har läst en del böcker av Dean Koontz, (Tack för tipset Hew, har inte läst den boken) Blixtsken bla. Läste nu senast Pestens tid av Steven King. Mycket bra bok. Tack, jag är bara på kapitel 40 ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts