Kebab Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 (redigerad) Jag har inte mycket skönlitterärt i mina hyllor, däremot är jag lite av en skön-användbar-och-även-absolut-onödig-faktaboksjunkie. Här är min samling. Det riktiga ässet anländer dock på julafton, den 688 sidor feta "How To Do Just About Everything" Edit: Ska även önska mig Svenska akademiens språklära att ställa bredvid min SAOL. Redigerad 3 december, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VenoM Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Det riktiga ässet anländer dock på julafton, den 688 sidor feta "How To Do Just About Everything" Edit: Ska även önska mig Svenska akademiens språklära att ställa bredvid min SAOL. Wow, den låter intressant! För vem vill inte vara med på tv liksom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 (redigerad) Jag har inte mycket skönlitterärt i mina hyllor, däremot är jag lite av en skön-användbar-och-även-absolut-onödig-faktaboksjunkie. Här är min samling. Edit: Ska även önska mig Svenska akademiens språklära att ställa bredvid min SAOL. var Fredrik Lindströms böcker bra? Vi brukar titta på hans program i skolan ibland, och jag gillar det alltid. Redigerad 3 december, 2008 av felshoe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 var Fredrik Lindströms böcker bra? Vi brukar titta på hans program i skolan ibland, och jag gillar det alltid. 'Världens dåligaste språk' är riktigt bra, om man har minsta lilla intresse för svenskan som språk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Jag har inte mycket skönlitterärt i mina hyllor, däremot är jag lite av en skön-användbar-och-även-absolut-onödig-faktaboksjunkie. Här är min samling. Zomg, gief "Icanhascheezburger"! 'Världens dåligaste språk' är riktigt bra, om man har minsta lilla intresse för svenskan som språk. Vi läste den i Svenska B och skulle svara på massa frågor. Förutom frågorna var den rätt så intressant faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 En imponerande samling kvalitetslitteratur det där men vad är det för metrosexuell skit jag ser? "Snyggt"? :sick19: 'Världens dåligaste språk' är riktigt bra, om man har minsta lilla intresse för svenskan som språk. Tack, tack, tack för det tipset. Den och "Jordens smartaste ord" får en given plats i tomtesäcken. I övrigt ska jag beställa: Ravitch: The Language Police: How Pressure Groups Restrict What Students Learn. Wheen: How mumbo-jumbo conquered the world. Ellis: The Rantings of a Single Male: Losing Patience with Feminism, Political Correctness... and Basically Everything .(är fortfarande lite osäker på om jag ska välja den eller en annan liknande.) Tar gärna emot tips. Läser gärna böcker som behandlar satir, humor, pk-kritik, feminismkritik och religionskritik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 (redigerad) En imponerande samling kvalitetslitteratur det där men vad är det för metrosexuell skit jag ser? "Snyggt"? :sick19: Äh, döm inte hunden efter håren. Många fina gentlemannatips som jag tror skulle uppskattas av Herrn. Edit: Fredrik Lindströms böcker är mycket intressanta tycker jag. Skön att "ströläsa" med; kapitlen är inte sammanhängande. Redigerad 9 december, 2008 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 'Världens dåligaste språk' är riktigt bra, om man har minsta lilla intresse för svenskan som språk. Väldigt bra indeed! Äh, döm inte hunden efter håren. Många fina gentlemannatips som jag tror skulle uppskattas av Herrn. Fick den förra julen, tyckte den var dötråkig. Precis som min King-prenumeration jag också fick. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 Väldigt bra indeed! Fick den förra julen, tyckte den var dötråkig. Precis som min King-prenumeration jag också fick. KING (och Slitz MAN) är jättetråkiga. Jag har ett femtontal som jag bara bläddrade igenom en gång och aldrig öppnade igen. Snyggt - En stilguide för män är emellertid intressant och matnyttig. Tycker det är kul att få lära mig lite om hur man ska uppträda senare i livet när man ska vara anständig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 9 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2008 KING (och Slitz MAN) är jättetråkiga. Jag har ett femtontal som jag bara bläddrade igenom en gång och aldrig öppnade igen. Snyggt - En stilguide för män är emellertid intressant och matnyttig. Tycker det är kul att få lära mig lite om hur man ska uppträda senare i livet när man ska vara anständig. Haha, Ante behöver hjälp med att uppträda anständigt. Närå, jag förstår dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 10 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2008 (redigerad) Var i bokhandeln och det blev: Redigerad 10 december, 2008 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Hade tv:n på och hörde att Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö sänds på ettan nu. Efter filmen ska Håkan Nesser tydligen förklara alla oklarheter i boken i ett inslag. Kan vara intressant att se kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 (redigerad) Hade tv:n på och hörde att Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö sänds på ettan nu. Efter filmen ska Håkan Nesser tydligen förklara alla oklarheter i boken i ett inslag. Kan vara intressant att se kanske. Ja, det vore intressant. När är det tidsmässigt? EDIT: TV.nu kunde tydligen ge mig svaret, 23.00 är det som gäller och det verkar hålla på en kvart. Trodde inte de skrev ut det i tablån, men där hade jag fel! :yes: Redigerad 19 december, 2008 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Hade tv:n på och hörde att Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö sänds på ettan nu. Efter filmen ska Håkan Nesser tydligen förklara alla oklarheter i boken i ett inslag. Kan vara intressant att se kanske. Jag såg delar av filmen (Sluttexten rullar nu(Jag var tvungen att hämta mamma och pappa, därför jag inte såg hela.)) Riktigt bra film, borde köpa boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 19 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2008 Skit också, glömde helt bort det när jag fastnade i lite GTA-multiplayer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 (redigerad) Tröttnade snabbt på Mrs. Dalloway - jag må beundra Virginia Woolf som människa (i alla fall människan hon framställs som i The Hours) men njae, lite svårsmält. The Road blev klar på en dag och samma med Helene Hanffs 84 Charing Cross Road och The Dutchess of Bloomsbury. Som det är nu läser jag lite Stig Dagerman och boken om Gamorra vars författare jag inte kan komma på nu. Gamorra-boken är fett intressant men sjukt dåligt skriven. Förresten - ska Nesser sitta och förklara boken? Sen när har författare suttit i TV-rutan och behövt förklara vad deras böcker handlar om? Det fina med Kim Novak, trots att det är en larvig ursäkt till deckare och kärlekshistoria, är att slutet är tvåhövdat, det finns inget rätt svar.. eller så kanske det gör det, jag såg ju inte inslaget. Redigerad 7 januari, 2009 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
W@ll@ Skrivet 7 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2009 Finns Joel McIver's "Justice For All: The Truth About Metallica" på svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 (Jag var tvungen att hämta mamma och pappa, därför jag inte såg hela.)) Scary stuff, eh? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 8 januari, 2009 (redigerad) Förresten - ska Nesser sitta och förklara boken? Sen när har författare suttit i TV-rutan och behövt förklara vad deras böcker handlar om? Det fina med Kim Novak, trots att det är en larvig ursäkt till deckare och kärlekshistoria, är att slutet är tvåhövdat, det finns inget rätt svar.. eller så kanske det gör det, jag såg ju inte inslaget. Han berättade vem han tror mördaren var. Hans källa ( romanens Erik ) hade erkänt och även om någon annan (minns inte vem) sade att det var felaktigt så trodde han på sin källa. Det hela är ju baserat på en helt sann berättelse, vet du Edit: Wikipedia vet mer ----------- Har nyligen läst Doktor Glas av Hjalmar Söderberg. En klassiker. Läser just nu 1984 av George Orwell. En annan klassiker, men denna hade jag mest av allt planerat att sätta i kontrast till Margaret Atwoods dystopi The Handmaid's Tale. Redigerad 8 januari, 2009 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 januari, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 januari, 2009 Han berättade vem han tror mördaren var. Hans källa ( romanens Erik ) hade erkänt och även om någon annan (minns inte vem) sade att det var felaktigt så trodde han på sin källa. Det hela är ju baserat på en helt sann berättelse, vet du Edit: Wikipedia vet mer ----------- Har nyligen läst Doktor Glas av Hjalmar Söderberg. En klassiker. Läser just nu 1984 av George Orwell. En annan klassiker, men denna hade jag mest av allt planerat att sätta i kontrast till Margaret Atwoods dystopi The Handmaid's Tale. Jisses, hade helt glömt att det var baserad på en sann berättelse. Sicken tabbe. -- Både Doktor Glas och 1984 är grymma böcker men om du gillar framtidsdystopier rekommenderar jag Aldous Huxleys "Brave new world!" (Du sköna nya värld!). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts