P-C Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Jag fyllde ut min boksamling med alla (?) Dan Brown böcker idag dvs liftarens guide till/i galaxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 16 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2008 Well, jag vet att den inte är skriven av dan brown. jag trodde mitt "och" skulle räcka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 http://upl.gizgiz.nu/files/IMG_4494.jpg yayyyyy blir att spendera hela kvällen med att läsa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 För er som har läst Luftslottet Som Sprängdes: Jag är inte klar med ljudboken, men har nog inte jättemycket kvar. Det är riktigt skönt att lyssna, men det finns en nackdel... Vissa gånger somnar jag till och tydligen har jag missat en viktig händelse. Hur gick det till när Salachenko dog? Det sista jag minns är att han smög runt på sjukhuset, men jag har ingen aning om hur han blev mördad. Jag skulle uppskatta om någon som läst boken kunde berätta lite kortfattat hur det gick till (utan att avslöja slutet av boken). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Ska jämföra två böcker i Engelska C och tänkte mygla lite och ta en som jag redan har läst (Da Vinci-koden). Vilken av Dan Browns andra böcker bör jag läsa och jämföra den med? Den ska gärna vara bra (vilket jag har hört att de andra böckerna inte är?) och någorlunda enkel att jämföra med Da Vinci-koden. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Ska jämföra två böcker i Engelska C och tänkte mygla lite och ta en som jag redan har läst (Da Vinci-koden). Vilken av Dan Browns andra böcker bör jag läsa och jämföra den med? Den ska gärna vara bra (vilket jag har hört att de andra böckerna inte är?) och någorlunda enkel att jämföra med Da Vinci-koden. Tack på förhand! Gillade du da Vinci-koden kommer du helt klart att gilla dem andra böckerna också. Alla är väldigt lika i stil osv så spelar väl ingen större roll vilken du tar. Själv gillar jag nog Digital Fortress lite mer än dem andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Ska jämföra två böcker i Engelska C och tänkte mygla lite och ta en som jag redan har läst (Da Vinci-koden). Vilken av Dan Browns andra böcker bör jag läsa och jämföra den med? Den ska gärna vara bra (vilket jag har hört att de andra böckerna inte är?) och någorlunda enkel att jämföra med Da Vinci-koden. Tack på förhand! Måste det vara Dan Brown? Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Gillade du da Vinci-koden kommer du helt klart att gilla dem andra böckerna också. Alla är väldigt lika i stil osv så spelar väl ingen större roll vilken du tar. Själv gillar jag nog Digital Fortress lite mer än dem andra Jodå, jag gillade Da Vinci-koden ganska mycket faktiskt. Okej, tack! Ska höra lite med min syster med, hon är ganska bra på vad jag gillar. Måste det vara Dan Brown? Tack på förhand! Ja, de två böckerna man jämför ska vara av samma förfa Nu tog jag en extra titt på papperet och såg att det står: "Du väljer en av följande vinklingar: - Jämförande analys av ett tema i två romaner av olika författare - Jämförande analys av två romaner av samma författare - Ett personligt porträtt av en författare och dennes samtid speglad genom en av hans/hennes romaner" Hmm, har du något förslag? Jag vill som sagt var gärna använda da Vinci-koden som en av böckerna. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 1 stycke "Zombie Survival Guide" hemma hos mig nao. (Y) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Jodå, jag gillade Da Vinci-koden ganska mycket faktiskt. Okej, tack! Ska höra lite med min syster med, hon är ganska bra på vad jag gillar. Ja, de två böckerna man jämför ska vara av samma förfa Nu tog jag en extra titt på papperet och såg att det står: "Du väljer en av följande vinklingar: - Jämförande analys av ett tema i två romaner av olika författare - Jämförande analys av två romaner av samma författare - Ett personligt porträtt av en författare och dennes samtid speglad genom en av hans/hennes romaner" Hmm, har du något förslag? Jag vill som sagt var gärna använda da Vinci-koden som en av böckerna. Tack på förhand! Två hyfsat bra böcker som är ganska lika da Vinci-koden är Tom Egelands Cirkelns Ände och Kate Mosses Labyrinten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Jodå, jag gillade Da Vinci-koden ganska mycket faktiskt. Okej, tack! Ska höra lite med min syster med, hon är ganska bra på vad jag gillar. Ja, de två böckerna man jämför ska vara av samma förfa Nu tog jag en extra titt på papperet och såg att det står: "Du väljer en av följande vinklingar: - Jämförande analys av ett tema i två romaner av olika författare - Jämförande analys av två romaner av samma författare - Ett personligt porträtt av en författare och dennes samtid speglad genom en av hans/hennes romaner" Hmm, har du något förslag? Jag vill som sagt var gärna använda da Vinci-koden som en av böckerna. Tack på förhand! Då föreslår jag The Last Templar av Raymond Khoury. Den är ganska lik Da Vinci-koden och handlar om samma saker, dvs konspirationer inom katolska kyrkan, mördare, hemliga sällskap, äventyr osv. Trots att den inte är något litterärt mästerverk är den spännande och underhållande och personligen tycker jag att den var lite bättre än DVk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Ska passa på att beställa hem ett par böcker i helgen. Jag följer The Dudes tips och beställer hem The rum diary tillsammans med Fear and loathing in Las Vegas, samt Walden, av Thoreau. Blev sugen på att köpa en klassiker när jag ändå är i farten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2008 Två hyfsat bra böcker som är ganska lika da Vinci-koden är Tom Egelands Cirkelns Ände och Kate Mosses Labyrinten. Då föreslår jag The Last Templar av Raymond Khoury. Den är ganska lik Da Vinci-koden och handlar om samma saker, dvs konspirationer inom katolska kyrkan, mördare, hemliga sällskap, äventyr osv. Trots att den inte är något litterärt mästerverk är den spännande och underhållande och personligen tycker jag att den var lite bättre än DVk. Åh, tack båda två för de värdefulla tipsen! Det här ska kollas upp. Tack igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Vems Islam http://www.sak.se/butik/bocker_filmer/afghanistan/vemsislam/vems-islam.jpg Islam har alltid fascinerat mig, ända sedan jag skrev en stor religionsuppsats om den i gymnasiet. Och jag vill få en mer saklig bild av religionen än den tvspelscensur, slöjtvång och jihad som dagens medieklimat för till rampljuset. Tänkte önska mig den i julklapp, men den verkar inte ha kommit ut än, eller? Böcker-önskelista 2008: Skurkstater av Noam ChomskyIllusionen om Gud av Richard DawkinsGomorra av Roberto SavianoLong Tail av Chris AnderssonIngenting är heligt av Dennis LehaneAldrig fucka upp av Jens Lapidus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Tänkte önska mig den i julklapp, men den verkar inte ha kommit ut än, eller? Jorå - beställde min för några veckor sedan, ligger just nu orörd på skrivbordet (vill läsa ut Gomorra - som f.ö. är väldigt bra! - innan jag börjar på den) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 30 november, 2008 Rapportera Share Skrivet 30 november, 2008 Jul-08: Anna Karenina av Leo Tolstoj Den glada vetenskapen av Friedrich Nietzsche Mörkrets hjärta av Joseph Conrad HMS Ulysses av Alistair MacLean Gudfadern av Mario Puzo Illusionen om Gud av Richard Hawkins The Rum Diary av Hunter S. Thompson Scar Tissue av Anthony Kiedis Ham on Rye av Charles Bukowski The Catcher in the Rye av J.D. Salinger --- Jag läser fortfarande Onda Andar, som det strax ska skrivas bokrapport på. <100 sidor kvar. Borde ha varit utläst för längesen, men det blir sällan att jag tar mig tid att läsa, så mycket annat att göra. Men under den kommande veckan är det tunnt med plugg, perfekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 Jul-08: Anna Karenina av Leo Tolstoj Den glada vetenskapen av Friedrich Nietzsche Mörkrets hjärta av Joseph Conrad HMS Ulysses av Alistair MacLean Gudfadern av Mario Puzo Illusionen om Gud av Richard Hawkins The Rum Diary av Hunter S. Thompson Scar Tissue av Anthony Kiedis Ham on Rye av Charles Bukowski The Catcher in the Rye av J.D. Salinger --- Jag läser fortfarande Onda Andar, som det strax ska skrivas bokrapport på. <100 sidor kvar. Borde ha varit utläst för längesen, men det blir sällan att jag tar mig tid att läsa, så mycket annat att göra. Men under den kommande veckan är det tunnt med plugg, perfekt! Good shit, boy, good shit. -- Plockat upp Jack Kerouacs gamla "On The Road" igen .. min far älskar den men jag tycker den är rätt jobbig att komma in i. Ska man kanske försöka sig på Naked Lunch igen? Dum som jag är tog jag bara med mig tre böcker och alla böcker här är på tyska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 1 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 december, 2008 Ska läsa en engelsk bok genom skolan nu innan jul, och jag valde Agatha Christie's The ABC Murders med Hercule Poirot. Har läst några sidor och 30-talet känns redan som hemma för mig, jag älskar hennes författarstil; enkel och rejäl! Man får en härligt känsla när man läser, mycket mysigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 2 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2008 Snart jul, och på önskelistan står Ernst Haeckel's "Art Forms of Nature" uppskriven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 december, 2008 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2008 Läser Farenheit 451 nu. Underbar. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts