Ma__Cipriani Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Lånade idag Stephen King's succèroman "Lida". Har sett filmen 2-3 gånger och är intresserad av om boken innehåller fler hemske "scener" än i filmen. Sedan fann jag även en bok om Metallica som jag ska läsa över helgen, det är en slags Encyklopedi från A-Z om bandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Håller på att läsa Den Äldste som är den andra boken ur Eragon trilogin, läste ut den första boken för nån dag sen... Andra gången jag läser dom, tycker Eragon är riktigt bra Väntar med spänning på att få läsa Brisingr som är den tredje och sista delen som kommer ut den 27 november. <3 Så sade jag för kanske två år sedan, otroligt att det dröjt så länge. Eller var det jag som hade fel information? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KvaddadPadda Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 (redigerad) Läser Dostojevskijs 'Onda Andar' nu. Ibland lite för pussel-aktig, men riktigt gripande och bra. Samtidigt har jag börjat på Michael Moores 'Stupid White Men' till engelskan nu, verkar rolig och bra. Efter det kommer jag att läsa The Dice Man och Lord of the Rings. Redigerad 10 oktober, 2008 av KvaddadPadda Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Så sade jag för kanske två år sedan, otroligt att det dröjt så länge. Eller var det jag som hade fel information? Tvåan kom ju ut för två år sen? Blandade du ihop dom kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Efter det kommer jag att läsa The Dice Man och Lord of the Rings. Klarar du av någon av de böckerna är du min idol Har själv provat att läsa dem och ja, det är något av de svåraste jag varit med om så lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Jag frågar igen: Är det någon som någon gång har beställt från Amazon.com? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Jag frågar igen: Är det någon som någon gång har beställt från Amazon.com? Ja, men det blev fel med kreditkortet, så jag fick aldrig boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Ja, men det blev fel med kreditkortet, så jag fick aldrig boken. Ojdå! Var det ditt fel eller deras? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Jag frågar igen: Är det någon som någon gång har beställt från Amazon.com? Typ för tre dagar sedan. Gick bra och så - har fått ett bekräftelsemail, och ett som säger att ordern har skickats. Väntar ivrigt på leveransen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 De mörka tornet Det bästa jag någonsin läst, första boken är dock lite trög.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Tvåan kom ju ut för två år sen? Blandade du ihop dom kanske? Det tror jag inte, för jag hade tvåan och väntade på att trean skulle komma, den skulle komma under hösten. Men sedan kom den aldrig. Har jag för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Typ för tre dagar sedan. Gick bra och så - har fått ett bekräftelsemail, och ett som säger att ordern har skickats. Väntar ivrigt på leveransen! Ah, okej. För vanligtvis när man beställer utomlands ifrån så måste man betala tull- och administrativa avgifter när man löser ut paketet, men jag har fått för mig att det inte gäller när man bara beställer småsaker, som t.ex en liten 6$-bok. :hmm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Ojdå! Var det ditt fel eller deras? Vet faktiskt inte, men det drogs inga pengar så det gjorde inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Ah, okej. För vanligtvis när man beställer utomlands ifrån så måste man betala tull- och administrativa avgifter när man löser ut paketet, men jag har fått för mig att det inte gäller när man bara beställer småsaker, som t.ex en liten 6$-bok. :hmm: Önskar jag kunde lagen bättre, men tullavgift när man köper saker från utlandet har man ju hört talas om. Dock såg jag inte att det skulle vara någon sådan inräknad, men vem vet vad som finns i de där avtalen man alltid accepterar utan att ha läst dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 (redigerad) Ah, okej. För vanligtvis när man beställer utomlands ifrån så måste man betala tull- och administrativa avgifter när man löser ut paketet, men jag har fått för mig att det inte gäller när man bara beställer småsaker, som t.ex en liten 6$-bok. :hmm: För böcker gäller 6% moms och 0% tullavgift (Källa). Folk rapporterar dock att paket under 200kr väldigt sällan stoppas (slipper moms och tull). Edit: För att klargöra: moms och tull betalas (eventuellt) till staten och ingår inte i priset hos butiken. Redigerad 10 oktober, 2008 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Önskar jag kunde lagen bättre, men tullavgift när man köper saker från utlandet har man ju hört talas om. Dock såg jag inte att det skulle vara någon sådan inräknad, men vem vet vad som finns i de där avtalen man alltid accepterar utan att ha läst dem? Ja, sådant har inte Amazon med att göra, utan det är staten/tullen/posten/någon myndighet som bestämmer över det där. Men nu tycker jag mig minnas att allt under 15$ ska vara "fritt". Nåja, jag får köra på. Tänker inte låta den här chansen glida mig ur händerna. Och vid närmare eftertanke så baseras tullavgiften på paketets värde, så det ska väl inte bli mer än en spottstyver det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 Imorgon sätter jag igång med On The Road (På drift), av Jack Kerouac. Jag ska läsa den på engelska, tror den blir bättre då. Någon som har läst den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 Imorgon sätter jag igång med On The Road (På drift), av Jack Kerouac. Jag ska läsa den på engelska, tror den blir bättre då. Någon som har läst den? Tråkig över lag. Mycket tjuvåkning på tåg och liftning.. Hans polare har mycket sex, det är väl det roligaste man kommer i boken. Läste den på både svenska och engelska och den är mycket bättre på engelska. Nu är det ett par år sedan jag läste den, men det är det jag minns av boken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 Tänker inte låta den här chansen glida mig ur händerna. Usch. Det är tragiskt att de har börjat kommersialisera lolcats. --- Just nu läser jag: American Fascists - The Christian Right and the War on America Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 11 oktober, 2008 (redigerad) Har läst Hemsöborna (A. Strindberg) tre gånger nu och har precis arbetat klart med den (Romananalys, Individual Oral Presentation, Diverse frågor). Jag kan helt ärligt säga att den inte var alls så farligt dålig som många försöker pålysa ------ Härnäst ska vi arbeta med Ondskan (J. Guillou) men den har jag redan plöjt så många gånger så det går nog bra. Istället har jag börjat läsa Gunnar (Bob Hansson) och hittills är den otroligt träffsäker och det känns som att den kommer ha en stor inverkan på hur jag ser på saker och ting framöver. Redigerad 11 oktober, 2008 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts