Jump to content

Första svensken i rymden.

eXotic
 Share

Recommended Posts

Folk blåser inte upp det heller, det är bara svenskarna som gör det.

Höll inte världen också på så här när första människan skulle till rymden.

Nu är det inte världen utan det är Sverige och det är ju självklart som f*n att man ska blåsa upp det i SVERIGE, han är första människan i Sverige och det borde han vara jävligt stolt över.

Rymden har ingenting med att göra att du inte är 50+, jag tog bara ett exempel förut och du borde sluta vara så kaxig som du skulle vara nån jä*la big guy. Leka tuffing kan du göra nån annanstans.

tommy killer: hjälte är han väl inte då men en "mini-hjälte" eller "rymd-hjälte" kan han väl trots allt vara.

Locman spela inte tung, du vet inte vem jag är. Six feet under skulle bli ditt nästa stopp.

"That's one small step for man, one giant leap for mankind" - Ett litet steg för människan, ett stort steg för svennen? Inse, det är inte värsta stora grejjen.

@T-Bone: Räddar Fågelsang liv?

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 279
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

"That's one small step for man, one giant leap for mankind" - Ett litet steg för människan, ett stort steg för svennen? Inse, det är inte värsta stora grejjen.

Att vara ut i rymden är "inte" en stor grej? Det är att driva framåt utvecklingen, och troligtvis det mest komplicerade man kan göra för tillfället, säg mig något annat som är större än det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han ska ju inte upp dit bara för att titta på utsikten och äta älgkorv, utan han deltar ju i att bygga på en viss rymdstation.

Som i framtiden troligtvis kommer betyda mycket för, vem vet, kanske ännu längre utflykter i rymden.

Haha, precis, älgkorv ;)

Och självklart ska det visas heder till alla soldater som offrar sina liv, då dom hjälper till att rädda endel av mänskligheten, samtidigt som att utforska rymden hjälper till att utveckla mänskligheten. Och för endel smäller kanske det högre. :)

var sak har sin tid, den här helgen firar vi raketskjutning, nästa gång Bush gör något idiotiskt gråter vi en skvätt för alla liv han tar. Men var sak har sin tid, man kan inte vara engagerad i allt samtidigt, inse det!

14 år???

Jag har nästan levt (lite mer) som han har tränat.

14 års av träning borde man ha jävla massa erfarnheter och nu kanske t.o.m vara kapten.

Först och främst måste han ju plugga en massa och klara en massa prov, man kan ju inte skicka ut vem som helst dit med tanke på alla faror som finns.

Sedan måste han gå igenom massa tester som analyserar om han är av rätt kaliber för att skickas upp, och om han kommer klara påfrestningarna.

Sedan måste han träna musklerna, att flyta omkring i en rymddräkt är inte så lätt som det ser ut, man måste lära sig att hantera den (Vilket de gjort i bassänger) och så måste han förmodligen träna upp sig i hur han ska röra sig för att komma framåt.

Och som sagt, han skulle blivigt uppskickad tidigare, så det hade inte behövt ta 14 år, jag tror själv att du inte skulle klara det på en livstid. Så klaga inte på honom för att det tagit tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, precis, älgkorv ;)

var sak har sin tid, den här helgen firar vi raketskjutning, nästa gång Bush gör något idiotiskt gråter vi en skvätt för alla liv han tar. Men var sak har sin tid, man kan inte vara engagerad i allt samtidigt, inse det!

Först och främst måste han ju plugga en massa och klara en massa prov, man kan ju inte skicka ut vem som helst dit med tanke på alla faror som finns.

Sedan måste han gå igenom massa tester som analyserar om han är av rätt kaliber för att skickas upp, och om han kommer klara påfrestningarna.

Sedan måste han träna musklerna, att flyta omkring i en rymddräkt är inte så lätt som det ser ut, man måste lära sig att hantera den (Vilket de gjort i bassänger) och så måste han förmodligen träna upp sig i hur han ska röra sig för att komma framåt.

Och som sagt, han skulle blivigt uppskickad tidigare, så det hade inte behövt ta 14 år, jag tror själv att du inte skulle klara det på en livstid. Så klaga inte på honom för att det tagit tid.

På 14 år så börjar musklerna bli "trötta" (de pallar inte lika mer) och tester scmhester, han är nu typ 40 år(ttror jag) och är lite för gammal för sånt här, han skulle ha gjort detta för ca 5-10 år sedan.

Och jag är inte dum, att jag fattar att man måste träna muskler, tester på IQ och träning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Locman spela inte tung, du vet inte vem jag är. Six feet under skulle bli ditt nästa stopp.

:):) Jag förvånar mig att du ens orkar hålla på me sånt här "six feet under skulle bli ditt nästa stopp".

Det finns många bättre ställen än de här forumet för dig.

"Du vet inte vem jag är" ? :P:) Som om man skulle bry sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På 14 år så börjar musklerna bli "trötta" (de pallar inte lika mer) och tester scmhester, han är nu typ 40 år(ttror jag) och är lite för gammal för sånt här, han skulle ha gjort detta för ca 5-10 år sedan.

Och jag är inte dum, att jag fattar att man måste träna muskler, tester på IQ och träning.

Det vet man aldrig, pappa är 40, han pumpar fortfarande, så musklerna behöver inte bli pang slut bara sådär för att man är 40.

Ja, han är 40, men jag säger det igen han hade blivit uppskuten tidigare om inte hans kollega snott platsen det är inte hans fel att det gått så lång tid.

Vad bra att du inte är dum, sluta uppföra dig på det viset då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet flera i samma besättning som han som är över 50 och 60.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Eudoras: Att utplåna svält i tredje världen skulle jag nog säga är större än en liten svensk som ska ut i rymden.

Svält är en farplåga, utrota den i 3:e världen genom att skicka dem en massa mat 'N shit, så är dom ändå tillbaka på fas 1 efter X antal år.

Och vem vet om vi genom att utveckla mänskligheten kan göra det bättre för oss alla människor i framtiden? Man måste sikta framåt, IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet man aldrig, pappa är 40, han pumpar fortfarande, så musklerna behöver inte bli pang slut bara sådär för att man är 40.

Ja, han är 40, men jag säger det igen han hade blivit uppskuten tidigare om inte hans kollega snott platsen det är inte hans fel att det gått så lång tid.

Vad bra att du inte är dum, sluta uppföra dig på det viset då.

Jag uppför mig inte på det viset. om du tycker det så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor