Mr.Magic Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Är det bara jag som tycker att detta är bara bullshit. Att göra en så stor sak av att han åker upp til rymden? Håller med dig, en annan sak hade det varit om han var FÖRST. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 (redigerad) Är det bara jag som tycker att detta är bara bullshit. Att göra en så stpr sak av att han åker upp til rymden? Men go morron, är det inte STORT att komma med i historieböckerna som första svensk i rymden. Är det inte STORT att han kommer antagligen bara bli den ende svensken som har varit uppe i rymden. (Om nu inte de här med rymd-turister eller vad det hette kommer bli lättare om ett 10-tal år, alltså vanligt folk som betalar stora summor och sedan tränar upp sig för att åka). Är det inte STORT att han kommer bli en "hjälte" hemma i Sverige. Men sedan kan jag hålla med dig litegranna om att dom håller på och göra saken för stor men inte än, för tillfället är han "hjälte" än så länge i Sverige, men kommer bli en större då han verkligen är där uppe och kommer ner oskadd sen också . Mr.Magic : Tänk hur litet Sverige är jämfört med alla andra stora nationer, det fanns inga drömmar ens om att en svensk skulle åka upp i rymden året 1961 (?) då förste man var uppe i rymden. Redigerad 8 december, 2006 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Är det bara jag som tycker att detta är bara bullshit. Att göra en så stpr sak av att han åker upp til rymden? Det är bra för sveriget att han åker upp. Sen förstår jag mig inte på sånna som säger att det är skitsamma. Är det bullshit om sverige skulle vinna fotbollsVM? Fuglesang är ju ändå en av de få som blivit antagna till denna flygning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Fuglesangeffekten slog till inatt igen, han fick vänta... Jag själv tycker också att media har gjort lite för stor grej av det hela. Sjävklart är det speciellt, men vissa program och artiklar känns lite överdrivna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Rymden - Fuglesang, 14-0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 (redigerad) Mr.Magic : Tänk hur litet Sverige är jämfört med alla andra stora nationer, det fanns inga drömmar ens om att en svensk skulle åka upp i rymden året 1961 (?) då förste man var uppe i rymden. I area kanske men det är ett 1:a världen land som har ganska mycket att säga till om och vi har inte precis ekonomiska problem heller. Vikken hjälte? Mannen, han är en klagande gubbe som äntligen fått vad han vill. Hur länge har han inte gråtit om det här? Jag menar Nile City drev ju tillomed me honom. Redigerad 8 december, 2006 av Mr.Magic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 I area kanske men det är ett 1:a världen land som har ganska mycket att säga till om och vi har inte precis ekonomiska problem heller. Vikken hjälte? Mannen, han är en klagande gubbe som äntligen fått vad han vill. Hur länge har han inte gråtit om det här? Jag menar Nile City drev ju tillomed me honom.Han har väntat i 14 år, vafan får du klagande gubbe ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 I area kanske men det är ett 1:a världen land som har ganska mycket att säga till om och vi har inte precis ekonomiska problem heller. Vikken hjälte? Mannen, han är en klagande gubbe som äntligen fått vad han vill. Hur länge har han inte gråtit om det här? Jag menar Nile City drev ju tillomed me honom. Alla tycker olika men om han nu verkligen kommer upp dit mellan lördag och söndag eller när det blir så måste man trots allt ge han lite cred. I area är vi ett litet land men även i antalet invånare, 9 miljoner jämfört med de stora nationerna är väldigt litet och ekonomiska problem vet jag inte om vi har men tänk själv hur osannolikt det skulle vara med en svensk FÖRST upp i rymden på 60-talet. Det handlade om USA och Ryssland då och varken du eller jag kan inte vet hur omständigheterna var då eftersom vi inte levde, sedan kan man ta reda på massa information och sånt, men det är inte samma sak som att leva i riktiga livet på 60-talet om du fattar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Alla tycker olika men om han nu verkligen kommer upp dit mellan lördag och söndag eller när det blir så måste man trots allt ge han lite cred. I area är vi ett litet land men även i antalet invånare, 9 miljoner jämfört med de stora nationerna är väldigt litet och ekonomiska problem vet jag inte om vi har men tänk själv hur osannolikt det skulle vara med en svensk FÖRST upp i rymden på 60-talet. Det handlade om USA och Ryssland då och varken du eller jag kan inte vet hur omständigheterna var då eftersom vi inte levde, sedan kan man ta reda på massa information och sånt, men det är inte samma sak som att leva i riktiga livet på 60-talet om du fattar.Till arean är sverige relativt stort. 4:e största land i Europa om man räknar Ryska delen. Btw: Arlanda är en av nödlandningsplatserna som finns. 3. EMERGENCY LANDING SITES: Amberley, Australia Amilear Cabral, Cape Berde Arlanda, Sweden Darwin, Australia Dyess AFB, TX (1) Ellsworth AFB, SD (1),(3) Esenboga, Turkey Gran Canaria (Las Palmas), Canary Islands Grant County (Moses Lake), WA (3) Hao, French Polynesia Hoedspruit, South Africa King Khalid, Saudi Arabia Kinshasa, Zaire Koln/ Bonn, Germany Lajes Field, Azores (1),(6) Lincoln Municipal, NE (3) Mountain Home AFB, ID (1), (3) Nassau, Bahamas (2) NSA Souda Bay, Crete (1),(6) NSF Diego Garcia, Chagos Archipelago, Indian Ocean (1) Orlando IAP, FL RAF Fairford, United Kingdom (1),(4) Roberts International (Monrovia), Liberia Tamanrassett, Algeria http://www.globalsecurity.org/space/facility/sts-els.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Fan om det händer någon olycka. Man vill ju inte se att raketen sprängs vid starten. Jävlar vad jag skulle gråta. Han har fan kämpat i 14 år för det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Alla tycker olika men om han nu verkligen kommer upp dit mellan lördag och söndag eller när det blir så måste man trots allt ge han lite cred. I area är vi ett litet land men även i antalet invånare, 9 miljoner jämfört med de stora nationerna är väldigt litet och ekonomiska problem vet jag inte om vi har men tänk själv hur osannolikt det skulle vara med en svensk FÖRST upp i rymden på 60-talet. Det handlade om USA och Ryssland då och varken du eller jag kan inte vet hur omständigheterna var då eftersom vi inte levde, sedan kan man ta reda på massa information och sånt, men det är inte samma sak som att leva i riktiga livet på 60-talet om du fattar. USA är världens mäktigaste land så nej Sverige hade inte en chans att få komma upp i rymden först. Det är just det jag sa, att folk inte borde blåsa upp det som om han var först i rymden. Vad fan har rymden med att jag inte är 50+ att göra? Gå lägg dig, du gaggar bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Men go morron, är det inte STORT att komma med i historieböckerna som första svensk i rymden. Är det inte STORT att han kommer antagligen bara bli den ende svensken som har varit uppe i rymden. (Om nu inte de här med rymd-turister eller vad det hette kommer bli lättare om ett 10-tal år, alltså vanligt folk som betalar stora summor och sedan tränar upp sig för att åka). Är det inte STORT att han kommer bli en "hjälte" hemma i Sverige. Men sedan kan jag hålla med dig litegranna om att dom håller på och göra saken för stor men inte än, för tillfället är han "hjälte" än så länge i Sverige, men kommer bli en större då han verkligen är där uppe och kommer ner oskadd sen också . Mr.Magic : Tänk hur litet Sverige är jämfört med alla andra stora nationer, det fanns inga drömmar ens om att en svensk skulle åka upp i rymden året 1961 (?) då förste man var uppe i rymden. Hjälte? Han åker upp till rymden, han har inte räddat världen från hungersvält. @aikjonas: VM är något helt annorlunda änr en resa till rymden. Det är som att jämnföra ett äpple med en kiwi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 (redigerad) USA är världens mäktigaste land så nej Sverige hade inte en chans att få komma upp i rymden först. Det är just det jag sa, att folk inte borde blåsa upp det som om han var först i rymden. Vad fan har rymden med att jag inte är 50+ att göra? Gå lägg dig, du gaggar bara. Folk blåser inte upp det heller, det är bara svenskarna som gör det. Höll inte världen också på så här när första människan skulle till rymden. Nu är det inte världen utan det är Sverige och det är ju självklart som f*n att man ska blåsa upp det i SVERIGE, han är första människan i Sverige och det borde han vara jävligt stolt över. Rymden har ingenting med att göra att du inte är 50+, jag tog bara ett exempel förut och du borde sluta vara så kaxig som du skulle vara nån jä*la big guy. Leka tuffing kan du göra nån annanstans. tommy killer: hjälte är han väl inte då men en "mini-hjälte" eller "rymd-hjälte" kan han väl trots allt vara. Redigerad 8 december, 2006 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Fan om det händer någon olycka. Man vill ju inte se att raketen sprängs vid starten. Jävlar vad jag skulle gråta. Han har fan kämpat i 14 år för det här. Känner du honom eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Jag citerar "Ny Teknik #49" "Med första rymdfärden är det nog som med första kärleken och första barnet. Man glömmer inte sådana händelser i första taget. Första svensken i rymden, föresten. Var inte det en göteborgare: Hasselblad, som dessutom tog en rymdpromenad ihop med Collins redan sommaren 1966." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Känner du honom eller vad? Men tänk dig själv att ha jobbat i 14 år för något som bara leder till din egen död. Tragiskt. Btw, USA hade ju sin raketbas i Florida och det hade varit förvånande om de låtit en svensk andvända den före en amerikan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Är det bara jag som tycker att detta är bara bullshit. Att göra en så stpr sak av att han åker upp til rymden? Vet du äns vad bullshit betyder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Vet du äns vad bullshit betyder? Kan du ens stava "äns"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Hjälte? Han åker upp till rymden, han har inte räddat världen från hungersvält. @aikjonas: VM är något helt annorlunda änr en resa till rymden. Det är som att jämnföra ett äpple med en kiwi. Enligt vem är VM annorlunda? Jag vet många som inte är intreserade av fotboll men när Sverige spelar VM är det stort för många svenskar som i vanliga fall inte bryr sig om fotboll. Samma sak med detta. Man tycket det är stort när någon gör nåt för sitt land Kan du ens stava "äns"? Heter du tommykiller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 (redigerad) Heter du tommykiller? Ställer du dumma frågor? Själv så låg jag sömnlös i sängen nästan ända fram till uppskjutningen.. Det är inte bra att stanna hemma två dagar från skolan bara för att sova, för då är det omöjligt att somna sen.. Redigerad 8 december, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts