aikjonas12 Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 De sa att han skulle ha en livlina. Men tänk på det du sa, han vandrar ut utan lina, åker i samma hastighet som stationen, sedan kommer en sten och flyger. träffar honom lite på benet och sedan är det adjös med honom. Det är nog inga risker som någon vill ta. På bilden ser det förövrigt ut som han sitter på någon stol, kanske en raketstol ? Då är det ju bara att driva mot stationen igen, och man får nog inte åka hur långt bort som helst. Jo, det är något åt det hållet. Det ser ut som en slags joystick där också. Från aftonbladet: "3, Fuglesang skruvar fast p5. Om han inte håller i sig snurrar han med borrmaskinen." ... Ja det vore ju lyckat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 "När det ges tillfälle försöker jag leka med tyngdlösheten. T.ex. så håller jag mig inte fast när jag äter utan flyter och snurrar långsamt runt. Försöker flyga rakt fram från middeck till spacehab utan att ta tag i något – har inte lyckats ännu" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Lite respekt att min skola skulle ha kommunicerat live med Fuglesang uppe i rymden om de hade skjutits upp när det först var tänkt, eftersom att två stycken nobellpristagare var i min skola på besök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Nu tittar jag Iof över NASA TV Online. Hur lång fördröjning är det där? Ca 10 sek från rymden kanske? Quick edit: -Huston that is the wrong bult Christer the Wrong, Bult! -Ofcourse it is! Nej nej nej det var ju hans värsta mardröm att han skulle göra bort sig på det sättet! Sen händer det också. Men det rättade ju till sig iaf. Redigerad 12 december, 2006 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jo, det är något åt det hållet. Det ser ut som en slags joystick där också. Från aftonbladet: "3, Fuglesang skruvar fast p5. Om han inte håller i sig snurrar han med borrmaskinen." ... Ja det vore ju lyckat. Jao, det är raketmotorer inbyggda i dräkten som de kan förflytta sig med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Nu tittar jag Iof över NASA TV Online. Hur lång fördröjning är det där? Ca 10 sek från rymden kanske? Quick edit: -Huston that is the wrong bult Christer the Wrong, Bult! -Ofcourse it is! Nej nej nej det var ju hans värsta mardröm att han skulle göra bort sig på det sättet! Sen händer det också. Men det rättade ju till sig iaf. Jag ser bara en karta och får lyssna på ljuden hela tiden. Jag såg honom in action när jag slog på Nasa-TV men nu ser jag bara en karta, hur kul är det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Nu tittar jag Iof över NASA TV Online. Hur lång fördröjning är det där? Ca 10 sek från rymden kanske? Quick edit: Ungefär. Men det är ju bättre än SVT som bara sänder ett par minuter av promenaden. Inte fan sänder man 3 minuter av en fotbollsmatch heller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jag ser bara en karta och får lyssna på ljuden hela tiden. Jag såg honom in action när jag slog på Nasa-TV men nu ser jag bara en karta, hur kul är det ? Dom byter hela tiden. Det kan ju vara lite dålig täckning på bilden osv. Jag har iaf sätt bild Från hans hjälm och från andra kameror som man kan se hela Christer från mer än jag sätt locationmappen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Dom byter hela tiden. Det kan ju vara lite dålig täckning på bilden osv. Jag har iaf sätt bild Från hans hjälm och från andra kameror som man kan se hela Christer från mer än jag sätt locationmappen Ja, nu har jag sett många fåglar. Men ett tag såg jag bara karta. Edit: Jag skojade bara, men det såg ut som han skulle det. Redigerad 12 december, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Såg precis när de kopplade ihop två delar. En stor stav skulle in i ett hål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Såg precis när de kopplade ihop två delar. En stor stav skulle in i ett hål. Jag såg också. Men varför envisas dom med att visa kontrollrummet för? Totalt ointressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Jag såg också. Men varför envisas dom med att visa kontrollrummet för? Totalt ointressant. Hmm, ibland tappar de kontakten med sändningarna från rymden, och då visar de kontrollrummet istället. Så var det när jag kollade på SVT24 iafl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 (redigerad) Hmm, ibland tappar de kontakten med sändningarna från rymden, och då visar de kontrollrummet istället. Så var det när jag kollade på SVT24 iafl. Nja, man ser bilden i vänstra skärmen inne i kontrollrummet(till höger om kartan). Inget fel på täckningen där. Redigerad 13 december, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Nja, man ser bilden i vänstra skärmen inne i kontrollrummet(till höger om kartan). Inget fel på teckningen där. Så dom kan rita alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Så dom kan rita alltså? Haha, precis vad jag tänkte med. Så det är alltså täckning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 (redigerad) Så dom kan rita alltså? Kul Redigerad 13 december, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Kul Det var faktiskt det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 13 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2006 Det var faktiskt det Och vad tillförde det där? Återgå till ämnet nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Nja, man ser bilden i vänstra skärmen inne i kontrollrummet(till höger om kartan). Inget fel på täckningen där. Aja, när jag kollade på svt24 var det så iafl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 14 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2006 Aja, när jag kollade på svt24 var det så iafl. Jo, ibland men inte alla gånger. Aja, skitsamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts