eXotic Skrivet 11 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) Finns en tråd i flashbacks forum där vi ritade teckningar. Notera att flashback-katten är med på två av bilderna på aftonbladet. Mitt bidrag var lite väl grovt för att komma med. Haha, visa den här, eller länka till den Redigerad 11 december, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Eftersom jag missade uppskjutningen ska jag se dockningen i natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Eftersom jag missade uppskjutningen ska jag se dockningen i natt. "Discovery STS-116 you have a Go for docking!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Haha, visa den här, eller länka till den http://www.flashback.info/showthread.php?t...943&page=15 börjar en bit ner på den sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 http://www.flashback.info/showthread.php?t...943&page=15 börjar en bit ner på den sidan. Antar att du är "Mannen med Family Guy" så... "Discovery is closing in at 2/10 foots of a second. Time to docking: 25 minutes." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 På bild 27 på aftonbladet står det "F B" dolt i elden från raketmotorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) "Discovery is closing in at 2/10 foots of a second. Time to docking: 25 minutes."Var hör du det där? TV? Kanal? EDIT: Hittade nåt på nasa.gov 5 minuter kvar 15 feet 220 miles above southeast asia, korrekt? Shclabbadabadingingi, klart. Fan vilken precision dom måste ha, hitta åt varandra så bra.. (Y) Redigerad 11 december, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Var hör du det där? TV? Kanal? EDIT: Hittade nåt på nasa.gov 5 minuter kvar 15 feet 220 miles above southeast asia, korrekt? "Five feet from docking!" Mindre än 1.5 meter mellan dem nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 11 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Synd att inte den här kom med http://www.imagehost.nl/view.php?file=images/cHV29269.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) Det går ju inte fort iaf! Step 14 nu! Redigerad 11 december, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Var får ni info ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 (redigerad) Livesändning på www.nasa.gov En sak jag inte förstår är att på TV4 Text-tv står det att luckorna har öppnats och det blev ett stort kramkalas, är NasaTV så mycket efter, eller är tv4 störda? Nu så, nu är dom inne på ISS Redigerad 11 december, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Livesändning på www.nasa.gov En sak jag inte förstår är att på TV4 Text-tv står det att luckorna har öppnats och det blev ett stort kramkalas, är NasaTV så mycket efter, eller är tv4 störda? Nu så, nu är dom inne på ISS Jao, jag kollade på svt24 och nasaTV samtidigt. NasaTV är efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Rymdpromenad idag då. Hittills den allra farligaste rymdpromenaden någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Hur kommer det sig att en rymdpromenad är så extremt farligt? Redigerad 12 december, 2006 av Mr.Dumbom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Hur kommer det sig att en rymdpromenad är så extremt farligt? Astronauten sitter ju fast i en "livlina" så risken att han tappar taget och flyger iväg är ju minimal. Vad jag förstått det har dem ingen livlina! Men iof vore det ju dummare än dummast att inte ha. Men annars är det väll så farligt pga att man dör utan dräkt där. Och skulle någonting bli fel med den, dör personen mest troligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Roligt att flyga iväg ut i rymden då! Dom har väl haft livlina förut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Hur kommer det sig att en rymdpromenad är så extremt farligt? Finns mycket som kan gå fel, livlinan kan gå sönder även om risken inte är jättestor. Dräkten kan läcka. Man kan fastna på vägen tillbka in i skeppet om man varit för nervös och varm under rymdvandringen. Eftersom rymddräkten expanderar. Finns säkert fler faror, men jag kommer inte på några nu. VickeX : Klart som korvspad att de har livlina, annars vore det rena självmordet ju. Redigerad 12 december, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Finns mycket som kan gå fel, livlinan kan gå sönder även om risken inte är jättestor. Dräkten kan läcka. Man kan fastna på vägen tillbka in i skeppet om man varit för nervös och varm under rymdvandringen. Eftersom rymddräkten expanderar. Finns säkert fler faror, men jag kommer inte på några nu. VickeX : Klart som korvspad att de har livlina, annars vore det rena självmordet ju. Det kan komma stenar och dylikt farande som projektiler genom rymden. Sen kommer Fuglesang att vara längst ut på ISS, vilket ingen annan har varit tidigare. Men livlina.. Inte kan jag se någon sådan här tex: Rymdpromenad Dock tror jag att fuglesang har en livlina. Men å andra sidan så skulle det inte hända mycket om han släpper taget om ISS då han och ISS färdas i samma hastighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) Dock tror jag att fuglesang har en livlina. De sa att han skulle ha en livlina. Men tänk på det du sa, han vandrar ut utan lina, åker i samma hastighet som stationen, sedan kommer en sten och flyger. träffar honom lite på benet och sedan är det adjös med honom. Det är nog inga risker som någon vill ta. På bilden ser det förövrigt ut som han sitter på någon stol, kanske en raketstol ? Då är det ju bara att driva mot stationen igen, och man får nog inte åka hur långt bort som helst. Redigerad 12 december, 2006 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts