T-Bone Mendez Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Vad gör denna tråden i "Musik, Film & Grafik" om jag får fråga? Det sändes på TV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Det sändes på TV. ... borde det då inte heta "Musik, TV, Film & Grafik"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 ... borde det då inte heta "Musik, TV, Film & Grafik"? Erm, det finns inget sånt forum. Men grafik och film är väl mer eller mindre TV? Man kan ju inte ha ett forum till varje sak... Det är lite onödigt med svensken uppe i luften kom jag på nu, kan se rubrikerna för nästa rymduppskjutning "Första turken i rymden". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Det såg väldigt.. varmt ut. Skönt det måste kännas för Mr Christer också. 14 års väntan.. herrejävlar. Men jag tänkte på en sak.. hur funkar dockningen? Finns det någon bild som visar hur det ser ut? 1. Discovery flyger runt jorden ett antal varv för att hinna ifatt ISS 2. Väl framme vid ISS "flippar" dom Discovery för att ISS ska kunna kontrollera att alla värmeplattor sitter kvar etc. 3. Discovery åker runt ISS för att suksesivt komma närmare. 4. När det inte är långt kvar så åker Discovery mycket långsamt mot ISS. Det finns vissa stant-punkter för att kunna kontrollera avståndet etc. Ser allt bra ut kommer de lite närmare för att till slut docka med ISS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Det är lite onödigt med svensken uppe i luften kom jag på nu, kan se rubrikerna för nästa rymduppskjutning "Första turken i rymden". Då tror jag inte att det kommer att stå så mycket i svenska tidningar. Nu står det mycket om det i svenska tidningar eftersom det är första svensken, men ingenting i turkiska, och vice versa då första turken skjuts upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Hmm. Dem skulle sova efter dem kommit upp i omloppsbanan och klivit ur dräkterna osv. Sedan skulle dem vakna runt 16 har jag för mig. Läste det någon stans. Så då vaknar han någon gång nu då? Om han inte kan sova ^^ Men det kanske var någon annan dag. Men har för mig det var dag två. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Öhhh, klockrenare "Allmänt-tråd" kan man väl knappast hitta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Öhhh, klockrenare "Allmänt-tråd" kan man väl knappast hitta? Quote! (Wôrd!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Woho, han kom upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Bone Mendez Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Öhhh, klockrenare "Allmänt-tråd" kan man väl knappast hitta? Låt oss alla sluta prata om sånt som inte har med uppskjutningen att göra nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Låt oss alla sluta prata om sånt som inte har med uppskjutningen att göra nu Precis, också sätter vi oss i ring och tar varandras händer och sjunger "Kombayaaaa my lord, kombayaaaaaaaaaaa". Nä, men det är rätt kul att kolla/lyssna på Nasa's TV: NASA TV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Precis, också sätter vi oss i ring och tar varandras händer och sjunger "Kombayaaaa my lord, kombayaaaaaaaaaaa". Nä, men det är rätt kul att kolla/lyssna på Nasa's TV: NASA TV Hur tittar man på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 (redigerad) Hur tittar man på den? Klicka på länken ... så ska den öppnas i Media player.. Redigerad 10 december, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Klicka på länken ... så ska den öppnas i Media player.. It doesnt. Datorhelpstrawden nästa ^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 It doesnt. Datorhelpstrawden nästa ^ Du har en sunkig webbläsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 ... borde det då inte heta "Musik, TV, Film & Grafik"? Öhhh, klockrenare "Allmänt-tråd" kan man väl knappast hitta? Varenda gång vi ska tipsa om något som ska sändas på TV har vi gjort det i det här forumet. Varför byta helt plötsligt ? ----------------------------------- Kebab: Hade du suttit kvar och lyssnat på eftersnackat så hade de visat bilder på hur man dockar. I alla fall så flippar skeppet så nosen står "uppåt" med ryggen mot stationen, sedan åker de långsamt mot varandra och kopplas ihop. Ungefär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Du har en sunkig webbläsare. Nja. Tror jag ställt in alla säkerhetsinställningar på den sunkiga webbläsaren till max. Dvs. IE. Kör med firefox. Och WMP är ju helt kopplat till IE. Himla skit. Men jag klarar mig nog utan det. Jag slipper ju alla popups och skit I alla fall så flippar skeppet så nosen står "uppåt" med ryggen mot stationen, sedan åker de långsamt mot varandra och kopplas ihop. Ungefär. Japp. Några meter per sekund snabbt går det har jag hört ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Oj, detta kunde jag ju kollat på när jag ändå var vaken. Hade helt glömt bort, kollade på film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 10 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 För er som inte för det att funka. Klicka upp fönstret, kopiera url:en, öppna WMP, ta CTRL + U (Arkiv --> öppna URL) och så ska det funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2006 Japp. Några meter per sekund snabbt går det har jag hört ^^ Centimeter till och med, just när de ska kopplas ihop. Tror det var 3 centimeter i sekunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts