Jump to content

Dead Rising

Bobbo Viking
 Share

Recommended Posts

Goddagens!

Jag hämtar mitt xbox360 på lördag nästa vecka och detta spelet är ett av de självklara inköpen. Jag har så länge jag kan minnas (sedan 1996 med andra ord) älskat och blivit skrämd av Capcoms Resident Evil-serie och jag tvekar inte det minsta på att jag kommer att avguda Capcoms Dead Rising också och jag tycker det vore trevligt med en tråd om spelet då jag inte kunde hitta någon. Så om det är någon som har alternativt har lirat spelet så skriv, skriv, skriv!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte riktigt fattat nånting med spelet.

Själv så tycker jag det är otroligt tråkigt spel.

Och, hurfan kommer det sig att hela staden är Zombie Besmitad?

Liksom WTF?

Javisst det är kanske hur kul som helst att mörbulta Zombies med hur många vapen som helst ^^

Men nej jag gillar det inte >_<

Haha, då är det ungefär som i spelets stora förebild Dawn of the Dead där man inte heller får något som ens kan liknas med spår till förklaring av epidemin.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja, Dead Rising har ju inget alls gemensamt med Resident Evil förutom att det är Zombies i båda spelen.

Man ska nog inte vänta sig episka storys i Dead Rising men spelet går ut på att ta reda på vad som har hän och att man måste spela genom spelet en massa gånger för att få ihop alla pusselbitar och komma fram till sanningen.

Det är ett kort spel (Tar ca 3-4 timmar) som är meningen att man ska spela om många många gånger för att träffa olika karaktärer och se olika mellan sekvenser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor