Bobbo Viking Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Goddagens! Jag hämtar mitt xbox360 på lördag nästa vecka och detta spelet är ett av de självklara inköpen. Jag har så länge jag kan minnas (sedan 1996 med andra ord) älskat och blivit skrämd av Capcoms Resident Evil-serie och jag tvekar inte det minsta på att jag kommer att avguda Capcoms Dead Rising också och jag tycker det vore trevligt med en tråd om spelet då jag inte kunde hitta någon. Så om det är någon som har alternativt har lirat spelet så skriv, skriv, skriv! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Har haft spelet, det är kul och utmanade. Men det är bäst om du har HD tv för annars kan du inte se dina uppdrag till höger. Annars får man klicka start och sen se sina uppdrag därifrån vilket är lite jobbigare tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Om jag hade Xbox skulle jag lätt köpa Dead Rising. Älskar "Dawn Of The Dead"-filmerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 7 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Om jag hade Xbox skulle jag lätt köpa Dead Rising. Älskar "Dawn Of The Dead"-filmerna. Jo, jag såg inspelningen av den numera kultförklarade Dawn of the Dead förr ett par dagar sedan, mycket mysig. Ceone: Det låter riktigt skumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Jag har inte riktigt fattat nånting med spelet. Själv så tycker jag det är otroligt tråkigt spel. Och, hurfan kommer det sig att hela staden är Zombie Besmitad? Liksom WTF? Javisst det är kanske hur kul som helst att mörbulta Zombies med hur många vapen som helst ^^ Men nej jag gillar det inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 7 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 (redigerad) Jag har inte riktigt fattat nånting med spelet. Själv så tycker jag det är otroligt tråkigt spel. Och, hurfan kommer det sig att hela staden är Zombie Besmitad? Liksom WTF? Javisst det är kanske hur kul som helst att mörbulta Zombies med hur många vapen som helst ^^ Men nej jag gillar det inte Haha, då är det ungefär som i spelets stora förebild Dawn of the Dead där man inte heller får något som ens kan liknas med spår till förklaring av epidemin. Redigerad 7 december, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Here ya' go Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 7 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Here ya' go Härligt, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Tja, Dead Rising har ju inget alls gemensamt med Resident Evil förutom att det är Zombies i båda spelen. Man ska nog inte vänta sig episka storys i Dead Rising men spelet går ut på att ta reda på vad som har hän och att man måste spela genom spelet en massa gånger för att få ihop alla pusselbitar och komma fram till sanningen. Det är ett kort spel (Tar ca 3-4 timmar) som är meningen att man ska spela om många många gånger för att träffa olika karaktärer och se olika mellan sekvenser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Jo, jag såg inspelningen av den numera kultförklarade Dawn of the Dead förr ett par dagar sedan, mycket mysig. Ceone: Det låter riktigt skumt. Det är inte skumt eftersom texten är så liten och dålig gjort så blir den extrem suddig på en vanlig TV och går ej att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Det är inte skumt eftersom texten är så liten och dålig gjort så blir den extrem suddig på en vanlig TV och går ej att se. Aj då. Men jag har inte sett att någon tidning eller Internet-sida som recenserat spelet har tagit upp det problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Aj då. Men jag har inte sett att någon tidning eller Internet-sida som recenserat spelet har tagit upp det problemet? De har väl HD-TV då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 (redigerad) De har väl HD-TV då Jo, det är möjligt men de brukar oftast testa på olika versioner på både själva spelet, plattformen och TV'n. Redigerad 8 december, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts