Siana Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Jo, på DreamHack blev jag väldigt förtjust i ett spel till arkadmaskinen Astro City från Sega, som fanns där. Jag skulle gärna vilja hitta en emulator med det spelet, men problemet är att jag inte vet vad det heter. Det stod "Blast City" vid knapparna men jag tvivlar på att spelet hette det eftersom det stod på flera maskiner med olika spel. Spelet gick i alla fall ut på att man hade ett skepp sett uppifrån, och pepprade sönder skurkarna man mötte, plockade powerups och så vidare. Hjälp, pl0x. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 (redigerad) Jag håller själv på med gammla spel, men desvärre ringer det ingen klocka. Svårt med den lilla infon. Jag hade helt sonika ringt upp DH och frågat vem som ordnade med arkadspelen och sedan höra med dem vilka spel det var. Krångligt men sådant brukar löna sig. Redigerad 6 december, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 (redigerad) Det är snarare Elmia, jag tror att arkadmaskinerna står där hela tiden. Men, man styr ett skepp, och man ser det uppifrån, och fienderna kommer från toppen... Ungefär såhär. http://ww2.beffo.se/upload/pic~/fslwh57feg.JPG Det är ett riktigt mösa-mösa- spel, man hammrar på knappen och skjuter hela tiden, man får en massa powerups och skjuter över typ hela skärmen. Så får man mängder med skott tillbaka emot sig som man på ett onaturligt sätt kan väja emellan med en millimeters avstånd. Om du inte vet vilket spel det är, känner du till något liknande spel? Redigerad 6 december, 2006 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 (redigerad) Det är snarare Elmia, jag tror att arkadmaskinerna står där hela tiden. Men, man styr ett skepp, och man ser det uppifrån, och fienderna kommer från toppen... Ungefär såhär. Som 100 st andra gamla arkadspel? EDIT: Hittade en sak på google, verkar som spelet bara finns i sånna maskiner: http://www.coinopexpress.com/products/mach...t_City_569.html Redigerad 6 december, 2006 av JSHC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Som 100 st andra gamla arkadspel? Nämn gärna namnen på dessa 100 arkadspel, jag nöjer mig med vilket som, bara det är roligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Nämn gärna namnen på dessa 100 arkadspel, jag nöjer mig med vilket som, bara det är roligt. Menar du att du ska spela det på datorn eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Menar du att du ska spela det på datorn eller? Ja, med emulator. Emulatorer är inte warez hoppas jag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Ja, med emulator. Emulatorer är inte warez hoppas jag? Det är inte Warez om du köper Emulatorn och spelen till emulatorn men annars, ja. Bara för att ett spel är gammalt betyder det inte att det inte längre är upphovsrättsskyddat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Ja, med emulator. Emulatorer är inte warez hoppas jag? Inte om man äger spelet från början tror jag, men en sån maskin kostar typ $2000 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Klart jag köper maskinen. Hosta upp lite namn nu, pl0x. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
50 cent Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Kan du mena "Tempest"? Eller njaa tror nog inte att det är det du söker efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Kan du mena "Tempest"? Eller njaa tror nog inte att det är det du söker efter. Har ju redan postat länk till det spelet "Blast City" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Spelet heter så enkelt som "SEGA Blast City" och är exlusivt till arkaden Astro City. GLHF att hitta en rom av det spelet till en SEGA emulator. T: Testa att dra hem ett liknande spel, nu har jag inte namnet på det men det är till PC. Man är ett skepp, och det är precis som du beskriver det, men skillnaden är att man också skjuter bort kläderna på en tjej som är i bakgrunden. Roligt tidsfördriv. *edit* Sentimental Shooting hette det visst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Finns ett riktigt kul arkadspel vi brukar lite på datorerna i skolan. Tror det heter Cash Invider. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Jag kan testa på flera olika, det är ju knappast det enda spelet av det konceptet. Tack för hjälpen i alla fall, posta gärna fler tips på liknande spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 (redigerad) Alien stars är ett hett tips. Visst, bara shareware, men jag har ändå aldrig lyckats ta mig förbi bana 2. =) Kör med musen eller tangentbordet. Musen är att föredra då det går oändligt mycket snabbare att röra sig. Redigerad 6 december, 2006 av DrStupid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 För folk som gillar gamla spel kan jag rekommendera www.abandonia.com, de har en salig blandning av gamla klassiker. Allt är lagligt, och om det finns upphovsrättsskyddade titlar så kan man heller inte tanka dem därifrån. Mina favoriter som jag spelade på vår gamla 386:a omkring 94-98: Red Baron - fantastisk flygsimulator, grafiken är inte alls att klaga på! Lotus 3 - The Ultimate Challenge - Ett racingspel för en/två spelare. Musiken är jättebra, men det finns bara fem låtar och kanske lite tjatiga efter ett tag. Testa lite olika ljudinställningar för att hitta den där adlib-speakern Blues Brothers - Riktigt kul spel, man kan köra två spelare här också. Cannon Fodder - ojojoj, har ni inte testat detta så borde ni verkligen göra det! Fantastiskt krigsspel, små soldater ska klara sig igenom fienders baser. Vissa spel kanske kräver en x86-emulator pga dålig kompabilitet med Windows XP eller liknande. Jag har provat DosBox, jag kan inte säga att den är perfekt men den spelar ju spelen, sen skiter jag i emulatorn. Sorry för ev. offtopic, men vi var ju ändå inne på ämnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 (redigerad) Nämn gärna namnen på dessa 100 arkadspel, jag nöjer mig med vilket som, bara det är roligt. Sonic Wings 3. Det finns som sagt huuuuuuuuuuuuuur många sådana spel som helst, till och med ett i 3D till PC (som jag förvisso glömt namnet på... tyvärr). Redigerad 6 december, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts