VaXXoR Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Hej, nu är det så att jag vill börja fota lite mer proffsigre. Går MP nu och vill gärna bli fotograf en dag. Men jag behöver en kamera. Så min fråga är om någon vet någon bra och inte allt för dyr system kamera? Prist från 6000 - 7000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Om du ska ha något i den klassen blir det väl någon som den här. Leta lite recensioner. Och snälla sluta med särskrivningarna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Den hära är skitbra. Min kompis har en sån och bilderna blir helt underbara. Fast problemet är att han köpte den i USA för 500 dollar. Vet inte hur mkt den kostar i Svergie. Men runt 7000 tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Canon EOS 350D Ingen tvekan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Denna tror jag på utan att vara något vidare påläst http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyber...rticle=D70S1870 Kanske finns billigare någonstans, men jag har väldigt goda erfarenheter av cyberphoto. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Canon EOS 350D Ingen tvekan What he said. Fantastisk kamera - Något mindre än de flesta modeller, och bildkvaliteten är grym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 What he said. Fantastisk kamera - Något mindre än de flesta modeller, och bildkvaliteten är grym. Det suger med bara 1x optisk zoom, blir genast dyrare om man tvingas köpa nya objektiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 5 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Denna tror jag på utan att vara något vidare påläst http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyber...rticle=D70S1870 Kanske finns billigare någonstans, men jag har väldigt goda erfarenheter av cyberphoto. Har sånna där i skolan som vi använder. Även D100. Vi har inte fotat så mycket nu men den verkar iaf bra. Min pappa är lite fotointresserad han med och tycker Nikon har bra kameror. Han har pratat mycket om just D70 och D80. Om jag skulle få en kamera nu till jul hade det vart en D70. Men jag vet inte, man kan kasnke få en bättre kamera för priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 (redigerad) strunta i detta inlägg.. Redigerad 5 december, 2006 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Det suger med bara 1x optisk zoom, blir genast dyrare om man tvingas köpa nya objektiv. Ska man "riktig" systemkamera så ska man. Frågan är om trådskaparen ska ha "riktig" eller ej. Jag säger bara vad jag föredrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Ska man "riktig" systemkamera så ska man. Frågan är om trådskaparen ska ha "riktig" eller ej. Jag säger bara vad jag föredrar. Berätta för en inte fullt insatt vad som gör Nikon D70S till mindre riktig än vad Canon EOS 350D är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 6 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 Tror att det räcker med en D70 eller D80. Vi har massa olika objektiv och grejjor här hemma. Det är ju min första kamera så jag behöver ju ingen super kamera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 6 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2006 (redigerad) Tror att det räcker med en D70 eller D80. Vi har massa olika objektiv och grejjor här hemma. Det är ju min första kamera så jag behöver ju ingen super kamera. Du blir säkert nöjd; min bror har en D70, och shutterljudet/känslan är underbar. Redigerad 6 december, 2006 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts