Merkky Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Osäker/Räcker med två/Funktionerna är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 Har Windows Vista hemma, pappa har typ licens hos Microsoft som gör att han kan tanka från dom när det kommer. Skulle testa att köra både XP och Vista på samma dator, men det funkade inte. Vill inte avinstallera XP om det inte är absolut nödvändigt. Så jag kommer antagligen inte byta förrän jag skaffar ny dator. Men det är väl bra med olika versioner, så länge det är en märkbar skillnad i Operativ Systemet så man inte bara betalar extra för att det är "Ultimate". Alltid kul med nya funktioner och vissa verkar ju faktiskt användbara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 5 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2006 1. Ultimate (Byter när Dx10 kommer ut) 2. Bra med många versioner. 3. Ja, jag gillar nya funktioner osv... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Kommer köra på mac i framtiden. Sen om jag installerar Vista på macen är en annan fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Kommer köra på mac i framtiden. Sen om jag installerar Vista på macen är en annan fråga. Leopard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Leopard Jo precis. Hoppas på att jag får en ny mac när det har kommit ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 (redigerad) Behåller XP, Tills vidare 2 versioner som XP. En billig standard och en hightec Nej, det börjar bli för mycket. Satsa på att göra Windows stabilt och säkert först. Redigerad 7 december, 2006 av n00dles Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 7 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2006 Behåller XP, Tills vidare 2 versioner som XP. En billig standard och en hightec Nej, det börjar bli för mycket. Satsa på att göra Windows stabilt och säkert först. Vista är säkert. Men stabilitet är det sämsta jag har sett! Går knappt heller köra spel som använder openGL längre för dom laggar skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 8 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 --> QUOTE(kalle.b @ Dec 7 2006, 23:54) <{POST_SNAPBACK}> Vista är säkert. Men stabilitet är det sämsta jag har sett! Går knappt heller köra spel som använder openGL längre för dom laggar skit. Köp mac! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2006 Köp mac! Ja, för Mac går ju att spela på Förlåt, att tipsa folk om att byta till Mac har jag inget problem med men att göra det desperat hela tiden, när det inte ens passar för personen, är bara jobbigt och typiskt Apple-fanboys. Hur många spel släpps till Mac? Just det. Tyst. Ingen gillar din kommentar, titta, din post fuxxar upp sig om man quotar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 (redigerad) Köp mac! Ja, för Mac går ju att spela på Förlåt, att tipsa folk om att byta till Mac har jag inget problem med men att göra det desperat hela tiden, när det inte ens passar för personen, är bara jobbigt och typiskt Apple-fanboys. Hur många spel släpps till Mac? Just det. Tyst. Ingen gillar din kommentar, titta, din post fuxxar upp sig om man quotar. Det kommer fler och fler spel till mac. Och mac är stabilare än windows. Och säkrare. Edit: Idag går det att insallera windows på mac, ifall man vill ha dels spel men också en stabil dator. Redigerad 9 december, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Det kommer fler och fler spel till mac. Och mac är stabilare än windows. Och säkrare. Edit: Idag går det att insallera windows på mac, ifall man vill ha dels spel men också en stabil dator. Det hjälper inte honom ett skit att det kommer fler spel till OSX eller att det är stabilare och säkrare (så går det när man har 3% av marknaden och ingen bryr sig om att göra virus), hans spel som är gjorda till Windows kommer inte att köras snabbare eller stabilare på en Mac. Självklart går det att installera Windows på en Mac men det gör inte att Windows blir stabilare eller bättre på något sätt. Snarare att det blir sämre eftersom Mac-tangenbord saknar t.ex. Windows-knapp. Det är jättelulligt att köra båda två samtidigt i Parallels men det hjälper inte honom ett skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Det hjälper inte honom ett skit att det kommer fler spel till OSX eller att det är stabilare och säkrare (så går det när man har 3% av marknaden och ingen bryr sig om att göra virus), hans spel som är gjorda till Windows kommer inte att köras snabbare eller stabilare på en Mac. Självklart går det att installera Windows på en Mac men det gör inte att Windows blir stabilare eller bättre på något sätt. Snarare att det blir sämre eftersom Mac-tangenbord saknar t.ex. Windows-knapp. Det är jättelulligt att köra båda två samtidigt i Parallels men det hjälper inte honom ett skit. Jag vet inte riktigt hur et är... För även om man installerar windows på macen så kan man inte få virus på datorn. Det kan mycket väl vara så att windows äer stabilare på en macdator. Det kan mycket väl hjälpa honom, de spel som han kör kanske är kompatible mad mac, och han ville ha ett stabilt operativsystem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Jag vet inte riktigt hur et är... För även om man installerar windows på macen så kan man inte få virus på datorn. Det kan mycket väl vara så att windows äer stabilare på en macdator. Haha. Är du pantad? Självklart kan man få virus på Windows, spelar ingen roll om man kör det på en PC eller Mac. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 (redigerad) Haha. Är du pantad? Självklart kan man få virus på Windows, spelar ingen roll om man kör det på en PC eller Mac. Nej, jag är inte pantad. Macen driver inte windows på samma sätt som en PC, även om man har Intel på macen. Redigerad 9 december, 2006 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 (redigerad) Nej, jag är inte pantad. Macen drivs inte på samma sätt, även om man har Intel på macen. Om Macen inte drivs på samma sätt skulle inte Windows fungera alls. Det går att få virus på Windows på en Mac. Någon mer propaganda du har hört av Mac-fanboys? *edit* Källa: Apple is careful to note that the HD will need to be partitioned before Windows is installed. They also point out that once Windows is installed on your Mac the Windows portion will be susceptible to any virus that any other install of Windows is susceptible to. Better buy yourselves a copy of some anti-virus software first kids. Tryck. Mac är ingen magi som magiskt botar alla windowsvirus och det gör inte Windows stabilare. Redigerad 9 december, 2006 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Om Macen inte drivs på samma sätt skulle inte Windows fungera alls. Det går att få virus på Windows på en Mac. Någon mer propaganda du har hört av Mac-fanboys? Jag ska kolla upp det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Vote: Nej. Eftersom Vista har någon spärr så att man måste ha licens för att se film eller lyssna på musik. Därmed gör det nedladdning omöjligt. Eller är det bara myt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 (redigerad) Vote: Nej. Eftersom Vista har någon spärr så att man måste ha licens för att se film eller lyssna på musik. Därmed gör det nedladdning omöjligt. Eller är det bara myt? Öhm, jag trodde att alla slutade tro på det där för några år sen. Installera Windows Vista själv och kolla. DRM och liknande skit finns fortfarande kvar men någon sådan nedladdningsspärr finns inte. Aikjonas: kolla min edit. Redigerad 9 december, 2006 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 9 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2006 Okej. Då är det väl då då. Men sluta dumförklara folk, har du ingen källa så kan jag inte heller vara säker på det du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts