R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Eftersom den gamla tråden var rörig och bara berörde Ultimate skapar jag en ny. Windows Vista är nya Windows. Av någon anledning släpps fyra versioner. Min gissning är för att dom då kan sprida ut viktiga funktioner på olika versioner för att tvinga folk att köpa Ultimate. Eller kanske bara för att röra till det, vem vet. I alla fall, här har jag samlat lite fakta för att saker kanske ska klarna lite. Versioner: Det finns fyra versioner av Windows Vista:Home BasicHome PremiumBusinessUltimateHome Basic kommer att kosta $199 för fullversion och $99.95 för uppgradering.Home Premium kommer att kosta $239 för fullversion och $159 för uppgradering.Business kommer att kosta $299 för fullversion och $199 för uppgradering.Ultimate kommer att kosta $399 för fullversion och $259 för uppgradering.Windows Defender och Windows Firewall: Spywareprogram och brandvägg. Finns i:Home BasicHome PremiumBusinessUltimate Finns i:Home BasicHome PremiumBusinessUltimate Finns i:Home BasicHome PremiumBusinessUltimate Finns i:Home BasicHome PremiumBusinessUltimate Finns i:Home BasicHome PremiumBusinessUltimateWindows Media Center: Organisera bilder, filmer och musik i ett snyggt program. Finns i: [*]Home Basic [*]Home Premium [*]Business [*]Ultimate Utökat Media Center: Visa Media Center på XBOX 360 och liknande enheter. Finns i: [*]Home Basic [*]Home Premium [*]Business [*]Ultimate Avancerad backup: Avancerad backup och hårdvarudiagnostik. Skydd mot förlust av data. Finns i: [*]Home Basic [*]Home Premium [*]Business [*]Ultimate Remote desktop: Se någon annans skrivbord...på din dator. Finns i: [*]Home Basic [*]Home Premium [*]Business [*]Ultimate Windows BitLocker:: Hårddiskkryptering. Antingen för hela hårddisken eller för enstaka användares dokument. Finns i: [*]Home Basic [*]Home Premium [*]Business [*]Ultimate Någon som undrar något mer? Säg till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Vad har man för nytta av "remote desktop"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Vad har man för nytta av "remote desktop"? Fjärrskrivbord används ofta av supporttekniker för att på ett smidigare sätt än via telefon hjälpa kunden med de problem han upplever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Fjärrskrivbord används ofta av supporttekniker för att på ett smidigare sätt än via telefon hjälpa kunden med de problem han upplever. Eller för att surfa på datorn hemma istället under tråkiga lektioner på den tiden man gick i skolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Är rätt osäker på Vista, lär nog behålla XP ett tag. Har iaf hört att Vista kommer göra det svårt för pirater, stämmer det? Att den känner igen om det är en låt/film och sedan gör något dumt, vet dock inte om det stämmer. Hoppas iaf att Vista är säkert, så att det inte bara är massa nya fuktioner. Och - undra om det finns mer möjligheter för skins och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 1.Har iaf hört att Vista kommer göra det svårt för pirater, stämmer det? Att den känner igen om det är en låt/film och sedan gör något dumt, vet dock inte om det stämmer. 2.Hoppas iaf att Vista är säkert, så att det inte bara är massa nya fuktioner. 3.Och - undra om det finns mer möjligheter för skins och liknande. 1. Nej, det fanns sådana teorier innan men så farligt är det inte. 2. Säkert men också jobbigt. Med UAC aktiverat måste du fylla i lösenord så fort du installerar något. Skitkasst för dom som mig som använder hjärnan (och därför aldrig har fått något virus) men det går att stänga av. 3. Finns nog sätt att hotta upp Aero - jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 (redigerad) 1. Osäker 2 . Ja, det räcker med två versioner som på XP. 3. Ja, dom nya funktionerna är helt rätt. Inget jag har råd eller lust att köpa till min nuvarande dator. Redigerad 4 december, 2006 av Eudoros Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 1. Nej, det fanns sådana teorier innan men så farligt är det inte. 2. Säkert men också jobbigt. Med UAC aktiverat måste du fylla i lösenord så fort du installerar något. Skitkasst för dom som mig som använder hjärnan (och därför aldrig har fått något virus) men det går att stänga av. 3. Finns nog sätt att hotta upp Aero - jo. Ah, thanks. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Ja, skaffar Home Premium Ja, det räcker med en version Nej, det börjar bli för mycket. Satsa på att göra Windows stabilt och säkert först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Eller för att surfa på datorn hemma istället under tråkiga lektioner på den tiden man gick i skolan God bless Remote Desktop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 1. Ultimate. Basic som mitt andra allternativ. 2. Nej 3. Ja. Blir gulligt med bitlocker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 3. Ja. Blir gulligt med bitlocker. Varför behöver man det? Du har ju inga militära planer eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 1. Osäker. 2. Det räcker med 2 verisoner. 3. Ja, det är ett steg i rätt riktning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 1. Ultimate. 2. Mjo, XPs 2 versioner känns smidigare och enklare. 3. Jag har inte haft några större problem med XP, och Vista verkar nice med sina nya funktioner och grejer. Lite synd att det käkar en del CPU. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 1. Osäker 2. Det räcker med 2 verisoner. 3. Försök få det med stabilt istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Fler versioner än två stycken av ett operativsystem borde bestraffas med arkebusering, kolla på OS X bara, EN version för alla användare, nu finns det fan inga argument mot OS X och Appledatorer inom företag längre. Man TJÄNAR pengar inom alla punkter, OS X kostar 1/5 ffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Varför behöver man det? Du har ju inga militära planer eller liknande. Och vad vet du om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Eller för att surfa på datorn hemma istället under tråkiga lektioner på den tiden man gick i skolan Öhm, det måhända, men det är ju inte direkt ursprungsfunktionen, om man säger så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 december, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Och vad vet du om det Ja ååh kryptera din wärsch så att det tar Farbror Blå några dagar extra när dom självklart kommer hem till just dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 4 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 december, 2006 Lite synd att det käkar en del CPU. En fågel viskade i mitt öra att jag har fått för mig att det snarare är minnerna Vista kommer dra på. 1. Jag behåller mitt gamla ett tag till. Sen en uppgradering när några servicepacks är släppta och skiten är fri från buggar. 2. Det räcker med 2 versioner. En för mainstreamanvändaren och en för den lite mer krävande. 3. Nej, det börjar bli för mycket. Funktionerna som var nya i XP var totalt överflödiga. Allting kändes så fruktansvärt förenklat (vilket för dom flesta inte behöver vara en nackdel). Den enda anledningen för mig att skaffa Vista inom en snar framtid är för DX 10. Men då jag just nu har ett gammalt hederligt GF Ti 4600 graffe så känner jag att uppgradering skulle bli ganska jätteöverflödigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts