Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Fattar inte, vill ni förklara. =)

Jackers skämt rotar sig i musiktekniska termer. "Pitch" på engelska betyder tonhöjd och "vibrato", som uttalas likadant på engelska som på svenska, har ingen direktöversättning och är därför litet svårare att förklara (du tycker ju inte om musik om jag minns rätt). Vibrato är när man får tonhöjden att göra små, små svängningar, när man ger tonen karaktär. En operasångare sjunger till exempel ofta med väldigt mycket vibrato vilket gör att det låter "OoOoOoOoOoOoOoOo" istället för "oooooooooo".

Det roliga är att "pitch" kan låta som "bitch" och "vibrato" som "vibrator". Detta ger oss att "Give that pitch vibrato. Pitches love vibrato" kan låta som "Give that bitch (a) vibrator. Bitches love vibrators".

Redigerad av Jazz
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

post-4777-0-36964100-1349865833.jpg

Creep :D

EDIT: Inte lika underlig/rolig som subscription-grejen som Siana postade nyss, men ändå:

Jag har väntat onödigt länge på min telefonleverans och under tiden jag frågar support vad som pågår (de säger att de inget vet/kan göra), så får jag sms om att telefonen just skickas:

post-4777-0-05442100-1349880574.jpg

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något smartskaft har rånat kiosken som ligger på Garnisonsområdet i Linköping. Inget roligt med det kanske, om det inte var för det faktum att polishuset ligger 50 meter där ifrån. :doh: Han blev gripen inom 20 minuter, och då hade han inte kommit särskilt långt kan jag säga.

Heh, i våras var det en snubbe som drog en glasflaska i huvudet på en polis och flydde undan när poliser gick fram till han här på centralen i Örebro. Narkotikakontroll eller nåt sånt. Snubben lyckades bokstavligt talat springa direkt till polisstationen som ligger precis i närheten. Han kom inte heller undan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något smartskaft har rånat kiosken som ligger på Garnisonsområdet i Linköping. Inget roligt med det kanske, om det inte var för det faktum att polishuset ligger 50 meter där ifrån. :doh: Han blev gripen inom 20 minuter, och då hade han inte kommit särskilt långt kan jag säga.

Kom direkt att tänka på en händelse här i Järna för ett flertal år sedan.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9908/24/cassel.html

Smart drag att råna posten då polisstationen ligger granne med dom :P

Då går det som det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ledsen för offtopic. Just Humortråden envisas med att skippa vissa inlägg för mig. Jag trycker alltid på "gå till senast olästa"-knappen och det är ofta som jag hamnar längre ner på sidan än jag borde. Jag tror inte att det händer i någon annan tråd, men det gör det nästan varje gång i denna. Är det någon som känner igen det här?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor