Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Haha nu kommer jag igen...

Jag fattar inte riktigt logiken här.

Vänstra killen säger att han skall ta stjäla, för att sedan dela med flinten. (detta för att han inte litar på flinten?).

Flinten tvekar men gör sedan som den fete säger, tar delar. Då har den feta även han tagit dela.

Oavsett om den fete hade stjäla, eller dela så hade resultatet blivit detsamma. Så var är logiken i det hela?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nu kommer jag igen...

Jag fattar inte riktigt logiken här.

Vänstra killen säger att han skall ta stjäla, för att sedan dela med flinten. (detta för att han inte litar på flinten?).

Flinten tvekar men gör sedan som den fete säger, tar delar. Då har den feta även han tagit dela.

Oavsett om den fete hade stjäla, eller dela så hade resultatet blivit detsamma. Så var är logiken i det hela?

Han ger flintisen en enda chans till att få pengar.

När han säger att han kommer välja stjäla, så ger han flintisen två alternativ.

1. Välj också stjäl, så får ingen pengarna.

2. Välj dela och hoppas på att han håller sitt ord. Det här är det enda alternativet som kan ge honom pengar.

Den "fete" tvingar alltså flintisen att välja dela om han vill ha en chans på pengarna.

Edit: Han manipulerade alltså flintisen, så han var säker på att denne skulle ta dela. Innan han själv gjorde det.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han ger flintisen en enda chans till att få pengar.

När han säger att han kommer välja stjäla, så ger han flintisen två alternativ.

1. Välj också stjäl, så får ingen pengarna.

2. Välj dela och hoppas på att han håller sitt ord. Det här är det enda alternativet som kan ge honom pengar.

Den "fete" tvingar alltså flintisen att välja dela om han vill ha en chans på pengarna.

Edit: Han manipulerade alltså flintisen, så han var säker på att denne skulle ta dela. Innan han själv gjorde det.

Men samtidigt kunde flintisen köra hårt mot hårt och sagt lika dant. JAG hade gjort det. Jag hade inte litat på den fete. jag hade sagt JAG tar stjäl, DU, tar dela. Så får JAG pengarna och delar sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men samtidigt kunde flintisen köra hårt mot hårt och sagt lika dant. JAG hade gjort det. Jag hade inte litat på den fete. jag hade sagt JAG tar stjäl, DU, tar dela. Så får JAG pengarna och delar sedan.

Ja, men nu sa han ju inte så. Alltså kände han sig säker på att kunna ta dela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor