Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Vad fan håller producenten på med? Fattar inte hur man kan få så mycket fel på samma gång :mellow:

EDIT:

Säkert postad, men så jävla uppfriskande att höra så att man blir alldeles till sig:

Nu går jag helt offtopic och det borde sättas i nån annan tråd, jag vet inte vilken.

Men jag måste ändå påpeka: Paolo förespråkar delad föräldraförsäkring samt att den som vill vara hemma ska få vara hemma, och den som vill jobba ska få jobba. Han förespråkar att man diskuterar saken med sin partner, och att man får komma fram till vad som än känns bäst. Varför ska samhället påtvinga modern att börja jobba så snart hon ammat färdigt? Han har en stor poäng i att hon ska få stanna hemma om hon så vill. Det tycker jag att man borde kunna hålla med om oavsett om man är för eller emot feminism. Radioprogramledaren däremot, hon tycker att det låter befängt och att hon skulle behöva jobba om det var en rent ekonomisk fråga, eftersom hon tjänar mer. Men då så, låt bli att stanna hemma, när ni nu kommit överens om det båda två. Damned if you do, damned if you don't. Hon blir upprörd över att hon ska få stanna hemma och vila upp sig efter ammningsperioden, men blir också upprörd över att hon ska behöva jobba om det handlar om en ekonomisk fråga. Varför? Jo, för att båda aspekterna går emot feminismens idé om att lagförd rättvisa är den bästa rättvisan, istället för vad som passar bäst för de individuella familjerna.

Grunden till allt: KOMMUNIKATION. PRATA med din partner och välj vem som ska jobba. Argumenten som kan användas i diskussionen är just A: Vem vill vara hemma och vem vill jobba, och B: Vem tjänar mest pengar? Lös denna ekvation och kom fram till det mest resonliga. Paolo har fullständigt rätt i det han säger: Vi behöver ingen Gudrun Schyman för att få föräldrar och partners att prata med varandra. Det är föräldrarnas ensak, inte regeringens eller feministernas.

Det märks dock att han inte är så mycket för konståkning, det är boxning som gäller för hans del i retoriken.

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor