Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Fail, kollar på "Helikopterhjältarna" och i undertexterna översatte de "2 million pound helicopter" till "900,000 kilos helikopter"

Tror inte en helikopter som väger så mycket kommer lyfta.

Fast två miljoner pound är strax över 900 000 kg. Så det var antagligen fel i den engelska faktan. Det låter dessutom sjujäkla mycket, trodde en av världens tyngsta helikoptrar låg på 2X 000 pound olastad och närmre 50 000 pound fullastad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast två miljoner pound är strax över 900 000 kg. Så det var antagligen fel i den engelska faktan. Det låter dessutom sjujäkla mycket, trodde en av världens tyngsta helikoptrar låg på 2X 000 pound olastad och närmre 50 000 pound fullastad.

2 million pounds är också 21 miljoner kronor, och det låter mer passande i sammanhanget. ;)

Ajuste, kan lägga till att maxvikten för en Airbus A380 är drygt 650 ton... så det är ändå rätt osannolikt.

Redigerad av Sniper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är hemma och började gräva i min skrivbordslåda och hittade några samlade tidningsartiklar jag medverkat i under åren. Bl a fick jag en halvsida i lokaltidningen när jag praoade där i femman. Tänker inte visa hela den pinsamma halvsidan, men jag skrev en fin filmlista som jag bara måste dela med mig:

0RhfB_1214378_0.jpg

Vet inte vad som är roligast, att en femteklassare raddar upp den ena olämpliga filmen för minderåriga efter den andra, eller min makalösa punchline. biggrin_1182204_0.gif

Alla i hela bygden måste ju ha facepalmat.

• Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor