Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

En bilist i en silverfärgad Saab tankade 38 liter bensin på Statoil i onsdags. Men i stället för att betala pekade han finger åt personalen och åkte därifrån.

:lol:

Om den Statoilmacken har samma rutiner som vi har på macken där jag jobbar så kommer han inte långt, dessutom får personalen en rolig stund.

Bara att spela in en kort sekvens från övervakningskamerorna där man får med regplåten, ta reda på nästan allt om ägaren till bilen via ett register. Sedan slänger man bara in en USB-sticka med filmsnutten + ägarinfon tillsammans med ett kvitto på hur mycket han tankade på chefens skrivbord och så ordnar han resten. :D

Det är alltid lika skoj att leka detektiv på det viset, även fast det inte är speciellt detektiv:igt då man egentligen har allt serverat.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om den Statoilmacken har samma rutiner som vi har på macken där jag jobbar så kommer han inte långt, dessutom får personalen en rolig stund.

Bara att spela in en kort sekvens från övervakningskamerorna där man får med regplåten, ta reda på nästan allt om ägaren till bilen via ett register. Sedan slänger man bara in en USB-sticka med filmsnutten + ägarinfon tillsammans med ett kvitto på hur mycket han tankade på chefens skrivbord och så ordnar han resten. :D

Det är alltid lika skoj att leka detektiv på det viset, även fast det inte är speciellt detektiv:igt då man egentligen har allt serverat.

https://www21.vv.se/fordonsfraga/ ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi använder inte deras hemsida, utan går via något program i datorn. Men det skulle inte förvåna mig om den ansluter till samma databas, eller något i den stilen.

Edit: Såg nu att man var tvungen att beställa personliga uppgifter via fax, så det programmet gör är väl så att man kan få allting direkt i datorn. Det är kanske något registrerat företagsprogram eller något i den stilen.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Det här videoklippet har tagits bort av användaren"

.

Jävligt konstigt. För videon är kvar i min prenumerationsbox och när jag klickar på länken som jag postade så kommer jag till videon.

Nåväl, någon annan som prenumererar på honom kan väl se om de också har videon i sin prenumerationsbox och länka den i sådana fall.

post-9459-0-09979100-1303469540.jpg

post-9459-0-14616700-1303469451.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor