Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Hittade två sköna berättelser i Flashback-tråden "...sedan dess kan jag inte dricka..."

Efter detta kan jag inte dricka... Jägermeister.

18 bast och trogen öldrickare, ägnat mig åt nyktra aktiviteter hela dagen iform av golf och grillning, när polaren vid 19snåret en fredag föreslår att vi ska dricka och sen gå ut till en klubb i stan.

Vi har ingen dricka, och kvällen närmar sig med snabba steg. Han lyckas få tag på en langare, som säljer 1 liter jägermeister till brakpriset 250 pix - taget ..

När klockan är halv 8 så får jag ett sms av en tjejkompis i klassen, som frågar om jag inte vill komma på en fest istället. Hon bodde 3 mil bort, så vi hetsade till tåget som skulle gå vid 8 och hann precis med det.

Väl framme i hålan så öppnar vi Jägern på hennes lilla förfest till festen, jag, min polare, tjejen och hennes kompis.

Självklart blir man utmanad på shotrace av tjejen som bjöd mig, hon är tålig.

Inom loppet av 1 timma har jag druckit cirka 80 cl av jägern själv, och vid halv 10 känner jag mig fortfarande nykter när det var dags att bege sig mot festen så jag beslutar mig för att smaka lite av tjejkompisens lakritsshotar också, för att garanterat bli full (...).

Vid 10 halv 11 snåret slår det fullständigt och det svaga minnesbilder jag hade vid detta klockslaget var att jag hånglar med min tjejkompis, börjar sedan kasta frisbee med min nya, oförsäkrade iphone och kommer ihåg att jag stod och kastade den mot en volvo som jag i mitt tillstånd hade fått för mig blockerade vår väg mot festen.

Väl inne på festen börjar jag samtala med en annan festdeltagare, minns att jag började se tre av han och sen blir det svart fullkomligt och då är väl klockan cirka 23.

Klockan 02.30~ vaknar jag av att jag får en fullkomlig köldchock, och nyktrar till på sekunden av att jag ligger i den lokala Sjön, som är isbelagd för att det är april.

Kämpar förbrilt med att komma upp men isen runt omkring mig går bara sönder och jag inser att det var detta livet ... när min polare som fick resterande 20 cl av 1 liters jägern springer ut på isen o lyckas dra upp mig.

Hade i väntan på bussen gått ut på isen för att urinera, och grävde således min egna grav bokstavligt talat.

Vi tar bussen in till staden, sitter där utan skor och helt genomsur med blåa läppar.

Nästa morgon vaknar jag med brutal bakfylla och ångest, iphonen var total pajad av vattnet, de 700 kr jag hade med mig i kontanter av någon anledning var borta så när som på en skrynklig hundring i bakfickan som var brunfärgad. Mina nya skor låg förmodligen på sjöns botten.

Svag minnesbild av att jag torkade mig med hundringarna efter att ha gjort 2an i en skogsdunge.

Efter detta dricker jag INTE jägermeister.

En till historia.

Efter detta dricker jag inte... Bacardi Razz

Hade med mig en flaska till förfesten, som snart var slut. Hade mycket att ta igen iochmed min sena ankomst.

Minns ingenting från krogen och får tillbaka minnet när vi fyllekäkar på en mack, och har ett svagt minne av att vi sedan gick från denna hem, jag och en polare.

Jag hade varit pissnödig, så hade gått in på en tomt påvägen hem och urinerat under tiden som min polare stod 3 meter bort på trottoaren utanför och väntade.

Då kommer en polisbil o bromsar in vid han, och undrar vad han gör där vid klockan 4 på morgonen.

"Väntar på min kompis"

- jaha, och vart är han då?

"där *pekar*"

en polis kommer in på trädgården när jag står och urinerar och vänder mig om och får en liten minnesbild pga hans klädsel.

Vad sysslar du med då?

Nja jag står här och... pissar.

Killar, gå hem nu och ta det lugnt.

Så vi vandrade vidare och detta minns jag ingenting av, hade en halvmil hem sen.

Vaknar några timmar senare i ett svart, dunkelt utrymme där jag inte kan röra mig i princip.

Får en megachock och tänder mobilens lampa som jag hade i fickan, samtidigt som jag slår huvudet i det låga taket och upptäcker att jag slagit huvudet i en varningstriangel och inser då att jag ligger i ett bagageutrymme, som från insidan inte kan öppnas.

Ringer då hem, och min mor svarar nyvaket.

Hej, jag är instängd i något... bagage.

*suck* ... i din egna bil? jag går ut och kollar vänta

3 minuter senare öppnar någon bagageluckan o jag möts av dagens första solstrålar

Hade gått och lagt mig i min egna bils bagage utan att minnas det, och hade lagt nycklarna i ett säte i bilen och inte låst bilen.

Med lite oflyt hade man väl vaknat upp i sin egen bil - i Danmark.

Efter detta dricker jag inte Bacardi Razz.

Edit:

28beff21-4209-4806-bf4f-97c78d035bf4_1186370_0.jpg

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.youtube.com/watch?v=-AlhaJF5Afw

0.40 episkt.

Han letar alltså efter en "Shiny Ponyta", en ovanlig pokémon i spelet. Han spelar på 3 gameboys samtidigt alltså, och han har försökt hela 26000 gånger :lol:

26.000 :ermm:

Hahah :lol: Han blir riktigt jävla glad asså! Och så många gånger! Jag blev faktiskt glad bara av att höra han vara glad :>

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

0.40 episkt.

Han letar alltså efter en "Shiny Ponyta", en ovanlig pokémon i spelet. Han spelar på 3 gameboys samtidigt alltså, och han har försökt hela 26000 gånger :lol:

26.000 :ermm:

THERE IT IS! THERE IT IS!THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH!

HAHAHAHA! Jag nästan gråter av skratt! Hur fan kan man bli så jävla glad! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

THERE IT IS! THERE IT IS!THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! THERE IT IS! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH! YEEEAH!

HAHAHAHA! Jag nästan gråter av skratt! Hur fan kan man bli så jävla glad! :lol:

Är man inställd på någonting, och efter att ha försökt så många gånger är det klart att man blir äckligt överlycklig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor