Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Det känns som att något så starkt som en jalapeno och den där som var starkast i världen inte borde ha någon skillnad. När någonting blir galet starkt så är det bara starkt, liksom. Hur kan det vara skillnad på något som är så starkt, och något som är (visserligen mycket, mycket starkare) så starkt? Det går inte ihop i mitt huvud. Har man nått en viss gräns så går det inte att känna mer, liksom, och käkar man en jalapeno så känns det som att man har nått den där gränsen där man faktiskt inte - oavsett hur mycket starkare någonting är - känner någon skillnad.. :hm:

Vad händer när du äter något starkt? Vanligtvis känns det i munnen och du blir varm. Ju högre du kommer på skalan ju intensivare blir hettan. Du kommer producera otroligt mycket saliv, du kommer svettas som ett jävla as, du kommer börja gråta och din näsa kommer börja rinna. Du kommer även att känna samma hetta i strupen och i magen istället för bara i munnen och du kommer få en ökad puls. Ja, listan kan göras lång.

Hela grejen är ju att det chilifrukter producerar, vilket också ger hettan är ett ämne som enbart är till för att irritera. Det vanliga heta kommer gå över till svidande och stickande och även avdomnad. Nu finns det inga chilifrukter som är så starka, men ämnena kan ge dig brännskador på huden i direktkontakt med ett konsentrat.

Det har även framgått att capsaicin beter sig på samma sätt som fågelspindlarnas gift. Så om du någon gång skulle bli biten av en fågelspindel så kan du tänka på att så känns det att få konsentrerad capsaicin på kroppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns som att något så starkt som en jalapeno och den där som var starkast i världen inte borde ha någon skillnad. När någonting blir galet starkt så är det bara starkt, liksom. Hur kan det vara skillnad på något som är så starkt, och något som är (visserligen mycket, mycket starkare) så starkt? Det går inte ihop i mitt huvud. Har man nått en viss gräns så går det inte att känna mer, liksom, och käkar man en jalapeno så känns det som att man har nått den där gränsen där man faktiskt inte - oavsett hur mycket starkare någonting är - känner någon skillnad.. :hm:

Skillnaden är väl att chili kan ge fysiska skador.

Förresten, någon som provat att äta en matsked med kanel? It's worth a try!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns på Maxi här i stan.

Sådär, köpte habanero efter skolan och testade. Det värsta måste vart när det började svida i öronen helt på random. Annars inte så jättefarligt.

Förresten, någon som provat att äta en matsked med kanel? It's worth a try!

Testat. Helt omöjligt att svälja allt men det som gick ner fastnade i halsen och resulterade i en hostattack.

Redigerad av Troxie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Testat. Helt omöjligt att svälja allt men det som gick ner fastnade i halsen och resulterade i en hostattack.

Haha, det var typ det värsta jag någonsin upplevt. Gjorde det en ganska blöt kväll och det resulterade i ett 30 sekunder långt AAAAAAAAHHHHVAAAAFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Sen så smakade jag tydligen kanel i flera dagar efteråt.

Rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska förstå det rätt, eftersom dom andra filmerna var på poliser som gör misstag så tror du att det var polisen som körde på bilen.

Du behöver inte ens kolla noga för att se att det är den andra bilen som backar på polisen eftersom han blev förbannad över sina böter.

Nejnej, visste att det var bilen framför. Men frågan var om han gör det med mening eller om han bara failar totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejnej, visste att det var bilen framför. Men frågan var om han gör det med mening eller om han bara failar totalt.

Jag tror han gör det med flit. För om det inte var med flit så borde hans syfte ha varit att åka ut på vägen och att han glömde bort att han hade backen i. Men nu åker ju bilen rakt bak vilket tyder på att han inte svänger någonting åt vänster alls, vilket han borde gjort om han skulle upp på vägen.

Om jag dessutom får gissa vidare så tror jag inte att man brakar iväg sådär tvärt direkt efter att man fått böter, vilket hade varit hans tanke om det hela nu var ett misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror han gör det med flit. För om det inte var med flit så borde hans syfte ha varit att åka ut på vägen och att han glömde bort att han hade backen i. Men nu åker ju bilen rakt bak vilket tyder på att han inte svänger någonting åt vänster alls, vilket han borde gjort om han skulle upp på vägen.

Om jag dessutom får gissa vidare så tror jag inte att man brakar iväg sådär tvärt direkt efter att man fått böter, vilket hade varit hans tanke om det hela nu var ett misstag.

Tror han la i backen av misstag och blir så chockad att han trycker plattan i mattan. Verkar som vissa "fryser till" när olyckor händer.

Ang. svänga vänster, så hade jag antagligen kört rakt fram en liten bit för att få upp fart innan jag svänger ut i körfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor