Jump to content

Humortråden!

StellHell
 Share

Recommended Posts

Hehe, jag vet folk som tror/de att Afrika var ett land. Likaså Australien. xD

OMG! Hahaha! :shifty::mf_doof: Ja, nu höll du dig ju i alla fall on topic. :angry:

Humor och humor... men brutalt "på" reklam. Det är inte mycket man behöver koppla själv liksom...

Haha, älskar sådant där. Minns pappas gamla Kalle Anka-tidningar från 60-talet, de är fyllda med sådant. "Nästa gång Ni är i affären, be din mamma att köpa senaste Läderlappen-draken!" :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

OMG! Hahaha! :angry::mf_doof: Ja, nu höll du dig ju i alla fall on topic. :lol:

Men...

Jag är/var helt säker på att Australien och Oceanien vart räknade som 2 olika världsdelar. Men det kanske räknades som 2 olika kontinenter?

Enligt wikia så kan man räkna olika. Men jag har nog fel med tanke på att USA inte är en världsdel. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men...

Jag är/var helt säker på att Australien och Oceanien vart räknade som 2 olika världsdelar. Men det kanske räknades som 2 olika kontinenter?

Enligt wikia så kan man räkna olika. Men jag har nog fel med tanke på att USA inte är en världsdel. :mf_doof:

Höhö, påminner om när en kille i klassen skrattade och skämtade om hur dumma amerikaner är för dom inte kan någon geografi. Samtidigt går en lärare förbi och äger upp killen totalt och frågar om han kan nämna 4 städer i Sverige. Det kunde han inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh shit, det där upptog ungefär 80% av min tankeverksamhet i gymnasiet. Jäkla filosofi, jäkla kvantmekanik, jäkla Heisenberg.

En till serie som bara en minoritet kommer att förstå - väldigt rolig om man gör det, dock!

a_heisenberg_1091855_0.jpg

kort förklaring: en fundamental princip inom kvantmekaniken är Heisenbergs Obestämbarhetsprincip/Osäkerhetsprincip (postulerades av Werner Heisenberg), som säger att det inte går att exakt bestämma både position och rörelsemängd hos en partikel, utan ju mer precist man mäter desto ena, så sker det på den andres bekostnad. I det här fallet är det nazifysikern Philipp Lenard som tillfångatar judefysikern Werner Heisenberg, men när Lenard exakt observerar Heisenbergs rörelsemängd, sker det på bekostnad av mini-Heisenbergs position, och Heisenberg kan fly!

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor